SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta na masę do oceny [58kg]

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 922

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

15

Płeć

Mężczyzna

Cel

zbudowanie masy, późniejsza redukcja

Waga

58

Wzrost

181

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

10%

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

szkoła 9-17, trening po szkole od razu, wstaje 8:00, kładę się spać 23:00

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

3 razy w tygodniu, 4 miesiące, siłownia miejska

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

witaminy, kreatyna, ashwaganda, cynk i omega d3
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 15 lat Na forum 49 dni Przeczytanych tematów 105
Witam,
Proszę o ocenę mojej diety czy wszystko jest z nią okej. Ćwiczę 3 razy w tygodniu treningiem push-pull-legs. Ogólnie to zależy mi na nabraniu na masie bo jestem dosyć chudy (58kg/181cm/10%bf). Diete planuje trzymać codziennie do czerwca i mam w planie przytyć do poziomu 70kg czyli 0.5kg na tydzień. Poniżej screeny z FitnessPala z codziennego jadłospisu jedynie czasem zmieniaja sie proporcje.

















Zmieniony przez - bazi07 w dniu 2/2/2023 9:08:39 PM
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17408 Napisanych postów 130902 Wiek 38 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1454757
dla mnie to jałowe 200g ryży, nie wiem czy nie bedzie z tego powodu jakichś zaparć jest ciężej strawny i do tego na raz 200g, mowa tu o surowym ryżu nie ugotowanym ? 100g maku ?
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 15 lat Na forum 49 dni Przeczytanych tematów 105
200g ryżu liczone przed ugotowaniem i najłatwiej mi jest zjeść w jednym posiłku. mak bo ciężko mi utrzymać dzienną dawke magnezu i wapnia + nadrabiam troche tłuszczu chociaż jak masz jakieś zamienniki to chętnie spróbuje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 352 Napisanych postów 1086 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15504
Trochę kiepsko rozplanowanie makro w ciągu dnia, jak o ile ryż z kurczakiem jadasz, to na śniadanie płatki z mlekiem, to pasowałoby dorzucić jakieś źródło białka do tego. Możesz dorzucić białka jaj z jajecznicy np. ewentualnie jakiś twaróg lub serem wiejski dać. Pamiętaj, że dobrze jest makro, w tym przede wszystkim białko rozkładać w miarę na każdy posiłek.
1

Siła ponad wszystko!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 30002 Napisanych postów 20844 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 272292
Dodaj jakieś tłuszcze , warzywa , urozmaicaj ,bilansuj makro i będzie ok . Jak chodzi o tycie to nie zakładaj sobie 0.5kg tygodniowo bo to nie wyscig a przy takim tempie to głównie będziesz łapał tłuszcz bo nie masz żadnych szans zbudować 2kg miesa na miesiac.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 7489 Napisanych postów 13629 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2227028
Siemka no dla mnie też makro słabo rozłożone, ten mak też nie wiem po co i aż 100g. Białko ja bym trzymał przy Twojej wadze 120g ale z pełnowartościowych produktów czyli mięso, ryby, jaja, ewentualnie nabiał jak nie masz po nim rewolucji i odżywka białkowa. Bo tutaj widzę z typowych źródeł białka tylko 200g kury czyli 40g białka i 5jaj czyli jakies 30g białka.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 15 lat Na forum 49 dni Przeczytanych tematów 105
okej, dzięki za podpowiedzi spróbuje coś z tego skleić i będę pisał jak efekty za troche czasu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5700 Napisanych postów 73088 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 736553
Przede wszystkim sugeruję nie skupiać się na masie ciała i na tym, żeby przytyć do np. czerwca do masy 70 kilogramów. To ile przytyjesz i ile ważysz nie świadczy o tym jak wygląda Twoja sylwetka. Ważne są proporcje mięśni do tkanki tłuszczowej, czyli poziom tkanki tłuszczowej, wygląd sylwetki i pomiary obwodów ciała co jeden/dwa tygodnie rano na czczo.

Poza tym, wątpliwości budzi Twój trening. Jesteś osobą mocno początkującą. W takiej sytuacji najważniejsze będzie to, aby uczyć się prawidłowej techniki ćwiczeń wielostawowych/złożonych. Powtarzać je na każdym treningu. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie trening ogólnorozwojowy (full body workout). Skonsultowałeś to w dziale trening dla początkujących?
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 15 lat Na forum 49 dni Przeczytanych tematów 105
Jeszcze nie konsultowałem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 352 Napisanych postów 1086 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 15504
W takim razie najlepiej będzie, jak założysz wątek, wtedy będzie można coś zaradzić i wtedy będziesz miał kompleksowy ogląd zarówno na dietę jak i na trening. Do tego dobrze, jak zajrzysz do tematów podwieszonych, tam też znajdziesz dużo przydatnych informacji
1

Siła ponad wszystko!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 28431 Napisanych postów 25932 Wiek 31 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 379504
Fajnie, że chcesz podejść profesjonalnie do tematu, jednak pytanie czy to zapotrzebowanie liczyłeś wzorem na stronie sfd, jakimś kalkulatorem gotowym, czy po prostu tak przyjąłeś? Jeżeli któres z dwóch ostatnich to zweryfikuj te ilości wzorem, który jest w podwieszonych tematach. Jeżeli obliczenia byłyby ok, to tego białka masz sporo - 3g na kg masy ciała, tłuszczu 2g na kilogram, tłuszcz jeszcze ok, można podbić jeżeli masz dużo do zjedzenia i nie jesteś w stanie przejeść takiej ilości węglowodanów, natomiast białko możesz sobie zmniejszyć do tych 120g. Kolejna sprawa - przekąski - 7-8 bananów i 100g maku? Przekąski to drobny udział w diecie a u Ciebie 1/3 kalorii
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Skutki głodowej ilości kalorii

Sztos