SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Lepiej siady głębokie az do ziemi czy pol siady z wiekszym KG?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3416

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 235 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3694
Zastanawiam sie właśnie co lepiej robić.

Czy pełny przysiad w serii np z obciazeniem ~60kg ?

Czy Przysiady do granicy wstania, spiecia miesni (pół przysiada?, nie wiem jak dokladnie nazwac,mniej wiecej by wychodzilo 70-80 stopni zgiecia w kolanie, liczac od prostych nóg) ~100-110kg.
W sumie to juz ciezko stac jest przy tym ciezarze, ale co do siadu i wstania to juz nie az tak.

"Drugą wersją tego ćwiczenia są tzw. "półprzysiady" lub „płytkie" przysiady(gif 1c), można je wykonać również na suwnicy Smitha(gif 1d). Różnica polega na mniejszym zakresie ruchu-opuszczamy się jedynie do momentu, gdy nasze nogi ugną się pod kątem równym lub nieco mniejszym, niż 90 stopni."

żródło: http://www.kulturystyka.pl/atlas/nogi.asp#1

BTW. Jak zacząłem robić te półsiady, to pełne siady mogłem robic odrazu z dużo większym cięzarem,

Więc w sumie mam już odpowieć w moim przypadku

Tylko pytanie brzmii,
Które siady są bardziej kontuzjonogenne? Które są lepsze/gorsze dla stawów ? Kregosłupa ?




Płeć: Mężczyzna

Wiek: 21

Waga: 67+

Wzrost: 175

Cel treningowy: masa

Staż treningowy na słowni: 11miesiecy

Uprawiane inne sporty: brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): domowa, lawka,gryfy itd

Dieta: na mase + gainer gdyz ciezko ze zrobieniem posilkow czasem

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: mutant mass od 2dni
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8917 Napisanych postów 46357 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 365105
Rob pelne przysiady... Polsiady, cwiercsiady maja zastosowanie raczej w 3boju gdy masz slabsza koncowke boju.

zdr.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 235 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3694
Dlaczego pełne? Jakieś uzasadnienie wolałbym usłyszeć.

Mam też mały dylemat, ponieważ właśnie zacząłem robic te półsiady (~miesiac, dokladajac co raz to wiecej 2-5kg na kazdy trening) z większym ciężarem i w końcu wyniki we wszystkim się poprawiły, w pełnym przysiadzie bym musiał ciężar zmniejszyc niemal o połowe ;/
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8917 Napisanych postów 46357 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 365105
Pelne angazuja ci caly miesien, a nie tylko jego czesc... Ciezar nie jest tu najwazniejszy...

zdr.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 235 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3694
Okey dzięki, dojade jeszcze pare treningów i postaram się pełne robić, Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 72 Napisanych postów 6379 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 25740
Ja tylko w celu uzupelnienia do pytania. Jak sie juz dowiedziales skuteczny przysiad to ten przysiad ktorego wykonania jest najtrudniejsze. A sam wiesz ze najtrudniejsze sa przysiady glebokie. One zapewniaja rownomierne zaangazowanie wszystkich miesni bioracych udzial w cwiczeniu. Taka forma wykonywania porzysiadow w pelni zapewni Ci rownowage sil (tu troche fizyki) dzialajacych na stawy. Przede wszystkim na obciazony staw kolanowy , ale tym samym oznacza to iz jest to najbezpieczniejsza forma siadow. To tak ogolnikowo. Mozemy jeszcze zaznaczyc odpowiednia glebokosc i to keidy jest ona bezpieczna. Wiec od poczatku, odpowiednia gloebokosc to poziom przysiadu w momencie ,w ktorym najnizszy punkt siadu tj. linia bioder znajduje sie nizej niz linia kolana.Zeby sie wiecej o tym dowiedziec poczytaj o trojbojowym zaliczeniu przysiadu jako jeden z bojow, nie jestem na czasie i nie wiem jak teraz ale dawniej tylko taki "gleboki" przysiad byl zaliczany. Bezpieczenstow w kwestii glebokosci siadow tez jest istotne. Najnizszy punkt siadu powinien, albo inaczej, musi(!) utrzymywac genetyczna krzywizne kregoslupa (tutaj znowu troszke biologii) w odcinku najbardziej obciazonym , odcinku ledzwiowym. Odczuwa sie to bardzo dosadnie. Ciezko mi teraz wymienic przyklad , ale w momencie kiedy biodra zaczynaja uciekać w przód to juz znak ze przysiad jest zbyt gleboki. Dlatego poznajac ta bezpieczna glebokosc unikniesz tego zatrzymujac sie kilka cm wyzej .


