SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dołujące efekty po 5 miesiącach redukcji, gdzie tkwi problem?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1463

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

30

Płeć

mężczyzna

Cel

redukcja

Waga

112,1kg

Wzrost

176cm

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca przy komputerze, trening 2h po pierwszym posiłku, sen w godzinach 23:30-5:30

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

siłownia 3x w tygodniu,

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Od grudnia współpraca z dietetykiem

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

w grudni wg wskaźnika homa - insulinooporność

Stosowana lub planowana suplementacja

omega 3, wit E, wit. D, magnez, wit b6, cynk, odżywka białkowa
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3575 Napisanych postów 62074 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 674276
W swojej wypowiedzi wspominasz o "kolejnym ważeniu". Łatwo wywnioskować z tego, że określasz efekty kształtowania sylwetki na podstawie zmian masy ciała. Zdecydowanie nie jest to odpowiedni sposób. Miarą efektów nie jest masa ciała, a obwody mierzone co jeden, dwa tygodnie rano na czczo i zapisywane. Na ich podstawie określimy czy odejmować kalorie w diecie.

Jeżeli dieta zbilansowana nie jest dla Ciebie odpowiednia, to wprowadź zamiany. Nie ma sensu się męczyć. Może np. dieta low carb. Można o niej poczytać tutaj:

https://potreningu.pl/articles/6172/czy-dieta-low-carb-przyspiesza-tempo-przemiany-materii 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 181 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3231
Ważeniu, w sensie rozumianego jako ważenie na Tanicie + mierzenie obwodów, choć te obwody to ograniczam do mierzenia obwodu brzucha, bo reszta to mnie średnio interesuje.

Choć sama waga dla mnie też jest istotna pod tym względem, że mam te 176cm i nie wmówicie mi, że 108kg to optymalna waga przy tym wzroście, ostrożnie celuję w ok. 90kg.

Zobaczę jak na tych 2600kcal i 50% ww pójdzie, bo na razie po 1,5tyg widzę, że waga stoi mniej więcej w miejscu... Tylko ta siła idzie niesamowicie do przodu, dość zaskakujący skutek uboczny redukcji, na wyciskaniu na skosie hantlami zaraz mi hantli zabraknie, bo obecnie w ost serii robię 8powt x 37,5kg a przed tym robię MC 8powt x 95kg, które za 2tyg podbijam na 8powt x 100kg.

Czy to może być jakieś utrudnienie redukcji? Że cały czas podbijam ciężary(wg treningu z pierwszego posta) i przez za ciężkie treningi siłowe organizm nie chce spalać tkanki tłuszczowej?

Bo próbuje zrozumieć czemu jak przeglądam różnych dietetyków/trenerów personalnych facebooki to w zdjęciach ich podopiecznych widzę wyniki utraty 4-6kg/mc a u mnie wychodzi chyba 1-1,5kg/mc gdy dieta dopięta na 100% a z kalorii startowałem przecież 3600/3400(dt/dnt) i musiałem zejść do 2600...



Zmieniony przez - Fighter11 w dniu 2019-07-11 09:42:42

Zmieniony przez - Fighter11 w dniu 2019-07-11 09:45:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 30 Wiek 22 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 543
Ciężki trening siłowy wręcz pomaga w spalaniu bardziej, niż machanie hantlami po 15kg-20kg na wyizolowaną partię mięśniową. Martwy, przysiady i w ogólnym pojęciu ćw złożone/wielostawowe, które angażują liczne partie mięśniowe, wykonywane z użyciem dużego obciążenia są sporym wydatkiem kalorycznym który pomaga w redukcji tłuszczu (ktoś kiedyś wspomniał, że trening nóg jest sprzymierzeńcem w redukcji ;p ). O ile nie będziesz zbyt długo obciążał układu nerwowego (ujemny bilnas kaloryczny) to ciężki trening będzie ok.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 30 Wiek 22 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 543
Co do samej diety, również źle się czuję na wysokich WW w diecie ( 40% i więcej). Spróbuj podbić T na rzecz obcięcia WW, dodaj orzechy, nasiona takie jak siemię lniane, sam olej lniany, tłuste ryby itd itp aby zwiększyć podaż T. Spróbuj sobie obciąć WW do max 200g zwiększając jednocześnie T i B. Zobacz, jak organizm zareaguje na tego typu rozwiązanie i daj w przyszłości znać do wyszło :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3575 Napisanych postów 62074 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 674276
Tak jak pisałem. Masa ciała nie ma znaczenia, więc zapomnij o nie, że nie spada. Dużym błędem jest mierzenie tylko obwodu w pasie. Nie kontrolujesz niestety w ten sposób uzyskanych efektów.

Tanita bazująca na bioimpedancji magnetycznej jest mocno niedokładne, więc tutaj również mało sensowne jest korzystanie z niej a tym bardziej wzorowanie się na efektach.

To, że siła idzie w górę jest akurat bardzo dobre. U osoby początkujących jest to możliwe w czasie redukcji.

Każdy organizm jest inny i będzie miał inne efekty. Jak widzisz, Ty też nie potrafisz ich kontrolować,a dobry trener przekaże podopiecznemu co i jak.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wzrost wagi po kilkudniowym treningu, czy zakwasy ważą?

Masa