SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ból pośladków po każdej sesji martwego ciągu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 807

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 452 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2196
Wcześniej myślałem że jest to ból pośladków po przysiadach które wykonuję dzień przed martwym ciągiem ale nie, to ból po martwym ciągu, chociaż nie wykluczam że przysiady w mniejszym stopniu też się do tego bólu przyczyniają. Martwy ciąg wykonuję 2x w tygodniu (przysiad też). Dziś wypada mi martwy ciąg a pośladki po sesji sprzed trzech dni jeszcze bolą. Ciężko mi doprowadzić do bólu jakiejkolwiek innej partii mięśni po jakimkolwiek innym ćwiczeniu. Tylko pośladki i tylko po martwym ciągu mnie bolą. Co zmienić? MC wykonuję od kilku miesięcy obecnie progres niewielki, co kilka treningów dorzucam 2 kg. Na sesji 6 serii każda 6 powtórzeń.


Zmieniony przez - Bobo1969 w dniu 2023-05-31 17:19:46

"I like when skinny guys give advice how tu build muscle."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6587 Napisanych postów 62406 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 779094

Akurat mikrouszkodzenia w obrębie pośladków po wykonaniu martwego ciągu nie dziwią. Pośladki są bardzo silnym prostownikiem biodra, a właśnie na tym polega wykonanie martwego ciągu więc pośladki tutaj pracują bardzo mocno.

Kwestia jak bardzo są uciążliwe bo może się okazać, że właśnie w martwym ciągu jako ćwiczeniu najsłabszym ogniwem jest właśnie pośladek i potrzeba trochę czasu żeby się wzmocnił.
Natomiast jeśli to nie kwestia siły samych pośladków to trzeba się przyjrzeć kompozycji planu treningowego i technice wykonana ćwiczeń.

Jeśli wykonujesz martwy ciąg dzień po przysiadach to może się okazać, że to nie po martwym ciągu są te mikrouszkodzenia w pośladkach tylko po przysiadzie i trzeba sprawdzić technikę wykonania ćwiczeń. Często jest tak, zwłaszcza w przysiadzie tylnym, że jeśli brakuje nam nieco mobilności to jej braki kompensujemy przez zmianę techniki np przez mocniejsze pochylenie i wychodzi nam takie połączenie przysiadu z dzień dobry, w którym mocno pracują pośladki.

Gdy ten ból pośladków jest uciążliwy dla Ciebie to trzeba posprawdzać wszystko i ewentualnie wprowadzić poprawki do planu.

Polecamy również: Shaw Classic 2021 - lista zawodników i nagrody pieniężne



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2023-06-01 12:04:04
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 14716 Napisanych postów 53297 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 401184
Witaj, moim zdaniem za mocno te pośladki katujesz. Tak w siadach jak i ciągach mocno one pracują. Nie wiem jak z objętością i intensywnością w tych ćwiczeniach, ale może to być po prostu za dużo. Osobiście uważam, że ciagi raz w tygodniu, a drugi raz wariacja ciągu lżej to max.
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 452 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2196
Ostatnio dołożyłem hang power clean (zarzut sztangi na wysoko) 2x w tygodniu i czytam, że pośladki też przy tym pracują.

"I like when skinny guys give advice how tu build muscle."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 14716 Napisanych postów 53297 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 401184
Jak najbardziej

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1018 Napisanych postów 5412 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 136997
Pośladki Cię bolą bo jak widać we wcześniejszych treningach ich nie używałeś, zacząłeś porządnie i poprawnie je ćwiczyć to pojawiły się mikrourazy.

Trochę mnie dziwi że chcesz zmieniać trening - jak łapy masz zakwaszone po ciężkim treningu ramion to też narzekasz i chcesz treningi zmieniać?;)

Wg mnie, o ile tylko zachowujesz poprawną technikę a w samym ćwiczeniu robisz progres, to nie ma sensu rezygnować z takiego rozkładu ćwiczeń tylko dlatego że jest ciężko.

Georgu podpowiedział Ci dobrą rzecz z tym różnicowaniem sesji martwego.

Od siebie dodam że Twoja rozpiska:
6x6
jest bardzo dziwna, nie wiem skąd ją wytrzasnąłeś.

Martwego nie robi się w takiej objętości, weź przestań, to nie jest ćwiczenie hipertroficzne.

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 452 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2196
Dziwi mnie to, że pośladki bolą mimo praktycznie niezwiększania obciążenia (niewielkiego zwiększania) i trwa to od wielu sesji treningowych.

"I like when skinny guys give advice how tu build muscle."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6587 Napisanych postów 62406 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 779094
Kwestia jest jak silne i wytrzymałe są Twoje pośladki może faktycznie to słabe ogniwo w Twoim ciele i potrzebują czasu żeby się wzmocnić, ale tak czy inaczej powinieneś widzieć jakąś poprawę w tym zakresie ewentualnie spróbować zmniejszyć intensywność treningową zmniejszyć i wówczas obserwować czy mikrouszkodzenia w pośladkach będą takie same czy może jednak sytuacja się poprawi co pozwoli stwierdzić, że to kwestia intensywności treningowej i pośladki za dużo pracy wykonują przez co są ciągłe mikrouszkodzenia.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 452 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 2196
Zainteresowanych informuję (po ok. 1,5 miesiąca), że zasygnalizowany problem bólu pośladków to nie DOMS-y. Ból pojawia się bezpośrednio po zakończeniu sesji MC i jest wynikiem braku wystarczającej rozgrzewki. Rozgrzewka w postaci 10 minutowej jazdy na rowerku stacjonarnym wyeliminowała problem - konsekwencję.

"I like when skinny guys give advice how tu build muscle."

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ćwiczenia nie obciążające nadgarstka i kciuka

Następny temat

Trening na redukcji

WHEY premium