SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Tasiemiec w brzuchu - czyli jak zahamowac glod by k3ho

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 27728

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 127 Napisanych postów 8967 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 48014
Wiem ze na forum jest wiele osob ktore podobnie jak ja maja niepochamowany glod z ktorym trudno walczyc, badz takie ktore sie odchudzaja i tez ich ciagnie do zjedzenia dodatkowych kalori, ktorych jesc nie powinny. Wiec po pewnym okresie przemyslen i wlasnych doswiadczen pisze dzis rzecz ktora mam nadzieje, ze Wam pomoze.
Zaczynamy od podstawowego pojecia diety, kazdy ja ma, poniewaz kazdy w jakis sposob sie odzywia. Najwazniejsze jest to by dieta byla ulozona prawidlowo, jak to robimy, jest to wyjasnione w postach podwieszonych lecz ja wymienie takie podstawowe sprawy ktore maja zwiazek z napadami glodu.
1.Nie obcinaj zbyt duzej ilosci kalorii z calkowitego zapotrzebowania kalorycznego, poniewaz organizm musowo bedzie domagal sie by zwiekszyc podaz skladnikow, redukcja powinna przebiegac "madrze", tzn. deficyt kaloryczny powinien byc maly lub zerowy(w tym przypadku zwieszkamy jedynie aktywnosc i dzieki temu spalamy wiecej), dzieki takiemu rozwiazaniu nasz organizm bedzie tracil powolutko kilogramy, bez uszczerbku na zdrowiu badz efektu jojo.
2.Dieta powinna byc roznorodna, zyskuje na tym nasza psychika i nasz organizm. Psychika dzieki temu ze nie przyzwyczaja sie do tych samych produtkow i nie nudzimy sie naszym jadlospisem, a organizm poniewaz dostarczymy mu wszystkich niezbednych skladnikow do regeneracji, wzrostu i funkcjonowania.Takze dobieramy skladniki zawierajace najwiecej witamin i mineralow czyli te najmniej przetworzone, staramy sie nie jesc w kolko tego samego, ja proponuje ulozyc sobie 2-3 dni diety i jesc tak zamiennie tzn. w poniedzialek jest dzien A, we wtorek dzien B, w srode dzien C, w czwartek dzien A.. itd.
3.Planuj posilki o stalych porach i w stalych odstepach czasowych.Organizm ma zegar biologiczny i przyzwyczaja sie do stalych godzin posilku, poprostu tak funkcjonuje i nie powinnismy tego zaklucac. Stale odstepy to jeden z najwazniejszych asptektow o ktory powinnismy zadbac, przyjmuje sie ze jemy co 2,5-3 godziny, dzieki temu dostarczamy w stalych odstepach czasu makroskladnikow a metabolizm jest na odpowiednich obrotach.Nie glodniejemy tez zbyt szybko i dzieki temu unikamy pokus.
4.Najlepszym sposobem by sie najesc jest zwiekszenie objetosciowo posilku, a jak to robimy by bylo dobrze?Przykladowo jemy kasze z miesem i oliwa, powinnismy dodac tutaj porzadna porcje warzyw ktore nie zwiekszaja kalorycznosci dania poniewaz zawieraja duzo blonnika, witamin, flawonoidow i innych substancji nam potrzebnych, a dzieki takiej porzadnej porcji warzyw mozemy sie zapchac bez wyrzutow sumienia. Mozemy je jesc niemalze bez ograniczen(chociaz ze wszystkim mozna przesadzic) do kazdego posilku, nawet do tych ktore jemy w szkole itp.(oczywiscie wliczamy kalorie z warzyw, chociaz nie jestem do konca pewien czy spozywajac marchewke, organizm nie zuzyje wiecej energi na jej strawienie niz ich dostarczymy"tutaj takie oczko ")
5.Nie obawiaj sie tluszczu, jest kaloryczny ale spelnia duza role w gospodarce hormonalnej i ograniczajac go zrobimy sobie krzywde. Ponadto tluszcz jest produktem ktory ma wielki wplyw na apetyt, jezeli zjemy potrawe zawierajaca tluszcz i ta ktora go prawie nie ma, najjemy sie bardziej ta z tluszczem-tluszcz nasyca, tluszcz jest dobry.Zalezy od diety ale przyjmuje sie wartosci 25-35% z calkowitego zapotrzebowania.Wszystko wliczamy.
