SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Długość przerw między seriami

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 303

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 637
Czy długość przerw między seriami, ma jakieś znaczenie?
Przykładowo ćwicząc w domu 8 serii na klatę zajmuje mi godzinne, z kolei kiedy jestem na siłowni ten sam zestaw ćwiczeń przy tym samym obciążeniu zajmuje mi trochę ponad pół godziny. Co prawda jestem w stanie zrobić więcej powtórzeń z dłuższymi przerwami, więc moje pytanie, który rodzaj ćwiczeń byłby najlepszy na hipertrofię?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5761 Napisanych postów 60926 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 755398

Jesteś przykładem osoby, która nie planuje przerw należycie, a przerwy między seriami czy ćwiczeniami to taki sam podstawowy parametr treningowy jak zakres powtórzeń czy obciążenie treningowe i równie ważny.

Jak istotny jest ten parametr łatwo się przekonać. Wykonaj dla testu 5 serii po 8 powtórzeń wyciskania leżąc z 2 minutową przerwą, a wykonaj ten sam zestaw z przerwą 30 sekundową. Zobaczysz jaka jest różnica w wykonaniu.
To co przedstawiłeś z tym wyciskanie to już jakieś ekstremum.
Dla większości osób trenujących siłowo standardowym planem na hipertrofię 2 minuty są wystarczającą przerwą aby uspokoić oddech i zebrać siły na kolejną serię. Jak trenujesz planem pod siłę czy sprawdzasz maksy wówczas te przerwy mogą być dłuższe.

Świadome planowanie treningu obejmuje przerwy bo kompleksowo ułożony plan daje realne spojrzenie na progres. Jeśli w jednym planie wykonasz 4 serie wyciskania po 8 powtórzeń z 2 minutami przerwy i na następnym treningu dołożysz ciężar przy tych samych parametrach to znaczy, że progresujesz, ale jeśli wydłużysz przerwy to dłuższy odpoczynek może spowodować, że wyciśniesz więcej, a nie realnie progresujesz.

Polecamy również: Ile powinny trwać przerwy między seriami




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-06-24 10:34:00
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7153 Napisanych postów 12568 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2223253
Siemka, co do długości przerw między seriami to wszystko to sprawa bardzo indywidualna, wiele zależy od ćwiczenia czy jest to ćwiczenie izolowane czy wielostawowe, wiadomo przy Martwych Ciągach czy Przysiadach te przerwy będą nawet trwały 3-4min, takie wyciskania na ławie myślę że 2-3min to optymalny czas. Chodzi ogólnie o to żebyś już ustabilizował oddech i był gotowy do kolejnej serii żeby wykonać ją na maksimum możliwości ;) Jedno wiem, nie ma co gonić ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Wiek 21 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 637
Jasne, dzięki za odpowiedź.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11133 Napisanych postów 18434 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 584922
Tak ogólnie to im dłuższa przerwa tym więcej czasu ma mięsień żeby odpocząć przed kolejną serią. Zbyt krótka przerwa sprawia, że mięsień podejmuje pracę "na zmęczeniu" a wysiłek zmienia charakter na bardziej wytrzymałościowy. Właśnie w treningach wytrzymałościowych stosuje się krótkie przerwy, maks 60 sekund. W typowym treningu siłowym przerwy zwykle wynoszą 2-3 minuty, ale jak wyżej zostało napisane to kwestia indywidualna i zależy od ćwiczenia. Te ciężkie, złożone ćwiczenia zwykle wymagają dłuższych przerw, żeby mięśnie były gotowe do kolejnej pracy z dużym ciężarem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 236 Napisanych postów 789 Wiek 24 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 11277
Ogólnie to zasada jest taka, że przerwa powinna być na tyle długa, aby mięśnie były gotowe do kolejnej serii, ale nie zbyt długa, żeby też nie "zastygły", bo wtedy już tracisz na treningowym performance :]


Zmieniony przez - witorrr98 w dniu 2022-06-23 14:31:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 13339 Napisanych postów 51107 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 391089
No i też nie mogą być za długie żeby ten trening nie trwał wieczność

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17016 Napisanych postów 129705 Wiek 38 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1448932
nie wiem jak 8 serii moze zajmować godzinę, no chyba że specjalny trening pod siłę, dłuższe przerwy większe ciężary i tylko to robisz

Jest u mnie taki Pan to jak ja robię cały trening to on tylko siady robi, ale on w zawodach startuje, ma ponad 70 lat a ja nigdy do jego ciężarów się nie zbliżę w siadach.


Zmieniony przez - anubis84 w dniu 2022-06-23 21:28:20

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 6 Wiek 27 lat Na forum 212 dni Przeczytanych tematów 42
Jak napisali wyżej - czas odpoczynku to kwestia indywidualna, ale ważne jest, aby mierzyć. Niech to będzie 2,5 min, ale w przyszłym tygodniu wykonując ten sam zestaw ćwiczeń, przy dodatkowym obciążeniu jesteś w stanie stwierdzić czy występuje progres.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5441 Napisanych postów 71416 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 725368
Nie bardzo rozumiem sens Twoich treningów. Plan treningowy powinien być ułożony z sensem, według ogólnie zalecanych założeń, co do cel treningowego i prawnych jego zasad, a nie tutaj potrenujesz tak, a tam inaczej. Nie jest to zbyt sensowne. Oczywiście, o ile zależy Tobie na uzyskaniu efektów pod danym kątem.

Zakładając, że celem Twoim jest kształtowanie sylwetki, w tym hipertrofia mięśni, to przyjmuje się założenia, że im większa partia mięśniowa, tym większa intensywność i objętość. Im większa intensywność, tym dłuższe odstępy między seriami. Mam nadzieję, że rozróżniasz te pojęcia.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 86 Napisanych postów 611 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9236
Ja mam 1,5 - 1 min zależy od ćwiczeń . Ale u mnie priorytetem jest sylwetka a nie siła.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wznosy bokiem - zamiennik

nutloveb