Nogi to jedna z najczęściej komentowanych przez panie części ciała. Poświęcamy im sporo uwagi, chyba nawet za dużo... Za chude, za grube, za mocno rozbudowane, zbyt umięśnione, kołkowate, parówki, wałki nad kolanami, bułki na wewnętrznej stronie uda... Oj epitetom nie ma końca. My, kobiety jesteśmy bardzo twórcze w tym temacie.

To też bardzo ciekawe, że tak wiele kobiet ma budowę typu gruszka, charakteryzującą się mocniejszym dołem i drobniejszą górą ciała i zamiast uznać coś za normę to dopisują do tego wiele negatywów. Nogi są często obiektem negatywnej samooceny i źródłem kompleksów.

Tak jak często szukamy ćwiczeń na płaski brzuch, to z taką samą częstotliwością zerkamy na treningi wyszczuplające nogi. Z drugiej strony, szerzy się opinia, że treningi nóg sprawią, że będą one zbyt rozbudowane, umięśnione i tego... również nie chcemy. Przechodząc do sedna - ćwiczyć nogi czy nie? Oto jest pytanie.

Każda z nas jest inna dlatego też nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od naszej budowy, poziomu tkanki mięśniowej, tłuszczowej, poziomu wody w organizmie... Dla większości z nas jednak trenowanie nóg niesie wiele korzyści. A jakie to są, przedstawię poniżej.

trening nóg

Istnieje sporo ćwiczeń, które rzeczywiście budują nogi i jeśli przesadzimy to uzyskamy efekt, który będzie zmorą. Można jednak tak zbudować trening aby nabrały one jędrności, kształtów, ale bez zwiększenia rozmiaru. Co więcej, bez ćwiczeń nie mamy co marzyć o jakiejkolwiek jędrności. Ćwiczenie nóg poprawi jakość mięśni poprzez zwiększenie włókien mięśniowych - dzięki temu nasz organizm będzie spalać więcej energii na samo ich utrzymanie. Z racji tego, że jest to duża grupa mięśniowa to tej energii potrzeba naprawdę sporo.

Kobiety nie muszę się też obawiać, że nagle w tydzień nogi powiększą swój rozmiar tak, że trzeba będzie wymieniać garderobę. Kobietom dużo trudniej zbudować tkankę mięśniową niż mężczyznom, ponieważ nie mają odpowiedniej ilości testosteronu. Tak więc możemy odetchnąć z ulgą - warto ćwiczyć nogi!

Kiedy już strach został zażegnany dobrze spojrzeć na walory estetyczne ćwiczonych nóg. Po pierwsze wygładza się skóra, panie mające predyspozycje do wytwarzania się cellulitu zauważą znaczną poprawę w jakości skóry. Będzie ona jędrniejsza, mocniejsza, przyjemniejsza w dotyku i dla oka. W końcu chodzenie w krótkich spodenkach nie będzie powodować frustracji.

kasia dmochiewicz

Ładne i ukształtowane nogi to także znakomite dopełnienie całej naszej sylwetki, bo przecież jak by to wyglądało gdyby sylwetka składała się z płaskiego wyćwiczonego brzucha, ładnych pleców i ramion i nieestetycznych, bezkształtnych nóg? Trenować trzeba całe ciało aby wyglądało jako spójna całość.

https://www.youtube.com/watch?v=S7IhjI-NhYU

Poniżej przedstawiamy Wam  trening nóg dla kobiet od Kasi Dmochewicz:

...z serii SFD TEAM radzi:)

Przykładowy trening nóg wg Kasi Dmochewicz:), wedle szkoły Grzegorza Wierzbickiego:)...dodam, że mamy tu troche mix, ale ja tak lubię:)

 

Zaczynamy jak zwykle rozgrzewką:

  • 10 min orbitrec
  • odwodzenie mały ciężar > 3X10 powtórzeń
  • przywodzenie - mały ciężar > 3X10 powtórzeń
  • wypychanie na suwnicy  (nogi rozstawione na platformie szeroko) - mały ciężar  2x10 powtórzeń

Trening właściwy: 

Każdy zestaw ćwiczeń powtarzamy 3 razy ( taka potrójna seria). Ćwiczenie wykonujemy jedno po drugim i dopiero po trzecim ćwiczeniu robimy przerwę. Ciężar dobieramy z zapasem - takim, żeby jeszcze teoretycznie dało się wykonać kolejne 4-5 powtórzeń. 

Po wykonaniu 3 serii zestawu pierwszego przechodzimy do  zestawu nr 2 i po nim zestaw 3

Zestaw Pierwszy

  • wypychanie na suwnicy poziomej x15
  • przysiady na maszynie, z obciążeniem x15
  • przysiady z talerzem 2,5 kg, trzymanym przy ciele na wysokości klatki piersiowej x15

Przy tym zestawie niezbędna jest: właściwa technika wypychania, pamiętajcie proszę aby nie doprowadzać do przeprostu w kolanach!!!!!

Jak również nie obciążamy kolan podczas przysiadów, czyli pilnujemy, aby w fazie schodzenia w dół, kolana nie wychodziły poza linię palców:)

ale to na pewno wiecie :)...ok, idziemy do następnej serii...

Zestaw Drugi

  • zginanie nóg na maszynie siedząc x15
  • uginanie nóg w leżeniu na maszynie X15
  • ławeczka rzymska z talerzem 2,5 kg x15 (przy tym ćwiczeniu istotne jest aby miednica wystawała nieco poza maszynę, tak ażeby zaangażować mięśnie ud i pośladki;)

Zestaw Trzeci

  • odwodzenie mały ciężar  3X10 powtórzeń
  • przywodzenie - mały ciężar  3X10 powtórzeń

Udanego treningu....

Na wszystkie dodatkowe pytania odpowie Wam pod artem Kasia Dmochewicz, zapraszamy do dyskusji.