SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

SIXPACK ,Aerobiczna 6 WEIDERA, ABS II, 8-MINUTE ABS - PORADNIK LATO.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 30288

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez _Knife_ z działu Ważne informacje. Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86640
ARTYKUŁ UKAŻE SIĘ NA POTRENINGU.PL

pytanie
„ważę 60 kg przy wzroście 172 cm, codziennie cwiczę brzuch (A6W) i 2x dziennie wykonuję ćwiczenia ogólnorozwojowe, do tego codziennie ćwiczę 20 minut na worku bokserskim [...]pytanie czy jakbym zaczął robić masę mięśniową to by były lepsze efekty?”


Komentarz i porada na lato: aby „dobrze wyglądać” na plaży - musisz zbudować masę mięśniową. Wybrałeś najwolniejszą z możliwych dróg. Najszybsza wiedzie przez właściwe odżywianie się (dieta „na masę”), ćwiczenia siłowe (właściwy do wieku i doświadczenia trening z obciążeniem; np. wg planu push pull legs, push pull lub FBW). Ćwiczenia bez obciążenia (pompki, skłony) o wiele wolniej przynoszą rezultaty. Dodatkowo trening dwa razy dziennie i jeszcze worek bokserski – sprawiają, że mięśnie nie będą rosnąć – a maleć. Nadmiar wysiłku prowadzi do ... zmniejszenia się tkanki mięśniowej.


„A co z codziennym treningiem mięśni brzucha, ile muszę ćwiczyć by je odsłonić?”

Odpowiedź: jeśli chodzi o cudowne programy „mięśnie brzucha w 8 minut”, „aerobiczna 6 weidera”, „ABS II” i inne – są bezużyteczne, wręcz szkodliwe. Aby uwidocznić mięśnie brzucha potrzebujesz odpowiednio się odżywiać i biegać (lub wykonywać inny trening aerobowy/interwałowy – marsze, marszo-biegi, 300 challenge, crossfit). W większości wypadków mięśnie brzucha są po prostu zasłonięte warstwą tłuszczu. Trening kulturystyczny (na obciążeniach rzędu 70-80% CM) dla mężczyzny ważącego 100 kg to wydatek rzędu 630-700 kcal w ciągu godziny. Jak myślisz, ile kalorii spali nawet najcięższy trening mięśni brzucha? I jaki ma wpływ na metabolizm? Ile spali tłuszczu? Zasoby tłuszczu przeciętnego mężczyzny ważącego 70 kg mają ... uwaga 110 000 (sto dziesięć tysięcy kalorii!). Oznacza to, że ciężko pracując na siłowni musisz poświęcić co najmniej 180 godzin treningu na spalenie tej tkanki zapasowej. Oznacza to: 30 tygodni treningu, 6 h tygodniowo! Celowo upraszczam zagadnienie, gdyż organizm w nikłym stopniu czerpie z tkanki tłuszczowej w trakcie treningu siłowego i aerobowego (gdyż każdy posiada spore zapasy węglowodanów, glikogenu mięśniowego). 30 tygodni treningu? Oznacza to wiele miesięcy pracy. Obudziłeś się w marcu lub kwietniu i chcesz wyglądać jak gwiazda na plaży? Zacznij ćwiczyć już teraz, by w następnym roku uzyskać wymarzony efekt. Jeśli Twoje zasoby tkanki tłuszczowej są większe – będziesz musiał o wiele dłużej ćwiczyć (kolejne dodatkowe miesiące treningu).


„Dlaczego trening mięśni brzucha codziennie jest szkodliwy?”

