SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 339

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 163 dni Przeczytanych tematów 222
Siema, czy ten plan jest dobry?
Poniedziałek – PUSH

1. Przysiad ze sztangą na karku 4*12-4
2. Wyciskanie sztangi leżąc na ławce dodatniej 4*12*4
3. „Arnoldki” siedząc 4*12-8
4. Francuskie wyciskanie sztangi łamanej („krzywki”) stojąc 4*12-8

Środa – PULL

1. Uginanie nóg do pośladków leżąc przodem 4*12
2. Podciąganie nachwytem na drążku stałym – szeroki chwyt 4*12-8 (dociążenie)
3. Przyciąganie linek wyciągu górnego do twarzy 4*12 (przytrzymanie końcowej ruchu koncentrycznego)
4. Uginanie przedramion ze sztangą prostą/krzywką trzymaną podchwytem na „modlitewniku” 4*12-8
5. Przyciąganie ud do brzucha w zwisie na drążku stałym 4*15-12

Piątek – PUSH

1. Wypychanie ciężaru na suwnicy pionowej 4*12-10
2. Wyciskanie hantli leżąc na ławce poziomej 4*12-6
3. Jednoczesne wyciskanie hantli nad głowę siedząc 4*12-8
4. Wyciskanie sztangi wąskim chwytem leżąc na ławce poziomej 4*10-4

Sobota – PULL

1. Martwy ciąg na lekko ugiętych nogach ze sztangą 4*10-6
2. Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia trzymaną podchwytem 4*12-6
3. Wznosy ramion na bok w opadzie tułowia stojąc 4*12
4. Jednoczesne uginanie przedramion z hantlami chwytem neutralnym „młotkowym” 4*12-8
5. Przyciąganie ud do brzucha w zwisie na drążku stałym 4*15-12

Wcześniej ćwiczyłem cały czas splitem
Staż koło roku
Waga 65kg
Wyciskanie na klate 67,5 kg
Martwy 105kg
Wiek 15

Zmieniam plan bo już bardzo długo na nim ćwiczę, chodzi mi o budowanie masy mięśniowej i siły. Z tego co pisali ludzie to split jest złym treningiem bo ćwiczy się 1 partie mięśni raz w tygodniu, a jakaś tam stymulacja trwa 72h.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Split nie jest złym wyborem ale na pewnym etapie treningowym, bo spokojnie i na treningu dzielonym z partią trenowaną raz w tygodniu można odnosić fajne efekty.
Na Twoim etapie sprawdzi się dobrze podział push pull.

Dałbym do tego dnia push nieco większą ilość ćwiczeń na nogi mógłbyś do jednego dnia dać dodatkowo wykroki, a do drugiego np przysiad bułgarski.
Co do planu pull to jak masz już podciąganie na drążku to bym dał inne ćwiczenie zamiast ściągania drążka do twarz bo się dublują, a sam drążek wystarczy.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 95 Napisanych postów 7894 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 219441
To może warto odmienić i wrzucić FBW ? Zawsze to inny bodziec dla mięśnia, a na Twoim poziomie zaawansowania skupiłbym się na podstawach, bo na tym wyrobisz sobie dobry fundament. Oczywiście, to tylko sugestia, możesz wprowadzić zmiany, które zaproponował rion10 i zobaczyć czy będzie dobrze


Zmieniony przez - spaiter w dniu 2019-10-20 12:48:15

www.pajacyk.pl

Jeśli pomogłem kliknij w pajacyka.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11007 Napisanych postów 118908 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1390345
push pull to też trening typu split, postaw teraz na FBW 3 x w tygodniu

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 163 dni Przeczytanych tematów 222
FBW odpada, nie mam czasu na tyle ćwiczeń (9), split mi odpowiadał bo trwał krótko i jak robiłem Klate to wiem że robiłem tą klate.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 163 dni Przeczytanych tematów 222
Macie jakiś dobry plan, split, PushPull, lub inny jakiś 3-4 dniowy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Push pull się idealnie nadaje na 4 dni treningowe w tygodniu. Wówczas każdy plan wypada dwa razy w tygodniu, a co za tym idzie każda partia jest trenowana dwa razy w tygodniu możesz skorzystać choćby z tego planu jeśli Ci odpowiada z tematów podwieszonych.
Push 1

Przysiady
Wyciskanie sztangi leżąc
Wyciskanie żołnierskie
Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim
Pompki na poreczach w wersji na triceps lub wyciskanie francuskie ze sztangą

Push 2

Przysiady
Wyciskanie sztangi lub sztangielek leżąc
Wyciskanie sztangielek siedząc
Wykroki ze sztangielkami
Wyciskanie wąskim chwytem lub pompki odwrotne (triceps dips)

