SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nie rośnie masa pomimo nadwyżki i treningu

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 756

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Na forum 34 dni Przeczytanych tematów 529
Witam
mam dietę z dodatnim bilansem energetycznym, wykonuję treningi siłowe a masa nie idzie. Dodawałem już 100 kcal, obserwowałem przez 2 tygodnie wagę i nic. Później dodałem kolejne 100 i dalej nic. Obwody stoją w miejscu. Co może być nie tak? Dodam że piję około 2 litrów wody dziennie i śpię 7-9h.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 25 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 280
Jeśli przyjmiemy że 1kg mięśni to 70% woda i 30% białko to żeby go nabrać trzeba zjeść 300g białka więcej niż potrzebujesz ( 1200kcal). Żeby przytyć 1kg tłuszczu to trzeba zjeść 1000g tłuszczu (9000kcal). Przyjąć że budujesz mięsnie i tłuszcz 2:1 to 1kg masy (czyli 666g mięsni i 333g tłuszczu - idealna masa jest trudna stąd takie założenie) należy zjeść 200g białka NADMIARU (800kcal) i 333g nadmiaru tłuszczu ( 2800kcal). Łącznie 3600kcal. Jak masz 100kcal nadwyżki to jest 36 dni. Jak masz 200kcal nadwyżki to jest 18 dni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Jest liderem w tym dziale Szacuny 67 Napisanych postów 456 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3892
Jeżeli nie przybierasz na masie to znaczy że nadal nie jest w surplusie kalorycznym :)
Podaj więcej danych tzn. wypełnij ankietę, podaj kaloryczność diety aby można było cokolwiek stwierdzić i pomóc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 25 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 280
1. Jeśli przyjmiemy że 1kg mięśni to 70% woda i 30% białko to żeby go nabrać trzeba zjeść 300g białka więcej niż potrzebujesz ( 1200kcal). Żeby przytyć 1kg tłuszczu to trzeba zjeść 1000g tłuszczu (9000kcal). Przyjąć że budujesz mięsnie i tłuszcz 2:1 to 1kg masy (czyli 666g mięsni i 333g tłuszczu - idealna masa jest trudna stąd takie założenie) należy zjeść 200g białka NADMIARU (800kcal) i 333g nadmiaru tłuszczu ( 2800kcal). Łącznie 3600kcal. Jak masz 100kcal nadwyżki to jest 36 dni. Jak masz 200kcal nadwyżki to jest 18 dni.

Problem? Za krótki okres na efekty przy takiej diecie.

2. Dużo większa aktywność spontaniczna o której nie masz pojęcia. W efekcie możesz być na 0.

3. Przetrenowanie - nie ma czasu na regeneracje i zamiast mieć progres stoisz w miejscu.

Takie mi rzeczy przychodzą do głowy, jeśli dieta i treningi są ok.

Nie mogę edytować posta, wrzucam jeszcze raz....
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 343 Na forum 186 dni Przeczytanych tematów 2015
Może masz zbyt tzw. dobrą przemianę materii. Spróbuj ją popsuć trochę jakimś może niezdrowym jedzeniem albo wódką przez jakiś czas. Do Moderatorów: No co? Czytałem na niejednej www, że osoby z tzw. dobrą przemiana materii mają problem ze zrobieniem masy nawet gdy jedzą za dwóch. Po lekturze uznałem, że dobra przemiana materii tylko na redukcji jest dobra. Mam takiego kolegę, żre na potęgę a przytyć nie mógł na siłowni. Zdrowy, nawet nieźle boksował ale przytyć nie może.

- Come on boys, what do you like, we can negotiate.
- I like to blow up lizzards...
- And I like to burn stuff...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 25 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 280
ochotnik
Może masz zbyt tzw. dobrą przemianę materii. Spróbuj ją popsuć trochę jakimś może niezdrowym jedzeniem albo wódką przez jakiś czas. Do Moderatorów: No co? Czytałem na niejednej www, że osoby z tzw. dobrą przemiana materii mają problem ze zrobieniem masy nawet gdy jedzą za dwóch. Po lekturze uznałem, że dobra przemiana materii tylko na redukcji jest dobra. Mam takiego kolegę, żre na potęgę a przytyć nie mógł na siłowni. Zdrowy, nawet nieźle boksował ale przytyć nie może.


