SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

za szybki metabolizm

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 14912

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 42
witam

mam problem ze zbyt szybkim metabolizmem. jem dosyć sporo, ale zupełnie nie mogę przytyć, od razu po posiłku idę na tron. mam 16 lat, ważę 60kg przy 177 cm, wyglądam jak kościotrup. chciałbym ważyć chociaż 70 kg. proszę powiedzcie mi co mam robic żeby przytyć :)

pozdrawiam
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4442 Napisanych postów 66271 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694723
Wiele osób początkujących twierdzi, że je sporo, a efektów nie ma. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Bardzo rzadko trafia się osoba, która jedząc 4000-5000 kcal nie ma efektów w postaci budowy masy mięśniowej. Analizując diety osób, które twierdzą, że jedzą dużo, mogę stwierdzić, że jedzą bardzo mało. Z reguły są to ilości kcal, które dla większości osób dałyby ujemny bilans kaloryczny. Najczęściej są to dwa posiłki po 800 kcal plus jakieś przekąski między nimi. W sumie wychodzi 2500 kcal. Takie ilości jedzą kobiety, budując masę mięśniową, więc trudno określić je jako duże.

Szybki metabolizm to bez wątpienia plus, a nie minus. Więc zdecydowanie powinieneś się cieszyć, jeżeli rzeczywiście jest on szybki. Gdyby on taki był, pozwalałby Ci na budowanie dobrej jakości mięśni, przy niskim udziale tkanki tłuszczowej.

Co jednak zrobić, aby te mięśnie budować? Przede wszystkim zacznij od wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Możesz to zrobić tutaj: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-. Następnie dodać należy do otrzymanego wyniku 500 kcal, aby bilans kcal był dodatni. Następnie podzielić na zalecane ilości makroskładników: 2 g/kg masy ciała białka, 1-1,5 g tłuszczów i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów. Ilość posiłków będzie dowolna. Warto w nich bazować na następujących produktach:

- http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html,
- http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html,
- http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html.

Jeżeli obwody nie będą szły w górę, to kcal należy zwiększać. Nie ma innej drogi do uzyskania wyników.

Warto również pamiętać, że metabolizm nie ma nic wspólnego z tym ile razy udajesz się do ubikacji.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 2479 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 36531
Było kilka takich tematów.
Możesz napisać jak się odżywiasz ?

' Nie jesteśmy aniołami '

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 42
na śniadanie płatki z mlekiem, w szkole 2-3 kanapki, na obiad ziemniaki, schabowy/udka z kurczaka itp. i jakaś surówka, potem jakaś czekolada/owoce a na kolację znowu kanapki czy coś w tym stylu. czasem wpadnie jeszcze jakiś kebab czy pizza.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 452
Dołączę się do tematu:
Wzrost/waga: 189cm/65kg
Jadam:

Śniadanie: Płatki owsiane, tran, chleb pełnoziarnisty posmarowany serkiem wiejskim
Drugie śniadanie: 100g ryżu brązowego, pierś z kurczaka, 40g orzechów włoskich, jabłko, 2 banany

Obiad: 100g ryżu białego, 2 steki wieprzowe lub wołowe (zależy kiedy), kiszona kapusta lub buraczki czerwone

Kolejny posiłek: 5 jajek gotowanych,2 kromki chleba (zwykłego), orzechy włoskie 40g

Kolejny posiłek: 1 litr mleka 3,2% tłuszczu, 2 banany

Posiłek około 21:30-22:00 - 40g orzechów włoskich, 70g twarogu

Zmieniony przez - Pablo663 w dniu 2011-12-13 15:28:28

Zmieniony przez - Pablo663 w dniu 2011-12-13 15:29:37

Pablo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 2479 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 36531
Nie ma co kombinować tutaj z metabolizmem moim zdaniem.
By przytyć potrzebna jest nadwyżka kalorii, poczytajcie ciekawe tematy np.
http://www.sfd.pl/Robimy_mase__fakty_nie_mity_by_qaz-t173140.html lub inne podwieszone z działy odżywianie.
1

' Nie jesteśmy aniołami '

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 452
Przeczytałem coś takiego:

"U osób z szybką przemianą materii posiłki przebywaja w ograniźmie bardzo krótko, ponieważ ze względu na raczej kwaśny klimat panujący w żołądku (duża produkcja kwasu solnego) i dobrą perystaltykę (ruchy jelit) , przepustowość przewodu pokarmowego jest bardzo wysoka. Te osoby muszą spożywać duże ilości złożonych białek i długołańcuchowych węglowodanów. Ponieważ trawienie nie jest zbyt efektywne, duża część pożywnienia zostaje wydalona bez wchłonięcia wszystkich ważnych substanicji odżywczych. Krótkołańcuchowe węglowodany (zawarte w makaronie, owocach i słodyczach), bardzo szybko przechodzą przez organizm i prowadzą do niedostatecznego zaopatrzenia w energię i ponownego uczucia głodu. Wysoka przepustowość przewodu pokarmowego sprawia, że ze zwykłych artykułów spożywczych mogą zostać wchłonięte tylko małe ilości białka. Duża część białek pobranych z pożwyieniem zostaje wydalona bez wykorzystania."

Czy to prawda i nie wchłania mi się wiele składników odżywczych?

Zmieniony przez - Pablo663 w dniu 2011-12-13 15:39:55

Pablo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 2479 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 36531
Skąd to cytat ?/

' Nie jesteśmy aniołami '

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 2479 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 36531
Ja znalazłem coś takiego :
10. Szybkie wytwarzanie energii
Wysoka wartość proporcji fosforu w stosunku do wapnia wskazuje na szybkie wytwarzanie energii w organizmie, gdzie przewagę uzyskują procesy kataboliczne (rozpadu) nad anabolicznymi (syntezy). Ma to na celu uzyskanie odpowiedniej ilości energii ze spalenia węglowodanów, tłuszczów i białek, więc ludzie z szybką przemianą materii mają wysokie zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

Ludzi z szybkim metabolizmem cechuje:
# wysoka aktywność glikolityczna (spalania glukozy),
# utrzymywanie się wysokiego stężenie glukozy (cukru) w krwi,
# zła tolerancja węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym,
# wolne wydzielania enzymów przez trzustkę.

Celem zaleceń dietetycznych dla ludzi w szybką przemiana materii jest spowolnienie tempa przemian metabolicznych.

Można to osiągnąć kierując się następującymi wskazówkami:

1. Proporcja spożywanego tłuszczu i białek powinna wynosić 3 : 1.
2. Należy wprowadzić do diety białko o wysokiej biologicznej bio-dostępności, czyli jajka i mięso.
3. Spożywać więcej produktów nabiałowych, najlepiej nie przetwo-rzonych (z gospodarstwa wiejskiego).
4. Ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów złożonych. Kategorycznie unikać cukru i produktów wytworzonych na jego bazie, gdyż sprzyja to produkcji nadmiernej produkcji tkanki tłuszczowej.

' Nie jesteśmy aniołami '

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 8 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 452
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przybieranie masy ze spalaniem

Następny temat

Pytania odnoście redukcji i typu treningu

BF