Okres redukcji dla nikogo nie jest łatwy ani przyjemny. Niekiedy jest to ogromny wysiłek  dla naszego ciała, jak i umysłu. Trenujemy wtedy naszą siłę woli i widzimy ile możemy wytrzymać, co w pewnych sytuacjach sprawia, że jesteśmy silniejsi. Treningi to tak naprawdę dla nas „pikuś”. Najgorsza okazuje się dieta, która systematycznie ma obniżane kalorie dla podtrzymania progresji odchudzania. Dlatego poniżej przedstawiamy 3 porady, aby wytrwać na redukcji jak najdłużej, bez podjadania i złamania zasad diety.

1. Zmień swoje nastawienie w stosunku do diety

Jest to bardzo trudne zadanie do wykonania. Słysząc słowo dieta czy odchudzanie często nasuwa się na myśl słowo głodówka. Tak naprawdę dieta podczas okresu redukcji wcale nie oznacza głodówki. Osoby, które opierają się na najmniejszej ilości jedzenia w ciągu dnia a dużej ilości wody są po prostu niedoświadczone i nie wiedzą, że aby schudnąć trzeba jeść. Oczywiście w odpowiedniej ilość, licząc odpowiednio kalorie i makroskładniki, ale mimo wszystko jeść trzeba. Niekiedy jest tak, że na początku redukcji osoby, które otrzymują wykaz kalorii do zjedzenia w ciągu dnia narzekają, że jedzenia jest zbyt dużo, aby były w stanie wszystko zjeść. Zdrowe jedzenie w rzeczywistości okazuje się bardziej syte niż takie śmieciowe, które charakteryzuje wysoka gęstość kaloryczna. Odpowiednie jedzenie dostarcza naszemu organizmowi, a szczególnie mięśniom, energię do pracy. Jeżeli będziecie głodować to i treningi będą was męczyć i tak cała redukcja będzie kojarzyła wam się z nieustającą męką. Co więcej, dużo energii na treningu to możliwość spożytkowania większej ilości kalorii. Prawidłowe odżywianie napędza nasz metabolizm, który znacznie zwalnia, gdy nie dostarczamy nawet takiej ilości kalorii, jakiej ciało potrzebuje na codzienne funkcjonowanie.

2. System nagród i motywacja

Każda kobieta lubi sobie od czasu do czasu sprawić czymś przyjemność. W tym wypadku możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Za każdy tydzień, gdzie będziecie się stosować do diety i treningów, możecie siebie nagrodzić. Może być to jakiś ciuch, wizyta u kosmetyczki czy nawet malutka przekąska, na którą macie strasznie ochotę. Ważne jest jednak, aby ta przekąska była jednorazowa, a nie zamieniła się w całodzienne objadanie. Mały cheat meal nie zaszkodzi, a nawet może być pomocny. Dzięki stosowaniu takich cotygodniowych nagród za wytrwałość wasza motywacja będzie ciągle wzrastała. Nie będziecie mogły się doczekać kolejnego weekendu, aby wyskoczyć do sklepu i zakupić nową bluzkę, którą założycie jak już osiągniecie wymarzone ciało. No chyba, że ogranicza nas zasób portfela, który może ucierpieć na tego typu zabiegach.  

3. Postaw na realny cel i podziel go na etapy

Kobiety, które mają nieco więcej kilogramów na swoim ciele, powinny zastosować stopniową redukcję. Co to oznacza? Mianowicie to, że lepiej nastawić się na mniejszą ilość kilogramów np.: 3-4 a w krótszym czasie niż odchudzać się w nieskończoność i tracić motywację, ponieważ efekty strasznie wolną przychodzą. Odchudzając się etapowo nasza motywacja za każdym razem będzie większa, ponieważ po zakończeniu każdej redukcji możemy pozwolić sobie na mały odpoczynek i nieco większą ilość kalorii, aby dodać organizmowi energii do dalszego działania. Należy stawiać sobie realne cele i dążyć do nich powoli a skutecznie. Celowanie z -10kg w miesiąc bywa dręczące i mało skuteczne. 

Podsumowanie

Odchudzanie bywa ciężkie, jednak odpowiednio zaplanowana strategia żywieniowa, jak i dobór treningów zgodnie z możliwościami osoby trenującej sprawiają, że skutecznie jesteśmy w stanie pozbyć się niechcianych kilogramów, zalegających na ciele od tygodni. Ważna jest konsekwencja działania i wytrwałość, które powinny towarzyszyć nam na co dzień. Doceniaj to co robisz, szukaj wsparcia wśród bliskich, którzy będą napędzać Cię do działania.