SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wyciskanie sztangi leżąc - porady

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 345

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 27
Panowie potrzebuje pomocy bo już powoli moja wiara upada. Ćwicze od wielu lat ale zawsze z przerwami bez diety. Od lipca 2023 postanowiłem zredukować tak jak się powinno czyli liczenie kcal i treningi siłowe. Zrzuciłem z 103 kg do 92. Mając 92 kg przy 193 cm postanowiłem zacząć mase. Mase zacząłem w lutym i aktualnie ważę 99kg przy 3100 kcal.

Teraz problemy:

Cwicze 3 razy w tygodniu fbw I we wszystkich ćwiczeniach progresuje tylko nie w wyciskaniu na plaskiej. Nawet hantle na plaskiej poszły w górę a sztanga dalej nic.

Trening to ABA BAB klasycznie na zmiane:

Trening A:
Przysiady/hack squat 5x5
Ławka plaska sztanga 5x5
Wznosy bokiem 5x8
Wiosłowanie waskim/wyciąg 5x5
Ściąganie wyciągu górnego 5x5(imitacja podciagania)
Francuzy 5x8
Zginanie ramion sztanga 5x8
Łydki i brzuch 5x8

Trening B
Wyciskanie na suwnicy 5x5
Hantle na skosie dodatnim 5x5
Wyciskanie zolnierskie 5x6
Wiosłowanie szerokim chwytem/wyciąg 5x5
Wyciskanie na plaskiej wąskim chwytem 5x8
Zginanie ramion z suplinacja hantlami 5x8
Łydki plus brzuch

Martwy odpada w związku z problemami moich ledzwi (kiedyś złapałem poważna kontuzje i do dzisiaj odczuwam skutki)

Pomocy panowie, technicznie jest dobrze, Plecy stabilne, leg drive jest wszystko gra tylko nadal sztanga za ciężka. Przy 99kg wchodzi max 90 na 5 powtórzeń i 100 na 2 powtórzenia.

Może jakieś słabe ogniwo którego w planie nie mam? Ktoś jakieś pomysły tak od strzała?


Zmieniony przez - Azerio92 w dniu 2024-06-07 17:39:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6622 Napisanych postów 62459 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 779498

W przypadku wyciskania leżąc problemów może być sporo. Na dzień dobry nie bierzemy pod uwagę techniki wykonania ćwiczenia bo skoro twierdzisz, że jest dobra to przyjmuje to jako pewnik u osoby zaawansowanej. Rozumiem, że próbowałeś różnych rozstawów i ustawień i to, którym teraz ćwiczysz jest dla Ciebie najlepsze.

Musisz się sam przyjrzeć temu jak wygląda wyciskanie i gdzie pojawia się największa trudność w ćwiczeniu. Czy jest to początkowa faza części pozytywnej, a może problem jest z dociskiem na szczycie i wyprostowaniem rąk do końca?

Po pierwsze dałbym wyciskanie leżąc jako pierwsze ćwiczenie w planie jeśli Ci tak na tym zależy i podejdź do niego na świeżo. Po drugie zwróciłbym uwagę czy w Twoim przypadku triceps nie jest przemęczony. Zwróć uwagę, że one jest mega ważny w wyciskaniu leżąc. A w planie A masz wyciskanie i później francuz, a w planie B masz wyciskanie hantlami, wyciskanie nad głowę i wyciskanie wąskie czyli w każdym ćwiczeniu ten triceps dość ciężko pracuje może w nim tkwi problem.

Poza tym pamiętaj wyciskanie leżąc nie jest dla każdego. Ja długo się z nim szarpałem i nigdy specjalnych wyników nie wykręciłem, za to w pompkach na poręczach szło zdecydowane lepiej.

Polecamy również: Sztuczki dające siłę: wyciskanie sztangi leżąc! CZĘŚĆ I



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2024-06-12 16:12:40
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 30 Wiek 23 lat Na forum 89 dni Przeczytanych tematów 392
chodzi o wyciskanie wasko? powodow moze byc sporo, ale co sie rzuca w oczy to ze to jesst twoje 4te wyciskanie w treniggu B i 16-20 seria. Raczej bym obrtawial ze wykorzysales juz paliwo na ruchu push gdzies zaczynajac ohp. Zeby to spr to obetnij objetosc na 2-3 treningi i spr czy pojdzie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 27
Nie, nie, chodzi o wyciskanie klasyczne na ławie. Cokolwiek bym nie robił nie ma kompletnie żadnego progresu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 6379 Napisanych postów 76603 Wiek 39 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 758204
Przecież w swoim planie treningowym nie masz wyciskania sztangi leżąc. Chyba, że coś źle patrzę? Jest jedynie sugerowane w wypowiedzi powyżej wyciskanie wąsko. Napisz jak to dokładnie wygląda.

Poza tym, masz te same wyniki w wyciskaniu leżąc, bez względu na okres redukcji tkanki tłuszczowej, czy też budowy masy mięśniowej? Niezależnie od tego jaką jest Twoja masa ciała? Wydaje się to dość dziwne. Myślę, że nie pozostaje nic innego, jak wrzucić filmy z nagrania tego, jak wygląda to wyciskanie w Twoim przypadku.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 27
W planie A mam Ławka plaska sztanga a w treningu B mam hantle na dodatnim. Na 92 kg wagi pod koniec redukcji max wyciskałem na plaskiej ławce klasycznym chwytem ( nie waskim) 80x3/4 a aktualnie przy wadze 99 kg 90x4/5. Generalnie abstrakcja polega na tym że chłopaczki na silowni wskakują przy wadze 70kg pod sztange i machają 100kg na 5 jak szmata a ja walczę po dwóch powtórzeniach o życie


Zmieniony przez - Azerio92 w dniu 2024-06-08 16:14:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 6379 Napisanych postów 76603 Wiek 39 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 758204
Jak sam zdążyłeś zaobserwować każdy z nas jest inny. Nie każdy ma predyspozycje do tego, aby być silnym. Być może Ty również. Progress pod kątem siłowym jak najbardziej jest, a że nie dźwigasz tyle co lżejsi koledzy, to niestety, ale ktoś musi Ja również po ponad 20 latach różnego rodzaju treningów, może kilka razy wyciągnąłem 100 kilogramów. Nigdy w tym ćwiczeniu nie miałem wyników. Za to w sportach wytrzymałościowych mało ktoś ze znajomych jest w stanie że mną rywalizować. Nie zmienia to faktu tego, że warto jest sprawdzić jak trenujesz na wrzuconych filmach.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wznosy bokiem - problem

Następny temat

Wzmocnienie nogi po artroskopii kolana

WHEY premium