SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja tkanki tłuszczowej - porady

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4036

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10 Napisanych postów 19 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 452
Czesc wszystkim,

o mnie:
Wiek 38
Waga 151,5
Endomorfik
Mezczyzna
Wiek:38
Insulinooporość
Przyjmuje ozempic 0,5

Spacery do pracy 2x30min *2,5km
Trening silowy 3 tyg

kcl 2664
B 200, W151, T140

Kiedys schudlem 50kg, wiec mam pojecie jakie wybierac produkty, niestety kontuzja bardzo dawno temu pokrzyzowala wszystko i sie roztylem. Takie sa fakty. Teraz jestem zmotywowany, niestety jendak:
od 11 marca codziennie chodze do pracy, 2,5km w jedna strone, czyli dziennie 5km, razem godzina ruchu. Do tej pory nic sie nie ruszalem, praca biura, po pracy kanapa. W tym miesiacu 19 kwietnia podsumowujac przeszedlem juz 71km - 16 godzin aktywnosci i niestety nawet 0,5kg nie zeszlo.
Wniosek taki ze bez diety nic nie osiagne.
Starałem sie przez ten miesiąc jeść zdrowiej, dopiero w tym tygodniu zacczalem wszystko liczyć (jeść zdrowiej) i widzę jak szybko sie kcal zbierają.

Moje pytanie prośba, o nakierowanie o pomoc przy doborze marko, oraz czego szukać w moim przypadku - o czym poczytać. Myślałem o rotacji węgli ale za bardzo nie wiem ile w dni treningowe , a ile w dni nie treningowe, trochę przerażony jestem mała ilością węglowodanów. - od tego tygodnia zacząłem trening siłowy.
Przy takiej otyłości jak moja, ile jeść białka na kg ?
Co do ozempicu, biorę myślę już ponad 2 lata, nie miało to wpływu na kg - brak diety i ruchu. Jednak mam poczucie sytości. Jakiś czas temu byłem u dietetyka i stwierdził insulinooporość, mam w planach przy najbliższej okazji zrobić znowu badania. - dopiero jak będę w domu będę miał możliwość.

brak suplementacji, poza mineralami,
selen, cynk, magnez, kolagen, zestaw witam, witamina D






Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-04-19 11:38:06
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10 Napisanych postów 19 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 452
Moja dieta składa się głównie z:
Białka: polędwica wieprzowa, wołowina, dorsz, jajka, skyr, coś w stylu twarogu wiejskiego.
Węglowodany: kasza, płatki owsiane, chleb ciemny razowy
Tłuszcze: oliwa z oliwek, makrela, tłuszcze z serka wiejskiego, jajek itp
Warzywa: brokuły, fasolka szparagowa, zielony ogorek, pomidory, ogorek kiszony, kapusta kiszona z marchwia, papryka, jablkiem, papryka
Owoce: mrożony ananas, maliny, borówki.

Berberyna: Boję się jej używać ze względu na złe doświadczenia mojej mamy, która miała cukrzycę. Zamiast tego piję ocet jabłkowy (20-30ml) 30 minut przed posiłkiem z węglowodanami, licząc na poprawę insulinooporności.

Węglowodany: Ostatnio miałem problem z osiągnięciem zaplanowanej ilości węglowodanów, co zwiększyło moje spożycie tłuszczu. Zauważyłem, że gdy spożywam mniej węgli (około 120-130g), czuję się bardziej głodny, szczególnie w niedzielę i poniedziałek, kiedy jest czas na Ozempic (0,5mg).

Postępy: Schudłem 6,5kg w ciągu 4 tygodni, a obwód pasa zmniejszył się o 5cm. Moja waga wynosi teraz 145,1kg. Mimo że liczyłem na większą utratę tłuszczu, zdaję sobie sprawę, że moje ciało potrzebuje czasu na adaptację.

Aktywność fizyczna
Trenuję 3 razy w tygodniu (push/pull).
Codziennie staram się robić 10 tysięcy kroków.
Jeżdżę na ebike'u
Stosuję zimne kapiele kilka razy w tygodniu. woda od 4 do 9 stopni, minimum 5 minut
Chodzę do sauny mokrej raz w tygodniu na 2x12 minut.

