SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Klatka piersiowa - jakie wybrać ćwiczenia?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 251

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 184 dni Na forum 183 dni Przeczytanych tematów 67
Nie wiem co przyniesie więcej efektów, aktualnie do budowania mięśni klatki piersiowej i tricepsa robię takie ćwiczenia dwa razy w tygodniu:
-pompki z uniesionymi nogami na czymś
-pompki pike
-pompki diamentowe
-triceps extensions z masą ciała
-pompki eksplozywne

Mam do dyspozycji maszynę i lepiej by było jakbym zamieniła jakieś ćwiczenia z masą ciała na ćwiczenie z maszyną (bardziej izolowane) czy to różnicy nie robi i jest okej tak jak jest teraz? Tylko że w tych ćwiczeniach co wymieniłam cwicze klatkę i triceps jednocześnie a na maszynie trzeba będzie robić osobno czyli podajże więcej ćwiczeń (chyba że po prostu usunę dwa ćwiczenia z aktualnego planu i rozbiję je tak że powstanie jedno konkretnie na klatkę a drugie konkretnie na triceps) więc co lepiej? Z góry dzięki za odp (:
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

100% CZYSTY HYDROLIZAT KOLAGENU

Kolagen SFD PURE GOLD dedykowany osobom dbającym o zdrowy wygląd skóry, a także osobom uprawiającym sport, po kontuzjach sportowych.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 17670 Napisanych postów 131616 Wiek 39 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1458072
Nie wiem o jakiej maszynie mowa, ale mozliwe że na maszynę dołożysz więcej ciężaru niż masa Twojego ciała

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 184 dni Na forum 183 dni Przeczytanych tematów 67
W sensie wiesz chodzi mi o taki atlas w którym można robić klate i jest taka standardowa linka na której można robić ćwiczenia na triceps, może zrobię tal ze jak ciężko będzie progresowac bo będzie za dużo powtórzeń do robienia to przejdę na maszynę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11552 Napisanych postów 159205 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1229899
Witaj.
Przede wszystkim powinieneś sobie dobrać takie ćwiczenia które pozwalają na progresję z obciążeniem, stawianie mięśnią coraz to trudniejszych warunków do treningu aby były w pewien sposób motywowane do wzrostu. Jeżeli lubisz ćwiczyć kalistenikę umiesz dobrze progresować z ilością powtórzeń i co jakiś czas zwiększając obciążenie w treningu to również taki wysiłek przełoży się na efekty w postaci masy mięśniowej. Oczywiście przyjdzie pewnie taki moment w twoim stażu że trzeba będzie sięgnąć po ciężary
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja https://www.instagram.com/tomq.bb
[email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5960 Napisanych postów 74399 Wiek 39 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 744910
Nie do końca rozumiem sens Twojego planu treningowego. Z jakiego powodu wygląda on akurat w ten sposób? Jest to związane z jakimiś ograniczeniami sprzętu? Z tego co rozumiem, celem Twoim jest kształtowanie sylwetki. Jeżeli tak, to myślę, że nie ma co kombinować. Wystarczy dodać do swojego planu treningowego po prostu wyciskanie sztangi, czy też sztangielek na ławce, ewentualnie również przenoszenie sztangielki i w zasadzie w zupełności to wystarczy. Najważniejsze będzie to, abyś uczyła się prawidłowej techniki najważniejszych ćwiczeń wielostawowych, oraz czucia nerwowo-mięśniowego.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Wiek 184 dni Na forum 183 dni Przeczytanych tematów 67
domer
Nie do końca rozumiem sens Twojego planu treningowego. Z jakiego powodu wygląda on akurat w ten sposób? Jest to związane z jakimiś ograniczeniami sprzętu? Z tego co rozumiem, celem Twoim jest kształtowanie sylwetki. Jeżeli tak, to myślę, że nie ma co kombinować. Wystarczy dodać do swojego planu treningowego po prostu wyciskanie sztangi, czy też sztangielek na ławce, ewentualnie również przenoszenie sztangielki i w zasadzie w zupełności to wystarczy. Najważniejsze będzie to, abyś uczyła się prawidłowej techniki najważniejszych ćwiczeń wielostawowych, oraz czucia nerwowo-mięśniowego.

Zaczynałam bez sprzętu, więc trochę do tego się przyzwyczaiłam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11552 Napisanych postów 159205 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1229899
kazdy ma swoje upodobania i jak ci pasuja cwiczenia kalisteniki w planie treningowym to bez problemu mozna to pomieszac.
mozna stworzyc albo plan a i plan b gdzie bedziesz bnazowal na silowni a w drugim na kalistenice lub wymieszac w jednym schemacie cwiczen wszystkie cwiczenia jakie chcesz umiescic sobie z kalisteniki i uzupelnic na ciezarach to co trudno w kalistenice przetrenowac np nogi:) tutaj pomyslow moze byc sporo zeby to ugryzc w sensowne zestawienie i zadbac jednoczesnie i progresowanie
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja https://www.instagram.com/tomq.bb
[email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 12529 Napisanych postów 20378 Wiek 40 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 602268
A na jakich efektach Ci zależy? Większy triceps? Czy może silniejszy?
Ćwiczenia izolowane na maszynach pozwalają skupić się na konkretnej partii mięśniowej. W ćwiczeniach kalistenicznych pracują różne mięśnie i te najsłabsze będą ograniczały progres w danym ćwiczeniu. Trzeba się zastanowić jaki jest cel treningu i odpowiednio dobrać ćwiczenia. Można wykonywać zarówno ćwiczenia z masą ciała jak i z ciężarem, kwestia odpowiedniego połączenia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2367 Napisanych postów 5422 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 104483
Napisała że chce budować klatkę i triceps więc w pewnym momencie ćwiczenia z ciężarem wlansnego ciała mogą się nie sprawdzić bo obciążenie będzie za lekki. A jak wiadomo żeby progresowac należy to obciążenie z czasem zwiększać a nie pozostawiać ciągle ma tym samym poziomie bo organizm się przyzwyczaja
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 12529 Napisanych postów 20378 Wiek 40 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 602268
Dużo żelaza od masy ciała. Akurat w przypadku wielu kobiet masa ciała jest sporym wyzwaniem i częściej się zdarza że ciężko zrobić kilka powtórzeń pompek czy podciagnia z własną masą niż inne ćwiczenia z ciężarem. Wiele kobiet regularnie trenujących nie jest w stanie wyciskać na klatę 60kg a często właśnie tyle ważą. Jak kobieta ma max WL 45-50kg to jej własne 60kg jest dużym obciążeniem Sama ma taki problem że masa ciała jest wyzwaniem i ciężko progresować w ilości powtórzeń.
Poza tym są różne metody treningowe, które dają fajny bodziec bez zwiększenia ciężaru. Można się bawić tempem i dodać izometrie zwiększając tym samym czas pracy w napięciu bez dodawania ciężaru. Tyle wystarczy żeby mieć fajną, sportową sylwetkę, ale jak ktoś się wybiera na scenę to trzeba już robić konkretny trening z ciężarami. Wszystko zależy od celu


Zmieniony przez - Viki w dniu 2023-03-29 10:03:57
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan FBW do oceny - początkujący

WHEY premium