SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening samymi hantlami

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11422

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 31
Witam wszystkich forumowiczów.
Nie znalazłem póki co konkretów jeśli chodzi o interesujący mnie temat, a nie chcę robić czegoś bezsensownie.

Chodzi o trening samymi hantlami. Mam marne doświadczenie z siłownią, zaledwie kilkanaście treningów w siłowni (ostatni kilka miesięcy temu).
Jednak posiadam hantle 2 x 20 kg z możliwością swobodnej regulacji (obciążenia 4x5kg, 4x2,5kg, 8x1,25kg). Póki co max. obciążenie jest dla mnie trochę za duże (70kg, 177cm, 32cm obwód w bicepsie). Do tego zmontowałem prowizoryczną ławeczkę płaską.

Chcę na tym rozpocząć kompleksowy trening (klata, biceps, triceps, barki, plecy itd.). Tylko tu nie do końca wiem jak plany treningowe z pełnego sprzętu przełożyć na same hantle.
Chciałbym ogólnie wzmocnić swoje ciało i przybrać trochę masy mięśniowej.

Znalazłem coś takiego:

I Klatka Biceps
II Barki nogi
III Plecy Triceps

I
Wyciskanie hantli na ławce płaskiej 4x
Rozpiętki na ławeczce 4x
przenoszenie hantla nad głową 4x

Uginanie Hantli stojąc 3x
Uginanie hantli w podporze o kolano 3x
Uginane hantli stojąc chwytem młotkowym 3x

II
Przysiad z hantlami 4x
Wykroki 4x
Syzyfki 4x
wspięcia na palcach 4x max

Wyciskanie hantli siedząc lub stojąc 4x
Unoszenie hantli w przód 4x
Unoszenie hantli na boki 4x
Szrugsy 3x

III
Wiosłowanie z hantlami 3x
Podciąganie hantla w opadzie 3x
wiosłowanie z jednym hantlem trzymanym oburącz3x( inaczej wiosłowanie wąskim uchwytem)
MC z hantlami 3x

Francuskie wyciskanie hantlami 3x
Prostowanie ramienia w opadzie tułowia 3x
Pompki w podporze 3x

Dodam, że w ciągu najbliższych 2 miesięcy nie mam ograniczeń czasowych i mogę ćwiczyć nawet codziennie. Tylko chcę mieć plan który nie będzie szkodził, bo np. nie będzie czasu na regenerację. Jestem początkujący więc potrzebuję porady kogoś bardziej doświadczonego.

Chciałbym do tego dorzucić jeszcze coś na brzuch. Robiłem kiedyś A6W, jednak pod koniec ćwiczenia te były niezwykle nudne...
Dlatego wolałbym coś szybszego. Może spróbuję Extreme Six Pack ABS workout. Tylko tu znowu, w które dni najlepiej dorzucić te ćwiczenia? Nie chcę robić wszystkich partii na każdym treningu, tylko dać wycisk kilku partiom danego dnia tak żeby były tego jakieś efekty.

No i ostatnia kwestia: DIETA. Nigdy nie byłem na takiej diecie, ale raczej ciężko będzie mi przestrzegać idealnej diety. Picie 10 ml oliwy do śniadania, przegryzanie orzechami i zmieszanie tego z twarogiem raczej się nie uda przy moim trybie życia. Rano moje posiłki zazwyczaj są szybkie. Najczęściej kanapka lub musli. Więc co do diety, na pewno nie uda mi się dostosować jej w 100% co do ilości białka/węglowodanów/tłuszczy. Ale chciałbym ogarnąć to jakoś w miarę racjonalnie, bo też ograniczają mnie fundusze.
Czy przy takim odżywianiu efekty moich treningów będą ograniczone? przykładowo:

posiłek 1: musli+mleko
posiłek 2: kanapka z serkiem wiejskim
posiłek 3 (przed treningiem): banan
posiłek 4 (po treningu): ryż+pierś z kurczaka+surówka
posiłek 5: kanapka z serkiem wiejskim+pomidor

Przy moim stylu życia ciężko będzie mi się przestawić na przygotowywanie wieloskładnikowych posiłków kilka razy w ciągu dnia, więc proszę o opinie co do mojego przykładowego planu żywienia.

Mam nadzieję, że swój post umieściłem we właściwym miejscu. Dzięki z góry za pomoc ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4986 Napisanych postów 69135 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710901
Trening siłowy samym hantlami nie jest szczególnie dobrym pomysłem, szczególnie w sytuacji, gdy masz maksymalnie 20 kg i do tego ławeczkę. Oczywiście możesz w ten sposób coś tam poćwiczyć, ale niestety efektów z tego nie będzie zbyt dobrym. Stracisz sporo czasu, w ciągu którego mógłbyś zrobić o wiele więcej na dobrej siłowni. Szczególnie gdy jesteś początkujący i warto wykorzystać ten potencjał w jak największym stopniu. Poza tym nie masz podstaw techniki i zdecydowanie warto się ich nauczyć na treningach z trenerem personalnym.