Skóra
Zawsze przed snem nawilżam olejem kokosowym.
Gorzej z masowaniem, musze częściej masować do czerwoności skórę - często dzień kończę na basenie i tam biorę ostatni prysznic zapominam brać z sobą rękawicy. Szczotka do masowania na sucho dotrze do mnie w następnym tygodniu dopiero.

Makro i kalorie
2655 kcal (B: 250g, T: 93g, W: 200g)
Nie podjadam, nie ma ukrytych kcl.

Dziękuję za dotychczasowe wsparcie i proszę o dalsze wskazówki. Jestem świadomy, że proces odchudzania wymaga czasu i cierpliwości. Już wątpiłem, chociaż nie ukrywam, chciałbym na początku polecieć 2kg na tydzień w dół, jednak jestem bardzo zadowolony ze jest postęp w odchudzaniu. Czy powinienem trzymać nadal to makro? czuje sie dobrze mimo chwilowych napadów głodu. Czy skórę nawilżać tylko na brzuchu ?









Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-05-17 16:12:23

Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-05-17 16:13:43

Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-05-17 16:18:36

Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-05-17 16:20:36

Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-05-17 16:24:58
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3396 Napisanych postów 4414 Wiek 45 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 108824
W twoim przypadku nie ma sensu robic zadnych rotacji ani liczyc dokladnie makro, naprawde. Jesli teraz masz diete slaba, sporo smieci, fastfoodow, slodyczy czy przekasek, slodkich napojow to nawet wystarczyloby te diete oczyscic z takich produktow na poczatku bez liczenia kcal, jesc nieprztworzone rzeczy, kasza, ryz, makaron, ziemniaki, miesa, ryby, warzywa, zdrowe tluszcze, jajka, itd, no nie chce mi sie wymieniac bo to tez wszystko kwestia upodoban, smakow, nie wiem tez na jakim etapie swiadomosci dietetycznej jestes :) Albo jak chcesz liczyc i nie ufasz swojej intuicji to ustalic sobie ile kcal bedziesz jadl, ilosc bialka w okolicy 250g a wegle i tyluszcze dowolnie w ciagu dnia by tylko miescily sie w dziennej puli kcal. Nie potzreba u ciebie duzych kombinacji.
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10 Napisanych postów 19 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 452
dziekuje bardzo za odpowiedz,
nie wierze sobie w ogole, dopiero w tym tygodniu zaczalem liczyc kcl i widze ze nawet przy zdrowym jedzeniu szybko nabic kalorie, np, nabial + oliwa i kroma razowego sera, okolo 560kcl.
do tej pory odrzucilem z slodyczy i fast food, i tak nie zeszlo nic, dlatego jestem rozczarowany a zarazem zmotywowany do diety,
w takim wypadku mysle zeby moze z wiecej wegli wystartowac zeby potem miec z czego obciac, moze zmienic na 200, a co z insulopornoscia ? czy to nie jest tak zeby mniej wegli ? tylko sie boje, ze potem bedzie mala ilosc zeby obciac.
W takim wypadku moze marko

kcl 2655
B 250 , W200, T95 ?

dodam ze trening silowy z duza intesywnoscia, mala przerwa miedzy seriami 60-90sek oraz cwiczeniami 2-3min, plus spacer od pon do piatku 5 x 2x30min 2,5km



Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-04-19 15:03:03

Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-04-19 15:03:49
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
witorrr98 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 549 Napisanych postów 1482 Wiek 26 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 20977
Pamiętaj, że niezależnie czy masz insulinooporność czy nie, jedząc fast foody czy zdrowo, warunkiem do utraty ciałą jest deficyt kaloryczny, także tak jak koleżanka wyżej wspomniała, na sam start dobrym rozwiązaniem jest ograniczenie niezdrowych nawyków żywieniowych, ale w dłużeszj perspektywie musisz zaczac wprowadzać pewne udoskonalenia w schemacie prowadzenia, aby mieć progres, jak i nie mieć potem tak zwanego efektu jojo. Zacznij stopniowo przyzwyczajać się do liczenia kalorii i nie sugeruj się uczuciem sytości czy głodu, bo te nie jest wyznacznik tego czy jesteś na deficycie, zwłaszcza gdy ma się komplikacje ze strony hormonów, co też jest mylące w odczuciu subiektynym. Trening na ile pozwala ci kondycja, do tego jakaś aktywnośc aerobowa i powinno byc do przodu :)
3