Jeśli spalamy kalorie to ze względu na to, że potrzebujemy energii. Fizyczna ilość energii w każdym przypadku jest taka sama. Więc to bullshit.
Nawet widać to w opisie kolegi " boksował". Żre, zdrowy, boksuje, spala co zeżre.Mimo obiektywnie dużej ilości kcal w diecie, dla niego jest to wówczas 0, ze względu na jego aktywność. Po prostu termodynamicznie jest to niemożliwe. Masz nadmiar- tyjesz. Masz niedobór- chudniesz (energii) . Jest to oczywiście zależne od stany gospodarki wodno-elektrolitowej (np. spalasz tłuszcz bo jesteś na minusie ale waga stoi bo na miejsce tłuszczu wchodzi woda), hormonów itp. ale w ujęciu fizycznym nie ma innej opcji.


Zmieniony przez - Synek0087 w dniu 2019-11-11 17:06:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 343 Na forum 186 dni Przeczytanych tematów 2015
Synek0087

Jeśli spalamy kalorie to ze względu na to, że potrzebujemy energii. Fizyczna ilość energii w każdym przypadku jest taka sama. Więc to bullshit.
Nawet widać to w opisie kolegi " boksował". Żre, zdrowy, boksuje, spala co zeżre.Mimo obiektywnie dużej ilości kcal w diecie, dla niego jest to wówczas 0, ze względu na jego aktywność. Po prostu termodynamicznie jest to niemożliwe. Masz nadmiar- tyjesz. Masz niedobór- chudniesz (energii) . Jest to oczywiście zależne od stany gospodarki wodno-elektrolitowej (np. spalasz tłuszcz bo jesteś na minusie ale waga stoi bo na miejsce tłuszczu wchodzi woda), hormonów itp. ale w ujęciu fizycznym nie ma innej opcji.

To nie tak. Osoby z "szybszą" przemianą materii potrzebują stosunkowo więcej kalorii przynajmniej w spoczynku do utrzymania procesów życiowych. Coś czytałem, że są (ich organizm) w stanie jakby większego "czuwania" czy coś w tym rodzaju i stąd potrzebują więcej. Gdyby było jak piszesz, to osoby starsze a wciąż aktywne jak za młodu nie tyłyby a tyją ponieważ z wiekiem zwalnia metabolizm.


Zmieniony przez - ochotnik w dniu 2019-11-11 17:23:02

- Come on boys, what do you like, we can negotiate.
- I like to blow up lizzards...
- And I like to burn stuff...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 41 Na forum 34 dni Przeczytanych tematów 529
Makro mam takie:
B:129g
T:71g
W:300g
Mam 172cm wzrostu, 60 kg wagi.
Jem obecnie 2300 kcal.
Trenuję 4 razy w tygodniu push pull.
Zapotrzebowanie kaloryczne obliczyłem mnożąc 22 przez wagę ciała i przez wskaźnik 1,5. Od niedawna liczę kalorie w Fitatu. Tak gdzieś z pół roku temu ćwiczyłem bez liczenia kalorii, jadłem co w ręce wpadło te zdrowe i niezdrowe rzeczy. Oczywiście produkty wysokobiałkowe i mięsa były. Słodyczy to z 5 razy w tygodniu xd. I takim sposobem wtedy przytyłem 4,5 kg i było widać zmianę w sylwetce i obwodach. Nie zalałem się, jedząc tak jak napisałem miałem ciągle sześciopak i bardziej ogólnie widoczne mięśnie. Przybyło wtedy w pasie 4 cm ale brzucha nie miałem zalanego. Mogę wkleić trening jakim teraz ćwiczę.


Zmieniony przez - Hubi 7 w dniu 2019-11-11 17:30:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 25 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 280
ochotnik
Synek0087

Jeśli spalamy kalorie to ze względu na to, że potrzebujemy energii. Fizyczna ilość energii w każdym przypadku jest taka sama. Więc to bullshit.
Nawet widać to w opisie kolegi " boksował". Żre, zdrowy, boksuje, spala co zeżre.Mimo obiektywnie dużej ilości kcal w diecie, dla niego jest to wówczas 0, ze względu na jego aktywność. Po prostu termodynamicznie jest to niemożliwe. Masz nadmiar- tyjesz. Masz niedobór- chudniesz (energii) . Jest to oczywiście zależne od stany gospodarki wodno-elektrolitowej (np. spalasz tłuszcz bo jesteś na minusie ale waga stoi bo na miejsce tłuszczu wchodzi woda), hormonów itp. ale w ujęciu fizycznym nie ma innej opcji.