Odpowiedź: nie da się spalać tłuszczu miejscowo, tylko z brzucha - ćwicząc spalasz tkankę z całego organizmu. Setki brzuszków i podobnych ćwiczeń – bez wątpienia przyniosą efekt, w postaci ... przetrenowania mięśni brzucha – co uniemożliwi Ci trening innych partii mięśniowych (brzuch silnie pracuje przy większości ćwiczeń siłowych). Natura obdarzyła nas silnymi mięśniami brzucha i pleców w celu ochrony kręgosłupa i narządów wewnętrznych. Częsty, intensywny trening mięśni stabilizujących niszczy funkcjonowanie naturalnej tarczy – przemęczone mięśnie nie spełniają swojej roli (podobnie przetrenowanie mięśni nóg może prowadzić do uszkodzeń stawu kolanowego; brakuje stabilizacji i amortyzacji). Zamiast tracić czas na wykonywanie skłonów – uporządkuj odżywianie i dietę – to o wiele szybciej zaowocuje. Co więcej – okazuje się, że wykonywanie np. klasycznych brzuszków jest szkodliwe dla kręgosłupa – części lędźwiowej i szyjnej. Im więcej czasu poświęcasz na trening mięśni brzucha, tym odpowiednio dłużej musisz trenować plecy (podciąganie na drążku, wiosłowanie sztangą, martwy ciąg, unoszenie tułowia z opadu, skłony dzień dobry itd.)


„A ile muszę biegać, by spalić tłuszcz?”

Ważący 91 kg mężczyzna, w trakcie biegu o tempie 16 km/h spali w ciągu 1 godziny trwania jedynie 1125 kcal. Jeśli Twoje zasoby tkanki tłuszczowej wynoszą np. 110 000 (sto dziesięć tysięcy kalorii!) – obliczenia są proste: 110000 (zasoby tłuszczu) /1125 kcal spalonych na godzinę = 97 godzin nieprzerwanego treningu. Jak widać trening siłowy oznaczał prawie dwukrotnie więcej pracy (180 godzin). Kolejny raz podkreślam – w praktyce musisz pracować o wiele dłużej, organizm niechętnie czerpie energię z tłuszczu – o wiele bardziej woli glikogen (węglowodany). Po drugie zakładaliśmy bieg w tempie 16 km/h (ogromną intensywność, nieosiągalną dla większości populacji – jedynie wytrenowani maratończycy potrafią utrzymać tempo w granicach 16-21 km/h). Jeśli poświęcisz 4 godziny tygodniowo na bieganie, musiałbyś biegać ... 25 tygodni (ponad 6 miesięcy).


pytanie
Mam 18 lat, 180cm wzrostu i uwaga tylko 56kg. 3 dni temu zacząłem a6w. W pierwszy dzień wieczorem przed snem, to samo wczoraj, a dzisiaj zrobiłem ćwiczenia przed chwilą przed śniadaniem. I tak planuję robić dziennie przed śniadaniem już. Teraz po treningu już zauważam, że coś zaczyna się malutkimi kroczkami robić na brzuchu. Ale nie o to pytanie. Czy przy ćwiczeniach może boleć kręgosłup i trochę szyja? Bo chyba źle te ćwiczenia wykonuję. Na początku ładnie napinam brzuch, a z biegiem ćwiczeń nie mam już tyle sił i chyba bardziej obciążam kręgosłup...


Komentarz i porada na lato:niestety – nawet najpiękniejsze, najlepiej wykształcone mięśnie brzucha w połączeniu z niewytrenowanymi rękoma (bicepsem, tricepsem, przedramionami), barkami, klatką piersiową, plecami i nogami będzie wyglądały komicznie. Autor musiałby zbudować co najmniej 20 kg masy mięśniowej. Z pewnością wszelkie cudowne programy na mięśnie brzucha nie przyniosą żadnego rezultatu (patrz poprzednie akapity). Co robić? Trening siłowy, lekko poprawiona dieta (większa kaloryczność), dużo odpoczynku. Za rok-dwa lata może będzie coś widać po autorze.

pytanie
Witam mam 14lat i cwicze juz 7 miesiecy efekty widac golym okem ale chcial bym sie zapytac czy mogł bym uzywac metke i jakie byly by skutki uzywania tego dopingu , czy lepiej brac kreatyne i białko


Komentarz i porada na lato: farmakologia w wieku 14 lat przyniesie skutki – uszkodzony układ hormonalny (wydzielanie testosteronu po zastosowaniu np. metanabolu już NIGDY nie będzie takie samo). Możliwe są uszkodzenia wątroby, serca, nerek. Co więcej? Prawdopodobne jest zahamowanie wzrostu. Czy warto być karłem, impotentem dla chwili sławy?


