SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Co z tym zrobić ? jestem zdesperowany

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2860

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2566


Przez długi okres prowadziłem siedzący tryb życia (praca, studia), nie miałem za wiele czasu na jakie kolwiek treningi. Uświadomiłem sobie że strasznie sie zaniedbałem, zatłuściłem i wogóle kondycja moja strasznie zmalała. Teraz postanowilem wziąść się za siebie. Ale wiem ze moja wiedza jest znikoma na ten temat. Jak mam czas wolny to czytam forum, wiele informacji dzieki niemu zdobyłem, muszę się nauczyć obliczać swoje posiłki (znalazłem juz tutaj informacje na ten temat). Byłem ostanio u lekarza i okaząło się że mam nadciśnienei tętnicze (prawdopodobnie z nadwagi) i lekarz powiedział zebym stosował diete niskosolna i nieskotłuszczową (takowej nie znalazłem tzn jedna i druga na raz). Mam pytanie do znawcow tematu, czy w moim wypadku lepsze są ćwiczenia ogólno rozwojowe tzn bieganie, basen, jazda na rowerze, czy ostre ćwiczenia na siłowni? Ile czasu będe musiał poświęcic żeby w maire zdrowo wyglądać, czy po pol roku wyrzeczeń ćwiczeń, stsowania jakiejś diety, uda mi się ten wielki brzuch zrzucić??? Mam 24 lata wzrost 182 cm waga 96 kg. Chce zrzucić 15 kilo i nabrac zdrowszego wyglądu. Proszę o jakieś rady. Z góry dziękuje. Mam nadzieje że skorzysta z tego wiecej takich ludzi jak ja :)

konik19

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 786 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3354
jak chcesz zrzucic to dieta i areoby. cwieczenia na silowni wymagaja "anabolicznej" diety i powoduja wzrost masy(tego chcesz unikna). bez takiej diety spada ilosc miesni (katabolizm) przez to spada tzw. metabolizm spoczynkowy (tzn. organizm zuzywa mniej kalorii) i proces odchudzania sie wydluza. co do przewidywan czasowych to jedno jest pewne w 1/2 roku mozesz osiagnac zauwazalny postep jak duzy to zalezy od twojego nastawienia/poswiecenia.

dieta - patrz dzial dieta.
areoby - patrz dzial trening.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 31902 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 94077
cytuję
Jezeli chodzi o redukcje, na poczatek polecam diete wysokobialkowa: postaraj sie zapewnic ponad 2.5g B/kg i 3-4g WW/kg + T nienasycone.

Poczytaj posty wprowadzajace w problematyke odzywiania:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=50408 by KAIN
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=29058 by Si2uiel

Oto generalne wskazowki, ktorymi powinienes sie kierowac na diecie redukcyjnej:

-6-7 posilkow na dzien w regularnych odstepach 2-3h
-unikaj WW z wysokim IG
-WW tylko z niskim IG (ryz brazowy, kasza, chleb razowy)
-unikaj T nasyconych - zastap nienasyconymi (ryby, oliwa z oliwek, orzechy wloskie)
-nie lacz w jednym posilku duzej ilosci T i WW
-unikaj T w posilku przed- i po-treningowym
-B pelnowartosciowe (cycki kurak/indyk, chude czerwone mieso, twarog chudy, bialko jaj)
-wiekszosc WW spozywaj z rana, w miare uplywu dnia ich udzial w posilku maleje. 3h przed snem nie jedz wegli, ostatni posilek samo bialko (1h przed snem)
-nie jedz nabialu wieczorem, ogranicz mleko i twarog.
-ogranicz owoce ilosciowo i raczej tylko w pierwszej cz. dnia

Dodaj aeroby (biegi, rower, stepper, basen), najlepiej z rana, na czczo, 3*tyg po 30min. potem mozesz zwiekszyc do 4-6*tyg po 45-60min.

Trening silowy 3-4*tyg. male ciezary, duza liczba powtorzen w serii, krotkie odpoczynki, duza intensywnosc, mala objetosc czasowa.

Aeroby mozesz tez dodac po treningu silowym (wystarczy 20-30min)

Obserwuj efekty. Jezeli zbyt wolno gubisz sadlo, to zakladajac, ze intensywnosc treningow i aerobow jest OK, obetnij WW (stopniowo mozesz zejsc do 3g/kg), jednoczesnie zwiekszajac B (do 3g/kg)

macff
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2566
Dziękuje wszystkim za porady :)

konik19

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10764 Napisanych postów 46850 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
2,5g bialka to duzo, trudno dostarczyc z w miare "normalnej" diety
f*** co sadzisz o polaczeniu 2g bialka, 3g wegli, 1g tluszczy (omegi i inne included :P)?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 31902 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 94077
trudno ? to nie tak wiele , dodatkowo przy redukcji pożadane jest zwieszenie bialka.
jesz na posiłek 0,5g bialka/kg ciala.
5 posilkow i masz 2,5 g.kg !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 529 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4537
50 g bialka na posilek to wcale nie malo...potrzeba by poswiecic troche czasu..a autor postu pisal ze pracuje,wiec watpie ze bedzie mial czas na staranne dobieranie posilkow.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 199 Napisanych postów 31902 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 94077
czemu 50 g bialka?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10764 Napisanych postów 46850 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
massive chyba nawiazuje do slynnej dyskusji o przyswajalnej jednorazowo ilosci bialka z ktora niekoniecznie sie zgadzam :P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 529 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4537
longrunner nie nawiazuje do zadnej dyskusji o przyswajalnosci.po prostu f*** napisal ze na posilek powinien jesc 0,5 g na kg masy ciala.wiec jesli autor wazy 96 wiec wychodzi ok 50. i co da rade?zakladam sie ze nie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 529 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 4537
longrunner nie nawiazuje do zadnej dyskusji o przyswajalnosci.po prostu f*** napisal ze na posilek powinien zawierac 0,5 g bialka na kg masy ciala. jesli autor wazy 96 wychodzi ok 50. i co da rade?zakladam sie ze nie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

poczatek

Następny temat

Masa staneła...

Zestaw 1