SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

100 pompek race czyli mały challenge

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3016

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 244
Witam wszystkich

Coś o mnie:
Kiedyś w 1 LO zacząłem przygodę z siłownią, która trwała przez 4 lata( z przerwami ).
Maksymalna waga to 76kg przy 180cm wzrostu ( to był mega spory skok z 59kg jak na tamte czasy).
Teraz przez ostatnie pół roku 2-3 razy w tygodniu ergometr wioślarski.Dodam,że waga utrzymuje się na poziomie 70-71 kg i nie mam zamiaru tego zmieniać, bo czuję się w miarę "lekko" i dobrze.
Co jest moim celem? Nie mam ochoty już łazić na siłownię, trzymać diety ani bawić się w kulturystykę, bo najzwyczajniej brakuje mi chęci. Celem jest zrobienie 100 pompek po ok 6 tygodniach walki ze sobą. Dodatkowo w przerwach od robienia pompek mam zamiar znowu męczyć ABS II.


Dane:


Wiek: 21lat
Wzrost: 180cm
Waga: około 71kg
Staż: ciężko policzyć
Cel treningowy: 100 pompek w jednej serii


Wymiary:

Nie mierzę bo nie jest to moim celem - szału nie ma

Dieta:

Staram się jeść "dobrze".
Generalnie jem wszystkiego po trochu - staram się unikać tłustych rzeczy, sporo warzyw, mięsa z kury i wołowiny.

Plan:

Tydzień 1:
11,12,9,8 + minimum 13
Tydzień 2:
16,17,14,14 + minimum 20
Tydzień 3:
22,30,20,20 + minimum 28
Tydzień 4:
29,33,29,29 + minimum 40
Tydzień 5:
Tutaj mamy 7 serii
20,20,24,24,20,20,22 + 50
Tydzień 6:
26,26,33,33,26,26,22,22 + 60

Pompujemy 3 dni w tygodniu, przerwy między seriami 45s.
W dniach wolnych od pompowania ABS w zależności od tego co brzuch poczuje - kolejne poziomy.

Pozdrawiam i nie bijcie jeśli komuś się plan nie podoba
Bloga zakładam jako jedną z metod motywacji.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 5082 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 160619
bary sobie poprawiłem rwaniami,prostowniki wymachami i przedramiona "poszły do przodu" chociaż ich bezpośrednio nie trenowałem(ale to chyba właśnie przez rwania,wymachy i zarzuty) i są one uzupełnieniem siłki,kondycyjnie dają bardzo dużo,na miecha zrezygnowałem i po powrocie do nich,odczułem jak wydolność mocno spadła,kombosy również robię
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 95074
Każdy ma swoje cele

Może warto też poczytać w dziale "Trening w domowych warunkach" ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 244
Czytałem kilka tematów jakiś czas temu w tamtym dziale.
Widzę teraz, że jest tam jakiś temat 100 pompek bazujący na pewnej stronie internetowej - miałem z tamtymi planami do czynienia ale nie wyszło .

Źle może napisałem cel...fakt faktem jest moim celem zrobienie 100 pompek w przeciągu ok 6 tygodni.
Ale chodzi też o to żeby ruszyć chociaż w jakimś stopniu tyłek i chwile się poruszać.
Od października znowu zacznę chodzić na ergometr plus w tym semestrze basen więc zabawa w pompowanie to urozmaicenie czasu.

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 9627 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 44430
To dorzuć sobie do tego np. 200 siadów (w 6 tygodni dasz radę) i jeszcze rekord podciągnięć - i już masz taki własny trójbój, a całe ciało popracuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 244
To jak wrócę do domu bo na praktykach siedzę.

Cokta masz kettlebell w avku - bawisz się tym? warto? Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad zakupem czegoś takiego ( na siłowni akademickiej też widziałem).Jakiś szerszy komentarz w tej sprawie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1508 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 20209
Cokta dobrze prawi nie pompuj tylko klaty :)
Tak btw to nie jest czasem plan z Mens Health'a ? Jeśli tak to nim ćwiczyłem ale zaprzestałem po dwóch tygodniach kiedy to w ostatniej serii wyryłem twarzą w podłoge :) Taki to progres miałem po tym :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 244
Noooo jest bo ostatnio aspiracji do wysiłku umysłowego mi brakuje i inwencji do szukania i myślenia też więc złapałem to co leżało pod ręką.

Zobaczymy. Robię to z nudy, drążka tu nie posiadam - dopiero za tydzień będzie jakaś możliwość więc dołożę drążek, a o przysiadach pomyślę.

Muszę się dobrze porozciągać - basen mnie czeka w tym semestrze i następnym na wf.
Ale o rozciąganiu pomyślę jutro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 9627 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 44430
Tak bawię się kettlem

Nie wiem szczerze mówiąc co napisać - trening z odważnikami jest idealny dla osób aktywnych, chcących być w dobrej formie fizycznej, poprawie siły funkcjonalnej. Treningi nie są długie, sprzęt można zabrać wszędzie i ćwiczyć wszędzie (ostatnio na świeżym powietrzu - suuuupppperrrr!). I co tu jeszcze? Nie wiem, nie będę pisał Ci referatów, albo to Ci się podoba albo nie, Twój wybór.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 244
A jak mam dobrać wage odważnika?

Bo nie chce kupić za ciężkiego, a potem przy ćwiczeniach rewia na lodzie bo ciężarek a ciężki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 9627 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 44430
Ja to bym kupił na Twoim miejscu 12kg - niby mówi się że 16 jest idealny na początek, ale nie dla każdego. Łatwo to możesz sprawdzić - skręcasz sobie hantle np. 12kg i robisz z nim parę ćwiczeń takich jakie robi się z odważnikami. To daje mniej więcej dobrą miarę, ja tak zrobiłem i jestem zadowolony z zakupu szesnastki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 5082 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 160619
tyle,że jedynym minusem kettli jest ich stała waga,więc jeśli kettle mają być jedynym sprzętem treningowym to niestety gotówkę trzeba szykować i to nie małą,gdy dany ciężar jest już zbyt mały(bo nie sądzę,że ktokolwiek będzię się bawić w nieskończoność w pobijanie rekordu powtórzeń)chyba,że gdzieś się dorwie się używane,ale i tak mało kto się nimi bawi,więc i z tym może być problem,rozwiązaniem są ciężkie łańcuchy,które można przewiesić przez "ucho" lub zakup taśm oporowych.

Ale jeśli są dodatkowym sprzętem to napewno są zayebistym uzupełnieniem sztang/hantli,a do wszelkiej maści interwałów czy wytrzymałek idealnie się nadają
No i ich "mobilność" jest dużym +
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

30-stka na karku ale musi się udać...

Następny temat

Mam problem z mięsniami

nutloveb