pozdrawiam

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 820 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 11401
Ive no to fajnie wytłumaczyłeś, fizyka, biola, ale nic o chemii niewspomniałeś heheh

do autora:
znalazłem takiego arta, niewiem może Ci się przyda
http://www.sfd.pl/PRZYSIAD_W_TRÓJBOJU_-_Prawie_WSZYSTKO_o_._._.-t124143.html

pozdro.



Zmieniony przez - dogzilla w dniu 2009-04-02 23:15:36

"Hope deferred makes the heart sick
but a desire fulfilled is a tree of life"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 9858 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 59190
Z tym co zostało napisane wcześniej się nie zgodzę do końca,
To że skrócone ruchy maja zastosowanie w ts, to tutaj nie wiele ma do rzeczy, zastosowanie skutecznego danego ruchu w konkretnym przedstawionym ćwiczeniu - jego skuteczność w dużej mierze zależy od danej osoby, każdy z nas posiada inną budowę, całkowicie inne "ustawienia układu nerwowego" technika wykonywania ćw dla każdego jest inna, nie ma 2 identycznych ruchów, 2 osób u których identyczny ruch wpływał by tak samo, w takim samym stopniu, na efektywność, przez to nie da się jasno stwierdzić że pełny przysiad jest lepszy, może być jedynie odpowiedni dla TEJ danej osoby, nie dla całej grupy ludzi. Niektóre osoby mogą nie byc w stanie wykonać pełnego przysiadu ze względu na swoją budowę,czy problemy zdrowotne, żeby nie wiem jak się starały nie zejdą tak nisko jak inni... przez co ćw traci efektywność? NIE.
Krótsze ruchy moga okazać się bardzo skuteczną metoda aby przełamać stagnację i pobić rekordy o kilkadziesiąt kg.
Zaletą skróconych ruchów jest np. to ze można wykonać więcej powtórzeń, w bardziej wartościowym zakresie - co już daje same +++,nie tracąc siły na początek, lub końcówkę ruchu, które przyczyniają się do większego zmęczenia, a efekt ich jest marny.



Które siady są bardziej kontuzjonogenne? Które są lepsze/gorsze dla stawów ? Kregosłupa ?

Pół siady/box są bezpieczniejsze, + lepsze- dla mnie.

Nie widze żadnych minusów w skróconych ruchach.


ps. WODYN wielokrotnie pisał o skróconych ruchach, nawet gdzieś w jakimś arcie, nie pamiętam w jakim, było podsumowanie "roku" czy tam dłuższego okresu czasu, i przełożenie skróconych ruchów na efekty, a efekt był taki że zrobił na pełnych siadach 2-3x mniej kg, niż na skróconych.


Pozdro.


Zmieniony przez - Bery89 w dniu 2009-04-03 06:29:57

PAIN IS MOMENTARY, GLORY IS FOREVER...
Klik -->
http://www.pajacyk.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 235 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3694
_IvErSoN_ ciekawe wytłumaczenie, o cos takiego wlasnie mi chodzilo z bologicznego punktu widzenia, dzieki

Bery89 to ze kazdy jest inny to fakt, nie kazdy da rade wykonac gleboki siad, ja jak zaczynalem nie umialem wykonac nawet pol siadu bez niczego, po prostu padalem

CO do półsiadów zgadzam sie z Berym, wlazłem na większe kg niemal we wszystkich innych cwiczeniach robiąc te siady po 6-8x. NIedługo się obciązenie skończy w domu
A jak robiłem głębsze to stałem w miejscu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 36571 Wiek 25 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 114396
mieszać
raz głębokie
innym razem "płytkie"

pozdro

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

100 pompek kontra sztangietki

Następny temat

Proszę o rady

Wheya