Pull 1

1.Martwy ciąg ze sztangą
2.Wiosłowanie ze sztangą
3.Żuraw (glute-ham-raise) lub uginanie podudzi leżąc
4.Uginanie stojąc ze sztangą prostą
5.Szrugsy ze sztangą lub sztangielkami

Pull 2

1.Martwy ciąg na sztywnych nogach
2.Podciąganie na drążku
3.Wiosłowanie ze sztangielką
4.Uginanie młotkowe ze sztangielkami
5.Face pull lub podciąganie na drążku

Jak coś do zmiany pisz.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 163 dni Przeczytanych tematów 222
Jeszcze nie dodałem, ćwiczę bez diety, biorę kreatyne i białko,
Push 1

Przysiady
Wyciskanie sztangi leżąc
Wyciskanie żołnierskie
Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim
Pompki na poreczach w wersji na triceps lub wyciskanie francuskie ze sztangą

Push 2

Przysiady
Wyciskanie sztangi lub sztangielek leżąc
Wyciskanie sztangielek siedząc
Wykroki ze sztangielkami 《--- do zmiany
Wyciskanie wąskim chwytem lub pompki odwrotne (triceps dips) 《--- do zmiany

Pull 1

1.Martwy ciąg ze sztangą
2.Wiosłowanie ze sztangą
3.Żuraw (glute-ham-raise) lub uginanie podudzi leżąc
4.Uginanie stojąc ze sztangą prostą
5.Szrugsy ze sztangą lub sztangielkami

Pull 2

1.Martwy ciąg na sztywnych nogach
2.Podciąganie na drążku 《--- do zmiany
3.Wiosłowanie ze sztangielką
4.Uginanie młotkowe ze sztangielkami
5.Face pull lub podciąganie na drążku


Czytaj więcej na https://www.sfd.pl/Plan_-t1195674.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Plan jest w porządku na tą chwilę choć spokojnie możesz różnicować ćwiczenia w poszczególnych dniach na przykład w jednym treningu push dać przysiady, a w drugim treningu push dać wykroki żeby nieco zmienić ćwiczenie na nogi i dać inny bodziec.
Nawiązując do diety to nie rozumiem podejścia Twojego skoro nie masz diety to po co suplementujesz białko i kreatynę?
Trochę wydawanie kasy na próżno bo białko to uzupełnienie diety, a jak jej nie masz to nie wiadomo ile go suplementować za bardzo, a jak diety brak to i tak nie dostarczysz wymaganej ilości białka.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 39 Na forum 163 dni Przeczytanych tematów 222
Przysiady
Wyciskanie sztangi leżąc
Wyciskanie żołnierskie
Wyciskanie sztangielek na skosie dodatnim
Pompki na poreczach w wersji na triceps lub wyciskanie francuskie ze sztangą

Push 2

Przysiady
Wyciskanie sztangi lub sztangielek leżąc
Wyciskanie sztangielek siedząc
Wykroki ze sztangielkami 《--- do zmiany
Wyciskanie wąskim chwytem lub pompki odwrotne (triceps dips) 《--- do zmiany

Pull 1

1.Martwy ciąg ze sztangą
2.Wiosłowanie ze sztangą
3.Żuraw (glute-ham-raise) lub uginanie podudzi leżąc
4.Uginanie stojąc ze sztangą prostą
5.Szrugsy ze sztangą lub sztangielkami

Pull 2

1.Martwy ciąg na sztywnych nogach
2.Podciąganie na drążku 《--- do zmiany
3.Wiosłowanie ze sztangielką
4.Uginanie młotkowe ze sztangielkami
5.Face pull lub podciąganie na drążku 《--- do zmiany

Jakie ćwiczenia mam robić zamiast tych co napisałem że są do zmiany, podciagniec zrobię Max 8,
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4256 Napisanych postów 55711 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 708637
Jeśli chodzi o push
Wykroki ze sztangielkami możesz zamienić na przysiad bułgaski choć wykroki są świetnym ćwiczeniem
Na triceps możesz dać prostowanie na wyciągu górnym
Podciąganie na drążku zostaw sobie jak masz bo to najlepsze ćwiczenie, a nie ma znaczenia, że wykonasz tylko 8 powtórzeń bo to i tak bardzo fajny wynik.
W tym ćwiczeniu gdzie masz face pull albo podciąganie na drążku nie wiadomo co zastąpić bo to dwa zupełnie inne ćwiczenia, jak zostawisz podciąganie na drążku wcześniej to face pull można zastąpić odwrotnymi rozpiętkami z hantlami.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Martwy ciąg większy ciężar

WPC zestaw