SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dołujące efekty po 5 miesiącach redukcji, gdzie tkwi problem?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1431

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

30

Płeć

mężczyzna

Cel

redukcja

Waga

112,1kg

Wzrost

176cm

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca przy komputerze, trening 2h po pierwszym posiłku, sen w godzinach 23:30-5:30

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

siłownia 3x w tygodniu,

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Od grudnia współpraca z dietetykiem

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

w grudni wg wskaźnika homa - insulinooporność

Stosowana lub planowana suplementacja

omega 3, wit E, wit. D, magnez, wit b6, cynk, odżywka białkowa
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
Do powrotu do ćwiczeń siłowych i dbania o dietę zbierałem się długo, bo odkąd urodziły mi się dwójka dzieci to nie miałem na to sił. W końcu jednak w październiku wróciłem do treningów, a od grudnia zacząłem współpracę z dietetykiem i zacząłem pracę nad sobą na 100%. Wg badań krwi miałem insulinooporność i kilka innych badań wychodziło źle.

Po pierwszym miesiącu diety(10grudzień - 6 styczeń) było super, obżerałem się jak świnia(nakręcanie metabolizmu), a schudłem 3kg, wyniki krwi diametralnie się poprawiły. I się popsuło. I nie wiem czemu, temat zakładam, żeby może ktoś z zewnątrz spojrzał i coś podpowiedział.
Diety dokładnej nie mogę udostępnić, więc wrzucę tylko jakie kalorie jadłem. Dieta ze względu na insulinooporność była o niskim indeksie glikemicznym.

Podaż kalorii:
1. 10grudzień - 20 stycznia:
Treningowe: 3600kcal, ok. 200-230g białka, 140-160g tłuszczu, 300-330g węgli.
Nietreningowe: 3300kcal, 160-180g białka, 140-150g tłuszczu, 300g węgli.

2. 21stycznia - 10kwietnia (w lutym nieregularny miesiąc jeśli chodzi o dietę i brak treningów siłowych przez dużo stresów)
Treningowe: 3400kcal: 200g białka, 140-150g tłuszczu, 280-300g ww
Nietreningowe: 3100kcal, 180g białka, 120-130g tłuszczu, 280-300g ww

3. 11kwietnia - dziś
Treningowe: 3200kcal, 200-220g białka, 120-130g tłuszczu, 280-300g ww
Nietreningowe: 2900kcal, 160-190g białka, 115-130g tłuszczu, 240-300g ww

Treningi intensywne FBW lekko modyfikowane z podwieszonego o pierwszym roku treningów:
Obecnie od 25.stycznia robię dwa zestawy, 3x w tyg, ABA, BAB, co czwarty trening progresja o 2,5kg, różnica między seriami 5-7,5kg.

A:
Przysiad przedni: 5serii 5powt (progresja między seriami)
Wycisk leżąc: 5s x 5p (progresja między seriami)
WIosło: 5s x 5p (progrejsa między seriami)
Military press: 3s x 8p (stały ciężar lub lekka progresja między seriami)
Uginanie ramion ze sztangą stojąc: 3s x 8p (stały ciężar lub lekka progresja między seriami)

B:
Martwy ciąg: 4s x 8p (progrejsa między seriami)
Wycisk hantle skos: 4s x 8p (progrejsa między seriami)
Wyciąg górny szeroko: 4s x 8p (progrejsa między seriami)
Unoszenie hantli bokiem: 3s x 10p (stały ciężar między seriami lub lekka progresja)
Prostowanie ramion na wyciągu: 3s x 10p(stały ciężar między seriami lub lekka progresja)

Jedyne z czego jestem zadowolony przez ten czas to wyniki siłowe, bo cały czas co czwarty trening dokładam do głównych ćwiczeń i niedługo w martwym ciągu dojdę do 100kg na 8powt z czego jestem zadowolony.

