SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zakwasy a trening.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 438

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 4549
Cześć. Wczoraj zrobiłem trening po około miesięcznej przerwie. Nie robiłem FBW, tylko po prostu obciąłem ilość serii i obciążenie z normalnego mojego planu. Dziś mam spore zakwasy, a dziś wypada mi trening pull. Czy powinienem zrobić trening dzisiaj, czy lepiej będzie poczekać do jutra? Nie powiem z jednej strony bym poćwiczył, ale wiem że później 3-4 dni zakwasów wszędzie, no i przeszkadzają mi trochę zakwasy z dnia poprzedniego.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Szacuny 7390 Napisanych postów 79085 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664684
Możesz trenować , tylko musisz pamiętać na przyszłość aby zapobiec zakwasom, czy domsom ważne jest aby przed treningiem dobrze się rozgrzać, aby nasze mięsnie i ściegna byył przygotowane na wysiłek fizyczny, a nie poddane ''szokowi'' poprzez narzucenie na nie dużych cięzarów. Natomiast po treningu warto zarzyć gorący prysznic, lub kąpiel. Pod wpływem ciepła naczynia krwionośne w przetrenowanych mięśniach poszerzają się, co zatem idzie ułatwia odprowadzanie z nich kwasu mlekowego. A ten trafi do krwiobiegu, dotrze do wątroby, gdzie zostaje przekształcony w glukozę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 4549
Zawsze robię rozgrzewkę przed treningiem, natomiast olałem trochę nogi i po wczorajszych przysiadach i wykrokach ledwo siedzę na czterech literach...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
Przypuszczam, że jak miałeś przerwę w treningach i wczoraj zrobiłeś trening i dziś masz mikrouszkodzenia to jutro dopiero wyjdą te solidne mikrouszkodzenia.

Jak masz takie bóle mięśniowe, które Ci nie utrudniają poruszania i czujesz się na siłach zrobić solidnie trening to spokojnie możesz zrobić trening, ale tak jak wspomniałem wcześniej pewnie dopiero później wyjdzie co trzeba i pewnie jutro odczujesz efekty treningu.
Ale spokojnie po dwóch trzech tygodniach forma się poprawi i będziesz mniej odczuwał mikrouszkodzenia/
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 14825 Napisanych postów 124997 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1422496
jak się nie czujesz na siłąch to zrób sobie jeszcze dzien przerwy, za 3-4 treningi się już przyzwyczaisz

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 361 Napisanych postów 449 Wiek 10 dni Na forum 214 dni Przeczytanych tematów 5376
Zależy. Jak masz takie bóle które ci kompletnie nie pozwalają zrobić porządnie ćwiczenia, to lepiej odpuść. Jak cie boli a umisz robić dane ćwiczenie to śmiało rób :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 134 Wiek 26 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 4549
Już po treningu i powiem wam, że na razie trochę przeszły te zakwasy, ale pewnie to taka cisza przed burzą, bo jutro dowali już wszędzie... Dodam, że dziś robiłem pull, a wczoraj push.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 361 Napisanych postów 449 Wiek 10 dni Na forum 214 dni Przeczytanych tematów 5376
i jak?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
U mnie mikrouszkodzenia są zależne w dużej mierze od wielkości partii. Doskonale mi się trenuje podziałem push pull bo mam tak, że jak zrobię sensownie przysiady w dniu push to najczęściej mikrouszkodzenia wychodzą dokladnie dwa dni po treningu i wówczas wypada przerwa w treningach, podobnie jest z grzbietem. Natomiast jakieś małe partie typu ramiona czy barki to lekkie mikrouszkodzenia następnego dnia i tyle więcej nie mam problemów.

Jak u Ciebie są lekkie to dobrze się wstrzeliłeś z treningiem.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4452 Napisanych postów 66330 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 695030
Wszystko zależy od tego jak silne są te "zakwasy". Tylko Ty wiesz najlepiej czy jesteś w stanie wykonać trening i w jakim stopniu. Ja np. bardzo rzadko mam "zakwasy". Być może dlatego, że nie pamiętam kiedy ostatnio miałem jakąś dłuższą przerwę niż w okresie roztrenowania około 10 dni. Jeżeli już to odczuwam je na nogach, np. przy zmianie ćwiczenia na inne. Najczęściej gdy włączę w plan wykroki. Odpowiednia rozgrzewka rzeczywiście będzie bardzo istotna, a w dłuższej perspektywie również rolowanie i rozciąganie mięśni.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9005 Napisanych postów 152589 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1200624
takie sa poczatki
sam pamietam, jak po dluzszej przerwie, czy na poczatku przygody z treningami nie dalo sie nic dotkac bo wszystko bolalo
najgorzej chyba wypadaly tutaj nogi, za to nigdy nie mialem problemem z bolem barkow, nie lubilem ich trenowac, ale nawet jak sie przykładałem by dostaly solidnego bodzca to i tak nie bolaly.

dobrym pomyslem, aby nieco ograniczyć bole mięśniowe jest zastosowanie EAA lub BCAA okoplotreningowo
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_EAA_Pro_Instant-opis40556.html 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan FBW w domu cykl prop

sosy