W dzisiejszym artykule znajdziesz porady żywieniowe, które mogą odmienić Twoje życie na lepsze. Dzięki nim poczujesz się zdrowszy, silniejszy, będziesz mieć więcej mięśni i mniej tkanki tłuszczowej.

1. Używaj octu jabłkowego

Spożywanie octu jabłkowego przed posiłkiem wpływa na zwiększone wydzielanie soków trawiennych oraz na obniżenie poziomu cukru we krwi.

Rozcieńcz w wodzie od 1 łyżeczki do 2 łyżek octu jabłkowego i wypij kilkanaście minut przed posiłkiem. Możesz również dodawać ocet jabłkowy do sałatek.

2. Zamiast ryżu brązowego zjedz ryż biały

Ryż brązowy jest co prawda zdrowy, sycący i bogaty w witaminy i minerały, zawiera jednak również kwas fitynowy, który może zaburzać wchłaniania składników odżywczych, w tym żelaza.

Jeśli cierpisz na niedobory żelaza wybierz ryż biały.

Jeśli potrzebujesz szybkiej energii przed lub po treningu również lepiej wybierz ryż biały.

Ryż biały lepiej sprawdzi się także u osób cierpiących na wzdęcia.

3. Pij do 3 filiżanek kawy dziennie

kawa

Straszy się nas negatywnym wpływem kawy na nasze zdrowie. I owszem pita w nadmiarze kawa może okazać się szkodliwa. Kawa pita w umiarkowanych ilościach wręcz przeciwnie.

W badaniu przeprowadzonym w 2012 roku na 400 000 osób wykazano, że wśród osób pijących kawę odnotowano od 6 do 16 procent mniej zgonów.

4. Suplementuj witaminę D

Wykazano, iż kobiety mające wysoki poziom witaminy D3 we krwi były wyżej oceniane pod względem wszystkich czynników związanych z satysfakcją seksualną.

Chcesz mieć lepsze orgazmy? Łykaj witaminę D3.

5. Jedz brokuły i kalafior

Badania wykazały, że większe spożycie nie skrobiowych warzyw o niskim indeksie glikemicznym wiąże się z mniejszym przyrostem masy ciała na przestrzeni lat.

Brokuły to warzywo obfitujące w sulforafan. Pozytywne oddziaływanie sulforafanu na mięśnie jest skutkiem aktywacji przez ten związek czynnika transkrypcyjnego Nrf2.

Codzienne spożywanie brokułów i kalafiora wpływa na hamowanie miostatytny, która wykazuje silne działanie kataboliczne. Pozwala to mięśniom lepiej regenerować się i rosnąć.

6. Jedz marchewki

Niewielka ilość marchewek jedzona każdego dnia pomaga zapobiegać rakowi prostaty. Naukowcy odkryli, że na każde 10g marchewki spożywanej każdego dnia mężczyźni zmniejszyli ryzyko zachorowania na raka prostaty o 5%. Oznacza to, że spożywając co najmniej 50g marchwi dziennie szanse na rozwój raka prostaty mogły zostać zmniejszone o połowę.

Tylko jedna marchewka dziennie powinna zapewnić ci ochronę przed najbardziej przerażającymi męskimi dolegliwościami.

7. Pij sok z granata

W badaniach wykazano, że sok z granatów poprawił zaburzenia erekcji. By poprawić swoje możliwości seksualne wypij rano szklankę soku z granatów.

8. Dodaj do kawy odrobinę kakao

Dodanie do kawy 5g kakao zmniejsza efekty wywołujące lęk, jednocześnie poprawiając funkcje kognitywne. Kakao jest także bogatym składnikiem fitoskładników. Zawiera polifenole, w tym flawonoidy i flawanole, alkaloidy takie, jak teobromina oraz całą gamę związków bioaktywnych.

Substancje te razem sprawiają, że kakao ma zdolność zmniejszania częstości występowania arytmii serca i chorób serca. Uważa się również, że poprawia wrażliwość na insulinę i działa, jako środek neuroochronny. Dodanie kakao do kawy to prosty sposób na pełne wykorzystanie tych właściwości.

9. Chrup popcorn

Co ciekawe popcorn ma więcej polifenoli, niż większość owoców i warzyw. Prawdopodobnie pomaga utrzymać wyższy poziom testosteronu i sprzyja silniejszym erekcjom.

Chrup popcorn na zdrowie. Unikaj jednak gotowych produktów, które wystarczy włożyć do mikrofalówki. Przygotuj popcorn w tradycyjny sposób używając niewielkiej ilości tłuszczu.

10. Ryż gotuj z olejem kokosowym

ryż

Ryż gotujemy w wodzie z łyżeczką oleju kokosowego po czym odstawiamy ryż na 12 godzin do schłodzenia. To sposób na gotowanie ryżu, który powoduje zmniejszenie wchłaniania kalorii o 50-60%. Olej kokosowy podczas gotowania wchodzi w granulki skrobi, przez co cukier staje się odporny na działanie enzymów trawiennych, a więc nie będzie on ulegał strawieniu. Chłodzenie ryżu przez 12 godzin wiąże skrobię zmieniając cukier w ryżu w oporną skrobię.

11. Suplementuj forskolinę

Forskolina to ekstrakt roślinny znacznie zwiększający poziom testosteronu, Zwiększa także beztłuszczową masę ciała i tempo przemiany materii oraz redukuje tkankę tłuszczową i ciśnienie krwi. Forskolina może również wpływać pozytywnie na komórki rozrodcze zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

12. Nie wyrzucaj skóry z kurczaka

Kurczak to chude mięso niezależnie od tego, czy jemy go ze skórą, czy bez. Zjedzenie skóry doda nam około 50 kcal. Około 55% tłuszczu zawartego w skórze kurczaka to tłuszcze jednonienasycone. Około 2-3g to tłuszcze nasycone.

13. Jedz chleb na zakwasie

Zakwas to mieszanina mąki i wody, które pod wpływem czasu i odpowiedniej temperatury ulegają fermentacji. Rezultatem jest niesamowicie złożony chleb, który zawiera mnóstwo składników odżywczych, w tym B1-B6, B-12, witaminę E, selen, mangan, wapń. Wartość odżywcza chleba na zakwasie jest zdecydowanie wyższa.

14. Jedz oliwki

Oliwki są niskokaloryczne i bogate w kwas oleinowy. Regularne spożywanie kwasu oleinowego zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

Oliwki to produkt poddawany fermentacji, są więc naturalnym probiotykiem.

15. Cztery kroki do "zdrowej kupy"

Po przebudzeniu wypij szklankę wody. W ciągu dnia, jako przekąskę lub dodatek do posiłku zjedz 3-4 śliwki.

O poranku wypij dużą filiżankę kawy. Pamiętaj by do posiłków dodawać świeże warzywa, które są źródłem błonnika.

16. Doprawiaj dania kurkumą

Kurkumina wyraźnie spowalnia lub nawet zupełnie hamuje rozwój komórek nowotworowych. Jej żółty barwnik poprzez silny potencjał przeciwzapalny hamuje procesy degeneracyjne w obrębie stawów. Kurkumina skutecznie działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. Istnieją nawet dowody na to, że niewielkie ilości kurkumy mogą poprawić wytrzymałość i wydolność.

Komentarze (0)