Pierwsza sprawa: rozdzielmy cenę produktu, od ceny surowca. Ile kosztują produkty - wiemy. Nawet te z bliźniaczym składem i zastosowanym surowcem mogą mieć różne ceny, o czym napisał faftaq.
Druga sprawa: trzeba być niepoważnym zakładając, że surowiec który przeszedł bardziej złożoną obróbkę może być tańszy od nieobrobionego. Np. surowa tarcica i parkiet. To drewno i to drewno, ale stopień obróbki różny.
Przykład.
1 kg surowca białka Ostrovi kosztuje producenta 2 zł. Sprzedaje 1 kg po 30 zł co daje nam wniosek: surowiec stanowi 6,6% ceny produktu.
1 kg surowca białka (np. serwatki CFM) kosztuje firmę X 12 zł, a produkt sprzedaje za 60 zł
2 razy DROŻEJ, ale cena samego surowca stanowi 20% wartości produktu. Do tego opakowanie, reklama, etc.
Co do aminogramów stawiam na przepisanie ich ze specyfikacji technicznej producenta surowca, który musi takowy wykonać. Producent gotowej odżywki przepisze ją dodając substancje (w tym
aminokwasy) o które wzbogaca swój produkt.
Ponieważ każda partia i surowiec różnych producentów będą się różniły efekt końcowy wychodzi zazwyczaj trochę bądź znacząco inny
Zmieniony przez - Mawashi w dniu 2010-07-16 15:05:06