6.Niektorzy jedza miedzy posilkami orzechy lub paluszki jako taka przegryzka... calkowita pomylka, paluszki sa nasycone trans izomerami i sa to oczyszczone weglowodany. Orzechy natomiast sa dobre, lecz uzywamy ich do posilkow nie jako przegryzka i uzywamy ich w okreslonych ilosciach, poniewaz tak sobie przegryzajac co chwila latwo mozemy przegiac i zjesc ich duzo, co oznacza przekroczenie bilansu kcal, poniewaz orzechy sa kaloryczne(co nie oznacza zle, tylko w odpowiednich ilosciach).
7.Planuj sobie odstepstwa od diety, odpoczywa przy tym nasza psychika, jest to bardzo silna bron w walce z glodem i monotonia, odstepstwa nie powinny byc za czeste i powinny byc planowane. Do wszystkiego podchodzimy z dystansem, bo z dietami tez mozna przedobrzyc(chodzi tu o konsekwencje psychiczne).
8.Pij wode miedzy posilkami, jest to nam potrzebne, by organizm byl nawodniony, a dzieki temu wlewamy cos w siebie, niektorym pomaga.
9.Spozywajac posilek nie spiesz sie, delektuj sie smakiem, uzywaj soli, przegryzaj w taki tempie jaki lubisz, przelykajac jedzenie miej o tym swiadomosc, mozg odbiera sygnaly ile czego dostarczasz i kontroluje apetyt, lecz informacje te dochodza z pewnym opuznieniem.Ciesz sie jedzeniem poniewaz jest to nam potrzebne.
10.Jezeli masz napady nocnego obrzarstwa(co chyba rzadko sie zdarza)to ich lepiej nie miej. Poprostu spij, a jak juz koniecznie musisz to wypij sobie bialkowa odzywke, lub cos innego bialkowego:ser, mieso itp.
Jezeli przestrzegasz powyzszych ustalonych zasad, nie powinienes miec wiekszych problemow z trzymaniem diety, jezeli jednak jestes takim obrzartuchem jak ja, wyprobuj sposobow ktore wymyslilem i przetestowalem sam na sobie.
Do kazdego posilku wal warzywa, ja uwielbiam mrozonki ktore gotuje na parze i dodaje do jedzenia. Kiedy jem cos na slodko, robie sobie na oddzielnym talerzu porcje warzyw polanych oliwa(ktora oczywiscie mialem wliczona) i odpowiednio przyprawione. Najpierw jem posilek wlasciwy a potem "dobijam sie" warzywkami. To samo z daniami slonymi, tyle ze dodaje je juz na talerzu i wszystko mieszam, dzieki temu wychdzi calkiem spora poracja.
Robilem tez tak ze podczas gotowania, kiedy jedzenie jeszcze bylo nie gotowe, podjadalem sobie to co kroilem, dzieki temu kiedy zasiadalem do jedzenia nie bylem juz tak glodny jak na poczatku.
Nastepnym problemem ktory mialem jest syndrom kobiety w ciazy, czyli chetka na jedzenie czegos kwasnego, czegos slodkiego itp. W takich sytuacjach robimy przeplatanke, tj. kiedy jemy cos slonego, a wiemy ze po posilku mamy ochote na slodkie, spozywamy po jedzeniu jogurt pitny, niech bedzie to 100ml, tyle nie powinno nam robic krzywdy(oczywiscie wliczamy), a teraz taki trick, te 100ml szykujemy sobie przed posilkiem by nas nie korcilo dodatkowe dolewanie"a troszke jeszcze doleje..."Bierzemy szklanke, nalewany odlicznona ilosc, jemy obiad a po obiedzie pijemy ze smakiem 100ml mleka acidofilnego.Odwrotnie jest kiedy jemy cos slodkiego, wtedy przygotowywujemy sobie kwasna salatke z kapusty kiszonej lub slona porcje warzyw na parze z oliwa(wszystko wliczamy).Mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi.
Mozemy tez poeksperymetnowac z owocami, jednak tutaj nalezy uwazac, nie spozywamy duzo owocow ktore zawieraja malo wody, a duzo weglowodanow(np. banan).Lepsze bedzie jablko, ktore jest duze objetosciowo(zawiera duzo wody) a nie dostarcza tyle weglowodanow.
To tyle sposobow, ktore na mnie dzialaja, mam nadzieje ze zachamuje glod niejednego obrzartuszka. Pamietajcie o silnej woli i o psychice bo one graja tutaj najwieksze role, takze czy jestes na redukcji, czy na masie, pilnuj sie!.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1289 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 16636
no ode mnie masz soga bo fajny art