JAK UZYSKAĆ SZEŚCIOPAK/KALORYFER/ŁADNY BRZUCH?

- zapomnij o 6 weidera i treningach ABS

- wygląd brzucha zależy od diety i aerobów, NIE OD WYKONYWANIA ĆWICZEŃ NA BRZUCH!

http://potreningu.pl/artykuly/541/prawda-na-temat-miesni-brzucha-

http://potreningu.pl/artykuly/394/jak-pozbyc-sie-brzuszka-i-boczkow-

http://potreningu.pl/artykuly/463/po-co-nam-miesnie-brzucha---troche-anatomii

http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=7862 czytaj MIT 10!


PRZYKŁADOWY TRENING NA BRZUCH I CAŁE CIAŁO:

http://potreningu.pl/artykuly/787/trening-300-spartan--gerard-butler--przygotowania-do-roli-leonidasa






Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2012-05-27 13:50:41

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 415 Wiek 1 rok Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8770
i gitara
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 309 Wiek 22 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 5313
Wszystko z PoTrenignu : ) ale przyda sie bo nie kazdy tam zagląda
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 11388 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 42330
dobry art ale watpie zeby glupie pytania sie skonczyly. bedzie gdzie odsylac;)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86640
Nie ma szans, by się skończyły - ale próbować trzeba. Zerknij na skrzynkę, odpisałem na zaległy mail.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 11388 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 42330
sprawdzilem. dzieki za pomoc, na pewno sie przyda:D sog juz nie wejdzie, chyba ze w jakims innym temacie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86640
kolejne pytania o treningu brzucha
Witam.
Mam taki problem, ze nie wiem które ćwiczenia na brzuch wybrać.
Wybieram między klasycznym A6W lub ćwiczeniami (8 MINUTE ABS)

Robiłem kiedyś i jedno i drugie, a6w nawet skończyłem 2 razy, ale nie widziałem efektów - może źle robiłem. Teraz przysiadłem na ostro, odżywiam się bardzo zdrowo, brzuch robiłem na siłowni, niestety teraz na siłownię chodzić nie mogę i muszę coś w domu robić.
Tak więc, które ćwiczenia byłyby lepsze ? Zależy mi na wyrzeźbieniu brzucha, mam mocny brzuch, wiele lat go ćwiczyłem, jednak jeszcze nigdy 6-paka nie miałem. Tłuszczyk na brzuchu jeśli mam to jakieś minimalne, mikroskopijne ilości, na bokach może trochę.


Kolejny raz - trening mięśni brzucha nie ma nic wspólnego z redukcją tłuszczu w tym rejonie.

CO ROBIĆ?

1. Zacznij biegać w terenie (3-4 x w tygodniu po 30-40 minut), nie musisz w ogóle trenować mięśni brzucha! Następnie włącz interwały.

2. Najważniejsza będzie odpowiednia dieta - redukcyjna -poszukaj w dziale odżywianie.

3. Jeśli miałbyś "mikroskopijne ilości tłuszczu" - to 6-pak byłby u ciebie świetnie widoczny!

Masz dużo tłuszczu - 6-pak jest schowany pod warstwą tłuszczu.

Masz mało tłuszczu - 6-pak jest widoczny.

Coś kręcisz

W ZAŁĄCZNIKU - brzuch przy sporym zredukowaniu tłuszczu - zaczyna być widoczny....

