SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapotrzebowanie kaloryczne - porady

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 498

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 66 dni Przeczytanych tematów 51
Witam, od 3 miesięcy jestem na redukcji. Wcześniej ustaliłem swój współczynnik aktywności jako umiarkowany i jadłem 2300 kcal, na początku było wszystko w porządku, natomiast po czasie odczułem spadek energii w ciągu dnia i lekki spadek siły podczas treningów siłowych. Stwierdziłem, że chyba zaniżyłem swoją aktywność i postanowiłem wyliczyć ponownie zapotrzebowanie uwzględniając wysoką a nawet bardzo wysoką aktywność i wyszło że żeby redukować powinienem jeść około 2800 kcal, jem tak od kilku dni i czuję się dużo lepiej. Chciałbym jednak zapytać czy tym razem nie zawyżyłem swojej aktywności i może ktoś mógłby mi pomóc, a więc tak
Mężczyzna
25 lat
Wzrost: 180 cm
Waga: 80 kg
Mój aktywnosc wyglada następująco:
4-5 razy w tygodniu praca fizyczna (9 godzin)
Dojazd do pracy na zwykłym rowerze około 7 kilometrów w jedną stronę
Średnią dzienna ilość kroków: 15 000
4 razy w tygodniu treningi siłowe push pull około 1 godzina 15 minut z ciężkimi dla mnie ciężarami
Dużo chodzę, mało siedzę

Przeceniłem swoją aktywność czy jest w porządku?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 33654 Napisanych postów 23663 Wiek 43 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 279152
2300 dla takiego duzego faceta pracujacego fizycznie to bardzo bardzo mało na start redukcji , Teraz musisz kilka tygodnie się zregenerowac a następnie zacznij na nowo redukcje ale prawidłowo . Wylicz z tego wzoru https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6379 Napisanych postów 76603 Wiek 39 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 758204
Bez wątpienia 2300 kalorii w przypadku takiej aktywności fizycznej i masie ciała byłoby głodową ilością. Co najwyżej na samą końcówkę okresu redukcji tkanki tłuszczowej. Raczej 2800 kalorii będzie nieznacznie ujemnym bilansem energetycznym, ale to już będziesz mógł stwierdzić obserwując organizm, czyli obwody ciała mierzone co jeden/dwa tygodnie rano na czczo. Na tej podstawie określisz, czy zostawić te podaż kalorii, czy też korygować w którąś ze stron. Jak najbardziej warto również obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne organizmu z powyższego wzoru i porównać.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12209 Napisanych postów 160841 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1236019
Na podstawie Twojej aktywności:

Praca fizyczna przez 4-5 dni w tygodniu
Dojazdy rowerem 14 km dziennie
Średnia dzienna liczba kroków: 15 000.
4 razy w tygodniu treningi siłowe (1 godzina 15 minut).
To wszystko wskazuje na bardzo wysoką aktywność fizyczną, sugerując współczynnik PAL w zakresie 1.9 - 2.2.

Przyjmując PAL na poziomie 2.0 dla bardzo wysokiej aktywności fizycznej:
1805×2.0=3610 kcal

teoretycznie Twoja wartosc wyjsciowa moze wynosic nawet 3600 kcal...
Dlatego to co obencie masz jest dosc glodowym podejsciem.

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja https://www.instagram.com/tomq.bb
[email protected]

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta w sportach walki

Następny temat

Przejście z redukcji na masę

WHEY premium