Magazines call me a bodybuilding star, girls call me a cock star...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 99 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1207
Bardzo fajny art ja bym jeszcze dodał to że jeść należy długo. Po 20 min obiadu nasz mózg mówi stop. Mózg mówi 20 min jedzenia wystarczy!!! chociaż nawet zjedlismy torebke ryżu ze śmietaną

************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************
************************************************************************************************************************

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 127 Napisanych postów 8967 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 48014
9 punkt
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1586 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 24560
Same podstawy, ale sog za pracę jak najbardziej się należy.

RECEDITE,PLEBES!GERO REM IMPERIALEM!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 2931 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 24391
art bardzo fajny, zreszta autor wie

moge dodac od siebie, ze aby obnizyc np. IG posilku, mozna przed/po wypic szklanke wody z lyzeczka octu jablkowego, szybko gasi pragnienie i oszukuje troche glod

co do warzyw zgodze sie, ze im wiecej, tym szybciej bedziemy najedzeni, jednak taka opcja nie jest najlepsza dla osob o "slabym" jelicie -po postu po zjedzeniu np. duzej ilosci surowych, a czasem nawet gotowanych warzyw, zoladek i jelita buntuja sie

pzdr

----> www.pajacyk.pl <----

na weekendach mnie NIE MA!

::]]}|{{[[:: a44 - electro glide in blue

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1586 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 24560
Ale za to błonnik przyspiesza perystaltykę jelit, a więc(nieznacznie) metabolizm, co jest przydatne np. na masie - jeżeli chcemy uniknąć nadmiernego otłuszczenia.
Wynika z tego, że prawidłowa dieta High-carb na masę powinna zawierać sporo błonnika, no chyba ze ktoś jest skrajnym ektomorfikiem.

PS nie wiem, ile wspólnego ma to z tematem, ale dla mnie jest jeszcze rano

Zmieniony przez - Don quixet w dniu 2006-10-29 14:41:12

RECEDITE,PLEBES!GERO REM IMPERIALEM!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 2931 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 24391
don, jasne, ze przyspeisza, ale jesli bedzie tego duzo, to zacznie po prostu gnic(?)-surowe zwlaszcza i wszelkie nieprzyjemnosci gwarantowane
a na masie to chyba nie mozna byc glodnym <joke>

edit: dla mnie tez jest rano

Zmieniony przez - 6roove w dniu 2006-10-29 14:47:33

----> www.pajacyk.pl <----

na weekendach mnie NIE MA!

::]]}|{{[[:: a44 - electro glide in blue

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 116 Napisanych postów 4616 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 53303
Z tłuszczem jest trochę bardziej skomplikowana sprawa. W danym posiłku bardzo słabo wpływa na sytość jak zostało potwierdzone w wielu badaniach. Jego obecność w danym posiłku może być bardziej pomocna, gdy zastanowimy się jaki wpływ ma na apetyt między posiłkami. Dieta low-carb pozwala mocno ograniczyć kalorie spożywane bez większego uczucia głodu. Niektórzy naukowcy podkreślają, że to poprzez większą ilość białka, które jest uznawane za makroskładnik, który najbardziej hamuje apetyt. Moim zdaniem też, ale przede wszystkim chyba jednak chodzi tu o przestawienie metabolizmu, adaptację do wykorzystania nowych żródeł energii bardziej efektywnie.

Jeśli chodzi o IG i hamowanie głodu to badania nie dają nam tutaj jednoznacznych dowodów, że jest tutaj wartościowa zależność, być może jest to związane z pewnymi ograniczeniami w możliwości przygotowania wartościowego testu.

Zmieniony przez - ellis w dniu 2006-10-29 14:54:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 122 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1668
Z artykułu za dużo się nie dowiedziałem, jednak uporządkowałem wiedze.... gdybym mógł na pewno dałbym soga. pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 127 Napisanych postów 8967 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 48014
tomassso chcialem sie tylko podzielic sposobami ktore byly skuteczne w moim przypadku do hamowania glodu, te punkty to takie podstawy prowadzenia diet
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

MASA dieta do oceny

Następny temat

dieta dla dziewczyny

Fruzelina