Na poczekaniu każdy z nas potrafiłby wymyślić dużo więcej, niż dziesięć wymówek treningowych. W końcu łatwiej jest zostać w domu na kanapie, niż się zmęczyć. Dziś poznasz 10 popularnych, głupich wymówek, by nie pójść na siłownię. Jeśli czytając kolejne punkty, śmiejesz się, rozpoznając w nich własne słowa, wstań i rusz się z kanapy.

Popularne wymówki treningowe

Jeszcze jeden odcinek serialu

Oglądanie serialu z uporem jest jednym z częstych powodów, dla których ludzie rezygnują z treningu. Choć obejrzenie kolejnego odcinka ulubionego serialu na Netflixie może wydawać się kuszące, lepiej zrobisz, gdy zamiast tkwić przed ekranem udasz się na trening.

Pada deszcz

Pada deszcz, a może jest za zimno, za ciemno, za gorąco, zbyt mgliście? Musisz zdawać sobie sprawę, że nie ma złych warunków pogodowych do wykonania treningu. Gdy trenujesz na siłowni, pogoda nie ma żadnego znaczenia. Jeśli biegasz lub jeździsz na rowerze na zewnątrz, zadbaj o odpowiedni strój i pogoda nie będzie stanowiła przeszkody.

Jestem zmęczony

Stara, dobra wymówka to „jestem zmęczony”. Jest ona odpowiedzialna za to, że setki osób na całym świecie rezygnują z treningu, zasłaniając się swoim zmęczeniem. Zadaj sobie pytanie, czy rzeczywiście jesteś zmęczony? Niewyspany? Czy jednak szukasz tylko pretekstu, by zostać w domu przed telewizorem? Jeśli nie masz powodów do zmęczenia, wypij filiżankę czarnej kawy i ruszaj na trening.

zmęczony

Jest późno

Na trening nigdy nie jest za późno. Większość siłowni jest otwarta do późnych godzin, a niektóre są nawet otwarte 24x7. Jeśli jesteś ograniczony czasowo zastosuj serie łączone lub drop sety. Dobrym rozwiązaniem będzie również trening w formie obwodów. Jak więc widzisz, późna godzina nie jest wymówką.

Muszę spędzać czas z rodziną

To częsta wymówka stosowana zwłaszcza przez osoby, które mają dzieci. Czas spędzany z rodziną jest bardzo ważny i potrzebny, nie próbuj jednak oszukiwać samego siebie, że nie znajdziesz kilka razy w tygodniu 60 min., by wykonać trening. Wszystko jest kwestią dobrej organizacji. Zamiast szukać problemów, szukaj rozwiązań. 

Mam za dużo pracy

Zdrowy i aktywny styl życia może pomóc Ci osiągnąć więcej w życiu zawodowym. Praca i treningi na siłowni nie muszą się wykluczać. Regularne ćwiczenia przełożą się nie tylko na lepszą sprawność fizyczną, ale również umysłową, dzięki czemu pomogą Ci osiągnąć w pracy więcej dzięki lepszemu skupieniu i lepszej sprawności umysłowej.

Nie wykręcaj się więc pracą! Aktywność fizyczna sprawi, że będziesz w pracy bardziej efektywny.

Nie mogę trenować w dni wolne

Weekend, święto, wolne od pracy – w te dni nawet nie myślisz o tym, by pójść na siłownię. A szkoda! Wolny dzień od pracy to świetny moment, by wykonać trening. Masz wtedy więcej czasu, mniej stresu, czystą głowę. Możesz więc lepiej skupić się na treningu. Zamiast marnować go leżąc na kanapie lub śpiąc do 12:00, zrób trening!

Mój partner treningowy jest zajęty

Zazwyczaj trenujesz z partnerem treningowym? To świetnie. Wsparcie na treningu jest nieocenione. Może jednak zdarzyć się tak, że Twojemu partnerowi coś wypadnie. Musisz być gotowy na to, by móc wykonać trening samodzielnie. Jeśli przy ciężkim treningu brakuje Ci dobrej asekuracji, zmień nieco plan treningowy. Nie rezygnuj jednak z sesji treningowej z powodu braku partnera.

To nie jest mój czas na trening

Większość osób ma swoją, określoną godzinę na trening. Jeśli z jakiegoś powodu, nie możesz trenować w tym czasie, co zwykle, bądź otwarty na trening o innej godzinie. Na co dzień w życiu dzieją się różne rzeczy, zawsze może coś wypaść. Musisz być na to przygotowany. Trening o innej godzinie, niż zwykle, może przynieść Ci nawet dodatkowe korzyści. Będzie bowiem nowym bodźcem dla Twojego organizmu.

Podsumowując

Wymówki by nie zrobić treningu można mnożyć bez końca. Jeśli szukasz powodu, by nie pójść na siłownię, zawsze znajdziesz powód, by zostać w domu. Jeśli jednak zależy Ci na osiągnięciu wyznaczonego celu, przestań szukać wymówek i zacznij szukać okazji. Wystarczy dobra organizacja i chęci, a na pewno uda się znaleźć czas, by wykonać trening.

Komentarze (0)