Kiedy otwierasz rano oczy, to prawdopodobnie pierwsza rzecz, o jakiej myślisz, to, że jeszcze byś trochę pospał, albo chociaż niech ktoś da trochę kawy. I zapewne na myśl o jakiejś aktywności wywracasz oczami, bo potrzebujesz czasu na obudzenie się. Aczkolwiek podobno są osoby, które się zrywają z radością i pierwsze co robią to gimnastyka przy łóżku, albo włożą buty i idą pobiegać. Pozazdrościć tylko takiej energii i zapału. Mimo wszystko, rozpoczęcie dnia od aktywności, może przynieść wiele korzyści. Oto kilka powodów, dla których warto zacząć dzień, chociaż od spaceru i jak bezproblemowo wprowadzić go do swojej rutyny.

Łap energię!

Rozpoczęcie dnia od spaceru może dać Ci niezły zastrzyk energii. I co ciekawe, znaczną przewagę ma spacer na dworze. To właśnie ruch i świeże powietrze są alternatywą kofeiny, ale o dłuższym działaniu. Oczywiście nikt Ci nie broni wziąć ze sobą termokubek ze swoją ulubioną kawą. Ułatwione zadanie mają osoby, które posiadają psa, lub chodzą do pracy pieszo, ale i bez tego możesz się wybrać choćby do piekarni po świeże pieczywo.

Popraw sobie nastrój

Choć poranki bywają ciężkie i na samą myśl, że masz wyjść z domu (szczególnie zimą), nie czujesz wcale pełni szczęścia, to wiedz, że poranne spacery mają moc. Poprawiają one nastrój, samoocenę, redukują poziom stresu, zmniejszają niepokój i zmęczenie.

para spaceruje

Zwiększ poziom dziennej aktywności

Jedną z korzyści chodzenia rano jest to, że już z samego rana zapewniasz sobie trochę ruchu. Kto wie, ile będzie możliwości w późniejszych godzinach? Praca, spotkania, obowiązki, zakupy... To wszystko może sprawić, że w gąszczu tych zadań zapomnisz o dawce ruchu. A potrzebujesz go każdego dnia!

Zadbaj o swoje zdrowie

Chodzenie może przynieść wiele korzyści zdrowotnych. Szczególnie na świeżym powietrzu. Jedną z korzyści jest poprawa Twojej odporności. Może także zapobiegać różnym schorzeniom lub łagodzić objawy tych istniejących. Regularne chodzenie może zmniejszać ryzyko chorób serca. A z racji tego, że jest to forma ruchu, czyli spalanie kalorii, to może Cię ochronić przed nadwagą, a więc i chorobami z nią związanymi m.in. cukrzycą. Oczywiście, jeśli szukasz sposobu na schudnięcie, to sam spacer to za mało, ale jako składowa Twoich działań (regularne treningi oraz dieta) sprawdzi się znakomicie.

Większa jasność umysłu

Poranny spacer może poprawić zdolność koncentracji w ciągu dnia. Może także pomóc osobom, które muszą być kreatywne w pracy.

Podejmujesz lepsze decyzje w ciągu dnia

Rozpoczęcie dnia od spaceru lub innej aktywności może sprawić, że poczujesz wewnętrzną misję lepszego dbania o siebie. Jest zatem duża szansa, że będziesz podejmował zdrowsze wybory żywieniowe i nie tylko. Człowiek zmęczony i znudzony częściej sięga po niezdrowe przekąski lub decyduje się na spędzenie dnia na kanapie. Człowiek aktywny, który robi coś dla siebie już od rana, ma wyższy poziom energii, więcej chęci do kolejnych aktywności i lepszych decyzji żywieniowych.

Jak sobie ułatwić zadanie i wdrożyć poranne spacery do codziennej rutyny?

Przede wszystkim musisz wyeliminować czynniki, które mogą Cię zniechęcać np. poranne szukanie ubrań, zastanawianie się co ubrać, gdzie są skarpetki, zorientowanie się, że nie masz czystego swetra... Przygotuj sobie zatem wieczorem wszystko, czego potrzebujesz – ubrania, buty, spakowana torba, jeśli idziesz do pracy, jedzenie, które ze sobą zabierasz. Możesz nawet wystawić kubek na wierzch, żeby zrobić sobie z rana ulubioną kawę lub herbatę.

Upewnij się też, że masz odpowiednio ustawiony budzik. Jeśli idziesz do pracy, zaplanuj swoją trasę, tak by się nie spóźnić, ale żeby zaliczyć krótki spacer. Jeśli natomiast masz wolne, pracujesz w domu lub zaczynasz później – przygotuj sobie wcześniej kierunek swojej wędrówki. Być może nie lubisz spacerować bez celu, zatem wyznacz go sobie np. spacer do piekarni po świeże pieczywo.

Podsumowanie

Rozpoczęcie dnia od krótkiego spaceru może przynieść wiele korzyści. Będziesz bardziej pobudzony, chętny do działania i łatwiej będzie Ci się skoncentrować. Być może na chwilę obecną nie wierzysz w to, że spacerowanie o poranku to świetna sprawa, ale wystarczy spróbować, a odczujesz różnicę.

Zastanawiasz się, czy iść od razu po wstaniu z łóżka, czy dać sobie czas na rozbudzenie, kawę i śniadanie? Tak naprawdę, wszystko zależy od Ciebie. Dopasuj formę tego spaceru to pozostałych elementów swojej rutyny, tak żeby go wpasować i żeby nie powodował u Ciebie jakichś frustracji, że musisz zrezygnować z czegoś, co jest dla Ciebie ważne, np. kawa na kanapie i obejrzenie wiadomości.

Komentarze (0)