SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Podciąganie na drążku -bicepsy

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 39080

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 2326 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 78561
Witam.Mam pytanie.Otóż chciałbym się dowiedzieć czy trening 5 razy w tygodniu(pon,wt,śr,cz,pt) polegający na podciąganiu na drążku nie będzie za ciężki.Chcę się podciągać 5x6powtórzeń.Czy ten trening nie jest zbyt forsowny???Dodam że mogę go zrobić ale pytam się czy nie będzie on powodował że mięśnie nie będą się rozwijać.
1

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 121 Wiek 25 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 78
Podciąganie na drążku - z pozoru bardzo proste ćwiczenie, niby wystarczy dobrze się chwycić i podciągnąć kilka razy nasze własne ciało. Jednak bardzo wiele osób ma problem z tym ćwiczeniem, a całkiem spora część naszego społeczeństwa nie podciągnie się na drążku nawet jeden raz.

Wbrew pozorom podciąganie na drążku jest bardzo skomplikowanym ćwiczeniem wielostawowym, angażującym do pracy mnóstwo grup mięśniowych. Uwzględniając je w swoim planie nie tylko zwiększymy siłę mięśni pleców, ale również rąk, klatki piersiowej i brzucha, poprawimy ogólny wygląd naszej sylwetki oraz naszą sprawność.

Podciąganie ile razy w tygodniu?

Odpowiedź na to pytanie jest uzależniona od wielu czynników takich jak intensywność (ilość serii i powtórzeń), ciężar (nasza waga + ewentualnie dodatkowe dociążenie), techniki (tego jaką metodę podciągania obierzemy) oraz naszego celu.
Co prawda można podciągać się codziennie, jednak efekty z takiego treningu będą znikome.
Jedyną zaletą codziennego podciągania na drążku może być poprawienie techniki poprzez systematyczną pracę nad nią. Jednak w tym przypadku nie powinniśmy się skupiać równocześnie nad rozbudową tkanki mięśniowej. Dlaczego? Podczas treningu mięśnie zostają uszkodzone, zaś podczas regeneracji "rosną".

Podciąganie na drążku podchwytem angażuje takie partie mięśniowe jak najszerszy grzbietu, obły większy oraz pomocniczo m.in. dwugłowy ramienia. W celu "stargetowania" ćwiczenia na mięsień dwugłowy ramienia powinniśmy posłużyć się raczej chwytem młotkowym.

Dużo lepszym pomysłem niż codzienne podciąganie się podchwytem, dla "zaatakowania" bicepsu będzie podciąganie chwytem młotkowym dwa razy w tygodniu z kilkudniową przerwą np. metodą piramidy z progresją obciążenia czyli przykładowo z dowieszonym między talerzem.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 519 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 10694

5 razy w tyg?? na co jest ten trening??
1

====================
..::[_Dragon_]::..
====================

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 2326 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 78561
Chodzi mi głównie o bicepsy.No to jak...nie za duzo 5 razy w tygodniu.Poza tym jeszcze robie pompki i brzuszki.

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 13351 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 51286
Rob maksymalnie 2razy w tygodniu bo nic ci nie urosnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23953
miesnie rosną dopiero po treningu - wiec jesli codziennie bedziesz im zapodawał ćwiczonka, nie beda miały kiedy urosnac a pozatym...czemu podciaganie na biceps? tylko to robisz? hmm..moze spytam tak - czemu to ma sluzyc?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1669 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 10728
a ile sie razy maks podciagniesz??

Tak miedzy nami to ja tez sie lubie podciagac, moj maks to 17 razy, chce dobic do 20 w najblizszym czasie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 52 Napisanych postów 2326 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 78561
Ja nie ćwiczę z wolnymi ciężarami bo chcę jeszcze urosnąć.A max podciągam się 15 razy podchwytem i 12 nachwytem.Czyli 5 razy w tygodniu to za dużo???
1

Jedyną rzeczą której powinniśmy się bać jest sam strach

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23953
emm..czyli nie cwiczysz bicepsa, bo chcesz urosnąc? to chyba lekka przesada...

tak, 5 to za duzo..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 6 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 90
rozumiem podciągnąć się 5-6 razy w serii, ale na jednej ręce.Najwyżej z małą pomocą.
1

Rośnij w siłę!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 15094 Wiek 33 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 101723
podciąganiem bicepsów nie zrobisz.
a co do wzrostu, to zatrzymać go mogą ćwiczenia z wolnymi ciężarami, ale w prostej linii obciążające kręgosłup (wyciskanie na barki, przysiady ze sztangą).
2

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 68 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 7349
Cokolwiek byś nie ćwiczył to zapamiętaj! 72 GODZINY SĄ POTRZEBNE NA PEŁNĄ REGENERACJĘ MIĘŚNI. W tym czasie nie poddawaj ich treningowi.Co do bica to podciągaj się podchwytem,wąski uchwyt a napewno go poczujesz.Pozdro
3
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pytanie

Następny temat

trening redukcyjny do oceny/poprawy

nutloveb