Twoja dieta niestety wygląda jeszcze gorzej. Praktycznie wszystko jest do zmiany. Zacząć należy od wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Możesz to zrobić tutaj: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-. W zależności od celu należy odjąć lub dodać około 300 kcal od uzyskanego wyniku. Kolejny krok to ustalenie zalecanych ilości makroskładników. Będą to 2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kcal z węglowodanów.

Wśród zalecanych ich źródeł warto zastosować:

1. Źródła białka: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
2. Źródła tłuszczów: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
3. Źródła węglowodanów: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 1382 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 84553
Żeby przybrać na masie potrzebna jest dieta z nadwyżką kaloryczną oraz trening silowy oparty o podstawowe ćw wielostawowe. Niestety dieta kuleje jest zdecydowanie zbyt skromna pomijając dobór skladników jest tego zwyczajnie za mało, przy treningu klatki , przysiadów ,mc hantle 2x20kg do zdecydowanie za mało by dać organizmowi impuls do wzrostu ,musisz pomyśleć o zwiększeniu obciążęnia i kupnie gryfu

Zmieniony przez - strzeleccc w dniu 2013-10-31 22:44:03
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 31
No tyle tylko, że nie jestem jakimś koksem i dopiero co zaczynam.

Co do treningu klatki, to hantle 2x20 kg póki co wystarczają w zupełności (mam spore zaległości :P), tym bardziej że trening na hantlach wygląda zupełnie inaczej niż na sztandze i jeśli ktoś wyciska maksymalnie 80kg na sztandze to na pewno nie zrobi tego samego na hantlach. Nie mam tu racji?

Co do MC i przysiadów... bardziej zależy mi na rozbudowie górnych partii mięśni, więc mogę skreślić te ćwiczenia a nogi ćwiczyć biegając.

Czego brakuje w posiłkach? I czy da się te braki uzupełnić bez przygotowywania wieloskładnikowych posiłków 5 razy dziennie? W niektórych godzinach nie mam na to po prostu czasu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 1382 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 84553
fakt hantlami ćwiczy sie inaczej ale pamiętaj większy ciężar to większy bodzieć dla mięśni
bieganiem nie zastąpisz przysiadów , a to ćwiczenie to fundament treningu nogi i plecy decydują o ogólnej sile reszta to dodatki
co do posilkow nie trzeba jesc 5 razy dziennie to czy jesz 2 razy czy 8 nie ma znaczenia , żródła bialka to jaja ,mięso ,ryby, węgle kasza ryż ziemniaki płatki owsiane, tluszcze -oliwa z oliwek ,orzechy , musisz sobie obliczyć ile kalorii musisz spożywać bo musisz mieć nadwyżke kalorii a ty masz jak miewam deficyti to tak w skrócie bo temat żywienia jest znacznie szerszy

Zmieniony przez - strzeleccc w dniu 2013-10-31 23:15:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 121 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 686
Zamiast nóg bieganie ? Masakra... silne nogi przekładają się też na silne górne partie mięśni. Nigdy nie zbudujesz przyzwoitej siły, masy czy nawet wytrzymałości nie trenując nóg. Trening z hantlami ok, ale może nie warto skupiać się na samych hantlach ? Dodaj pompki, podciągania na drążku itp. Jest też wiele wariacji tych ćwiczeń.

WIELU LUDZI POWIE CI, ŻE NIE DASZ RADY. TY PO PROSTU ODWRÓĆ SIĘ, I POWIEDZ - NO TO PATRZ!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 31
Postaram się trochę zmienić tą dietę i wtedy poproszę o ewentualne korekty.

A co do samego planu treningów? Bo wydaje mi się że te obciążenia są dla mnie odpowiednie. Póki co moje osiągi są raczej słabe i myślę że 2x20 kg to póki co jest całkowicie wystarczające obciążenie.

Pytanie tylko, czy plan jest dobry?

Pompki + drążek jak najbardziej wchodzą w grę.

Zmieniony przez - mr_muscle w dniu 2013-10-31 23:29:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 121 Wiek 27 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 686
Według mnie plan raczej słaby. Lepiej daj trening ogólny z obciążeniem własnego ciała + kilka prostych ćwiczeń z hantlami. Poczytaj o kalistenice.

Zmieniony przez - Maszinva w dniu 2013-10-31 23:36:00
1

WIELU LUDZI POWIE CI, ŻE NIE DASZ RADY. TY PO PROSTU ODWRÓĆ SIĘ, I POWIEDZ - NO TO PATRZ!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 1382 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 84553
tu masz link do treningów w domu poszukaj czegoś w dziale DOMATOR http://www.sfd.pl/SPIS_TEMATÓW_TRENING-t401012.html 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc w rozwinięciu klaty

Następny temat

Poczatek

nutloveb