To nie tak. Osoby z "szybszą" przemianą materii potrzebują stosunkowo więcej kalorii przynajmniej w spoczynku do utrzymania procesów życiowych. Coś czytałem, że są (ich organizm) w stanie jakby większego "czuwania" czy coś w tym rodzaju i stąd potrzebują więcej. Gdyby było jak piszesz, to osoby starsze a wciąż aktywne jak za młodu nie tyłyby a tyją ponieważ z wiekiem zwalnia metabolizm.




Zmieniony przez - ochotnik w dniu 2019-11-11 17:23:02


Osoby starsze tyją, bo są starsze, mają mniej energii, mniej się ruszają itp. Osoby starsze wciąż aktywne jak za młodu tyją albo nie tyją. Kwestia ile dostarczają energii a ile jej potrzebują! Wizualne efekty sylwetkowe to inna bajka.


Co do tematu..
Przemyśl co napisałem. Podsumuj co Ciebie może dotyczyć co nie. Fizyki nie oszukacie. :P Nadmiar kcal - tyjesz, niedobór chudniesz.
Ale na pierwszy rzut oka.. Przy tak intensywnym treningu.. 2300kcal.. Mało. Nie dziw się, że nie rośniesz :P. Wpisz sobie w google "kalkulator bmr", wybierz kilka i sprawdź. Ja przyjąłem, że masz 18lat i żeby UTRZYMAĆ wagę (+/- oczywiście) to dla Ciebie 2700kcal.

Zmieniony przez - Synek0087 w dniu 2019-11-11 17:43:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Wiek 26 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 287
Hubi 7
Makro mam takie:
B:129g
T:71g
W:300g
Mam 172cm wzrostu, 60 kg wagi.
Jem obecnie 2300 kcal.
Trenuję 4 razy w tygodniu push pull.
Zapotrzebowanie kaloryczne obliczyłem mnożąc 22 przez wagę ciała i przez wskaźnik 1,5. Od niedawna liczę kalorie w Fitatu. Tak gdzieś z pół roku temu ćwiczyłem bez liczenia kalorii, jadłem co w ręce wpadło te zdrowe i niezdrowe rzeczy. Oczywiście produkty wysokobiałkowe i mięsa były. Słodyczy to z 5 razy w tygodniu xd. I takim sposobem wtedy przytyłem 4,5 kg i było widać zmianę w sylwetce i obwodach. Nie zalałem się, jedząc tak jak napisałem miałem ciągle sześciopak i bardziej ogólnie widoczne mięśnie. Przybyło wtedy w pasie 4 cm ale brzucha nie miałem zalanego. Mogę wkleić trening jakim teraz ćwiczę.



Zmieniony przez - Hubi 7 w dniu 2019-11-11 17:30:06


2300 kcal to za mało moim zdaniem. Wiadomo zależy co jeszcze robisz poza treningiem i tak dalej . Ale sugerowałbym dobić do 2600-2800 i zobaczyć jak zareagujesz na to po tygodniu. Jak waga skoczy o około 1 kg to tego bym się trzymał i jak waga będzie hamować to dobijaj kolejne około 200 kcal.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3869 Napisanych postów 63541 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 681490
Przede wszystkim musisz wiedzieć o tym, co jest wyznacznikiem efektów. Bez wątpienia nie jest to masa ciała, którą się sugergujesz jako wyznacznikiem. Jeżeli chcesz wiedzieć jakie są efekty i czy w ogóle są jakiekolwiek, to należy dokonywać pomiarów obwodów ciała, co jeden, dwa tygodnie rano na czczo i zapisywać. Jeżeli nie ma progresu, to zwiększamy kalorie w diecie. Niekoniecznie o 100 kalorii. Jest to zbyt niewiele, w granicy błędu pomiarowego.

Poza tym 2300 kalorii to bardzo niewielka ilość. Raczej dla kobiety a nie mężczyzny.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brak nadwyżki kalorycznej na początku, a wzrost masy.

Fruzelina