SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening pod siłę

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 211

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2417
Jak to jest z rozkładem serii i powtórzeń jeśli trenujemy siłę?
Np 3x10x70 to jest 2100kg i gdy wejdę na blok siłowy i zrobię np 3x3x100 to mam 'tylko' 900kg.. Nie powinno się robić znacznie więcej serii?

A z drugiej strony wpadłem na jakąś tabele prilepina która mówi że ciężarem 90%+ powinno się robić mniej niż 10 (np 10x1, 5x2) powtórzeń na sesji i wszystko mi się miesza czasem..

A gdyby ktoś miał czas i zrobił 30x1 zamiast 3x10 to już jest coś złego, za dużo?


Zmieniony przez - Alucard999 w dniu 2019-09-12 08:49:12
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 325 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2812
Nie odpowiem ci na wszystko bo niektórych rzeczy też nie wiem, ale oprócz kilogramów na treningu ważne są też inne czynniki takie jak odpoczynek między seriami, czy czas pod napięciem. To na pewno ma wpływ bo jak robisz 3x3x100 to jest większa intensywność, ale co do ilości serii to już ci nie powiem. Nie ma również sensu robić 30x1 bo zarówno tracimy czas jak i napięcie mięśni jest znikome więc nie ma czynnika do budowy mięśni
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 11 Wiek 19 lat Na forum 321 dni Przeczytanych tematów 2705
Trochę jest to bardziej jednak skomplikowane niż pomnożenie wszystkiego jeśli chodzi o objętość. Między innymi skala RPE,przykładowo robiąc trójki w 3 seriach jest b. prawdopodobne że wszystkie te powtórzenia będą "stymulujące" czyli odpowiednio blisko upadku mięsniowego. Dlatego też nie ma co porównywać 30x1 i 10x3 , jak zrobisz 30 "jedynek" to będziesz literalnie zajechany i to fest, a 3 "dziesiątki" to zupełnie inna para kaloszy. Jeśli chciałbyś więcej na ten temat, zachęcam do poszukania na YT jest dużo dobrych źródeł zagranicznych , a polskich to na pewno Seba Kot porusza temat periodyzacji RPE i intensywności/objętości .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2417
Tak, racja, wypadlo mi z głowy że te ciężkie powtórzenia są już z początku stymulujące.. To może taki podział by był ok?
4x3 kolejny trening 6x2 kolejny 12x1? W takim sensie by docelowo te powtórzenia sie rownaly.. Miałem taką progresje, że dokladalem ciężaru kosztem powtórzeń ale wtedy jest ta objętość dużo mniejsza i było kolejno co trening np
100x5 powtórzeń, 102,5x4, 105x3
I potem jakby przeskok i 102,5x5, 105x4, 107,5x3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1016 Napisanych postów 4681 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 127892
Matko jedyna, TY naprawdę chcesz z treningu na trening zjeżdżać od trójek po single?

Trollujesz czy naprawdę tak się nie znasz?

Weź jakiś gotowiec typu Texas Method i jedź wedle niego a nie kombinujesz po swojemu.

Ty masz chyba jakieś schizy z tą objętością treningową, kolejny Twój temat w którym matematycznie rozkładasz żeby tylko liczba powt się zgadzała, przecież robienie objętości nie na tym polega, chłopie:)

Objętość możesz nabijać choćby akcesoriami a ćwiczenie główne robić na niskich repach:)

Dla Ciebie robienie jednego ćwiczenia to jest cała objętość i za wszelką cenę MUSISZ mieć zawsze tyle samo powt?

Opamiętaj się:)

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy FBW do oceny

Zestgaw2