PODKREŚLAM JESZCZE RAZ- w ogóle nie ćwiczę mięśni brzucha, zacząłem więcej biegać - aeroby, interwały, rytmy, treningi crossfit.

OBECNIE:




2009 - ostre treningi biegowe.




KWIECIEN 2012, MIMO MASY, NISKI POZIOM TLUSZCZU.





Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2012-06-21 11:07:24
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86640
CHCESZ POZBYĆ SIĘ TŁUSZCZU? INTERWAŁY, TEMPÓWKI, RYTMY, TABATA, IBUR, PRÓG MLECZANOWY - MITY O SPALANIU TŁUSZCZU CZYTAJ!!!

INTERWAŁY! http://www.body-factory.pl/showthread.php?t=12105

kolejne pytanie
Witam.
Mam 20 lat, 180~cm wzrostu i niecałe 65kg wagi. Jestem dość szczupły.
Mam pewne pytanie, postanowiłem się troche za siebie wziąć, a na razie za swój brzuch. Kiedyś miałem fajny, lekko wyrzeźbiony brzuszek, teraz przez ogrom nauki i brak czasu trochę się zaniedbałem.
Chciałem zapytać, czy zaczynając trening A6W powinienem stosować się do jakiejś diety jeśli nie tyje? Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach. Czy powinienem jeść więcej białka, witamin, czy da to wtedy lepszy efekt? I czy oprócz treningu A6W mogę robić jeszcze normalne brzuszki tak od siebie? Nie przeciąży to mięśni?



ODPOWIEDŹ:

1. A6W nic nie da. Przeciążysz mięśnie lub doznasz kontuzji kręgosłupa.

2. Bez zbudowania 20-30 kg masy mięśniowej nawet z najpiękniej wypracowanymi mięśniami brzucha będziesz wyglądał śmiesznie. Myślisz, że zamontowanie najnowszych spojlerów i sportowego wydechu do trabanta sprawi, że będzie samochodem sportowym?

To tak jakbyś wybudował fundament domu i ... próbował go tynkować.

3. Dieta jest potrzebna przy każdym rodzaju treningu.

4. Zaczynasz od dupy strony.

Ogarnij podstawowy trening dzielony lub całościowy, dietę i NIE TRENUJ W OGÓLE BRZUCHA. To nie ma sensu. Trenuj na masę, zbuduj z 20-30 kg mięśni, wróć za kilka lat.

Jak zdobędziesz mięśnie, będziesz mógł NA KONIEC pomyśleć o kosmetyce - uzyskaniu kratki - niskiego poziomu tłuszczu.

Na pewno A6W w tym NIC nie pomoże.

###

OTO PRAKTYCZNIE NIE ĆWICZONY BRZUCH, ZA TO ZREDKOWANY POZIOM TLUSZCZU - DIETA+BIEGANIE (interwały, rytmy, tempówki):






Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2012-06-26 11:16:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 762 Wiek 26 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16963
knife mógł bym cię prosić do zajrzenia na mój temat i wypowiedzenia się (pomocy)
http://www.sfd.pl/Dieta_redukcyjna_do_oceny.-t869175.html
Jak również o pokazanie mi dokładnej techniki russian twist ponieważ widziałem wiele przeróznych odmian i szczeże mówiąc zgłupiałem ;D
Oczywiście sogacz za piękny temat
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 196 Napisanych postów 11362 Wiek 37 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86640
Russian twist - nie ma filozofii.

Ciężar w łapy i pełny ruch od biodra, do biodra, bez szarpania. Rób tak, aby czuć m. skośne.

Co do reszty - dobrze kombinujesz, tylko za dużo WPC z prochu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 762 Wiek 26 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 16963
A tak mniej więcej :
Nogi dotykają ziemi i bez dotykania stron:



Nogi w górze i dotykanie ciężarem/nogami boków podłogi:



czy coś takiego:



??
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kaloryfer

Następny temat

Powrót po przerwie.