Ale redukcją jestem załamany, efektami i nakładem czasu pracy i pieniędzy. A decyzja żeby zacząć się odchudzać przy trzylatce i dwulatku, gdzie dużo sam się nimi muszę opiekować to był duży krok i niestety mam wrażenie, że bezsensowny. Bo jak 10lat temu sam układałem sobie jadłospisy białkowo-tłuszczowe to chudłem 1kg na tydzień, a tu chudnę 1kg na 2 miesiące... Jakie jest Wasze zdanie, co zrobić żebym w końcu zaczął chudnąć?







Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10372 Napisanych postów 9973 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311255
jak masz dietetyka to z nim powinieneś rozwiewać wątpliwości, oprócz tego co napisałeś to wstaw jeszcze obliczenia
http://www.sfd.pl/-t276436.html - Wzór na zapotrzebowanie kaloryczne.

i swoją dietę wg wzoru
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
Wyliczone wg wzoru zapotrzebowanie to 3100kcal.

Co do wrzucenia swojej diety to nie bardzo mogę udostępniać jadłospis, czy sama lista produktów, które jem wystarczy?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10372 Napisanych postów 9973 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311255
a co Cię ogranicza w tym że nei możesz wrzucić jadłospisu? wrzucasz wg wzoru co jesz i tyle
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
Wrzucam dwa przykładowe dni, które mam.

Mam wrzucić wszystkie 14 dni? Bo każdy mam inny? I widzę, że kalorie i btw wg tego co dietetyk wyliczył w tym jadłospisie a tym co kalkulator po treningu wylicza są trochę inne,
Wg obliczeń dietetyka w tym dniu treningowym mam 3210kcal, 166g białka, 134g tłuszczu i 296g węglowodanów, a wg potreningu 100g węglowodanów mniej i 200kcal mniej, więc już w ogóle robi to mętlik w głowie.

A w dniu nietreningowym 100kcal mniej wg kalkulatora potreningu.


Chodzi mi o spojrzenie z zewnątrz, co w takich sytuacjach można zrobić. Czy po prostu ciąć kalorie do skutku? Czy może lepszym rozwiązaniem jest zmiana diety na niskowęglowodanową? Czy jeszcze coś innego?




...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
Już widzę, że w kalkulatorze potreningu jest gruby błąd i kaszy pęczak nie traktuje jako źródła węglowodanów i że 200g dostarcza 5g węgli :D to się gdzieś zgłasza?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10372 Napisanych postów 9973 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311255
a jest tylko jeden rodzaj kaszy? możesz wrzucić swój produkt też
na posiłek wiadro serka wiejskiego...
najgorzej nie wygląda ta rozpiska, ale przede wszystkim brakuje zdrowych tłuszczy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
jak pisałem, mam 14różnych jadłospisów, ale nie jestem w stanie wszystkich wkleić wg wzorów (bo jest chleb pieczony na 16 porcji i trochę mi zajmie zanim wyliczę to na pojedynczą porcję).

A mi nie chodzi tyle o analizę tych jadłospisów, co o pytanie o to co można robić przy tak opornej redukcji dalej(zakładając że dobór produktów jest dobry). Czy po prostu cały czas ciąć kolejne kalorie, czy może zmieniać na niskowęglowodanową, czy co innego się robi? Bo zamierzałem 25kg schudnąć, a tu ledwo po 5kg waga stanęła...


Zmieniony przez - Fighter11 w dniu 2019-05-08 08:35:45
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10372 Napisanych postów 9973 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311255
wracając do pytania głównego.. ciąć nie możesz w nieskończoność, jeżeli zapotrzebowanie masz 3100, dostarczasz mniej od 5 miesięcy, a efekty są jakie są to coś ewidentnie nie gra, albo masz przeszacowane zapotrzebowanie, albo dostarczasz więcej niż liczysz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
a ta insulinooporność nie sprawia, że trzeba do redukcji jakoś bardziej specyficznie podejść (oprócz oczywiście węgli z niskim IG bo to mam)?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10372 Napisanych postów 9973 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 311255
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wzrost wagi po kilkudniowym treningu, czy zakwasy ważą?

Masa