Siła ponad wszystko.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3396 Napisanych postów 4414 Wiek 45 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 108824
Moze byc takie makro, jak ci pisalam wegle i tluszcze mozesz sobie ustalic dowolnie byleby tylko miescily sie w dziennej puli kcal, masz jednego dnia ochote na wiecej wegli to jesz wiecej wegli a tniesz tluszcze, a innego dnia jesz bardziej tlusto to nizsze wegle. Beda liczyc sie poki co kcal i po prostu deficyt kcal. Wiec nie zawracaj sobie glowy poki co ile tluszcze ile wegli, jak lepiej, to sobie dowolnie ustalasz w ciagu dnia.
Bedziesz w deficycie to i insulinoopornosc sie stopniowo bedzie wycofywac, nawet jak bedziesz jadl weglowodany.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10 Napisanych postów 19 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 452
dziekuje Wam slicznie za odpowiedz!
w moim przypadku tylko liczenie wchodzi w gre z waga, nie mam problemu robilem to wczesniej kiedys dawno i teraz tez i nie ma problemu, dziekuje jeszcze raz slicznie wszystkim za pomoc! i ocene marko, jak nie bedzie szlo odezwe sie za tydzien, dwa.

, warzyw, zielonych warzyw nie liczyc do makro ?


Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-04-19 15:39:11
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3396 Napisanych postów 4414 Wiek 45 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 108824
Nie licz narazie.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10 Napisanych postów 19 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 452
chce badania zrobic, od razu sobie zapisze jak mi napiszecie, na pewno krzywa cukrowa, co jeszcze powinienem sprawdzic ? witam D ? a hormony to jakie badania ?

oczywiscie oprocz wagi, bede mierzyl tez obowdy, moze w pasie i udzie i biceps, klatki sam nie ogarne, przy takiej nawdadze ciezko mi a mieszkam sam nikt mnie nie zmierzy


Zmieniony przez - kizug1 w dniu 2024-04-19 16:08:48
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3396 Napisanych postów 4414 Wiek 45 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 108824
Zrob sobie jqk dawno nie robiles podstawowe, morfologia, watrobowe alat, asat, kreatynina, sod, potas, lipodogram, glukoza na czczo, HbA1c, tarczyca TSH i FT4, wit D, mozesz zrobic krzywa cukrowa, ale ja uważam że nie jest to potrzebne, bo możemy założyć że będzie nieprawidłowa, a nawet jak byłaby dobra to postępowanie będzie takie samo, podstawa dalszego działania to będzie obniżenie wagi ciała po prostu co poprawi te parametry. Oczywiście możesz zrobić o wiele więcej badań, ale wg mnie mało ci to da praktycznie.

Obwody zmierz jakie mozesz i tyle


Zmieniony przez - madzia_666 w dniu 2024-04-19 17:03:00
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1128 Napisanych postów 3781 Wiek 49 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 68591
W pasie obwód i tak najważniejszy. Zrób sobie też zdjęcie sylwetki w lustrze z pewnej odległości, żebyś po czasie miał porównanie.. Często nie zauważamy zmian, a na zdjęciach widać progres, co motywuje.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6291 Napisanych postów 76141 Wiek 39 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 755474
W zasadzie wszystko to, co napisałeś wydaje się sensowne. Trening siłowy, ilość spożywanych kalorii, podział makroskładników. Wygląda to prawidłowo. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak obserwować organizm i wyciągać na podstawie jego relacji odpowiednie wnioski. Miarą efektów kształtowania sylwetki, w tym redukcji tkanki tłuszczowej, są obwody ciała mierzone co jeden/dwa tygodnie rano na czczo i zapisywane. W dłuższym okresie zdjęcia sylwetki, wykonywane w dobrej jakości i zawsze tych samych warunkach. Kontroluj to i zoabczymy. Możesz wrzucić kilka przykładowych dni diety zgodnie z opisem w regulaminie działu. Zoabczymy jak to wygląda.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Budowa masy mięśniowej - porady

Następny temat

Trening cardio - warto wprowadzić?

forma lato