SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

odżywianie, trening i suple - ektomorfik

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 687

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 179
Witam.

Jestem nowy użytkownikiem, nie mogłem nic znaleść dla siebie a zarazem powiem że dużo jest osób które się nie znają a wypowiadają, mam "mętlik" w głowie.. więc postanowiłem napisać nowy temat, licząc że ktoś spróbuje mi pomóc w moich problemach opisanych poniżej.

Na początek coś o sobie:
wzrost - 167cm
waga - 60kg
wiek - 20lat, 10 miesięcy
budowa ciała - zdecydowanie ektomorfik

TRYB ŻYCIA: nie podejmuję się pracy fizycznej, nie uczęszczam w sportach,
wstaje o godzinie 8.00, jem 3 posiłki dziennie, czasami coś podjadam dodatkowo, spacerowanie około 3h dziennie, bieganie około 20 min dziennie, 3 razy w tyg godzinne pływanie, 3 razy w tygodniu godzinne "rozruszanie się" na siłowni, resztę dnia przeważnie spędzam bawiąc się z psem, LEKKICH pracach przy domu, przed tv i komputerem - ogólnie dzień mój wygląda ubogo że tak ujmę

Przyszły wakacje i chcę się zabrać za siebie, do sprawy podchodzę bardzo poważnie. Zdążyłem rzucić papierosy i przesiadywanie z piwem w ręku, a nawet zacząłem biegać codziennie wieczorami jak już zajdzie słońce (ok. 20min, wolnym tempem) oraz także postanowiłem lekko rozruszać się na siłowni. Wcześniej wielokrotnie próbowałem na siłowni coś uzyskać lecz zawsze bez diety i motywacji, co skutkowało wielkim dołem i przerwą na kolejne parę miesięcy.

Moim priorytetem jest:
I) siłownia
II) ułożyć dietę odpowiednią do mojego stylu życia w celu uzyskania czystej masy mięśniowej (chcę ważyć 75+KG)
III) mimo małej wagi zgubić faldy tłuszczu które zebrały się na brzuchu i boczkach
IV) suple

poniżej zamiejszczam pytania i rozwijam to co dokładnie mnie interesuje..

I)
1. ile razy tygodniowo cwiczyc na silowni?
2. dane partie na dzień czy trening ogólnorozwojowy?
3. jezeli nie trening ogólnorozwojowy, to jakie partie ze sobą połączyć na dany dzień?
3. ile godzin ma trawać mój trening?
4. przerwy między seriami?
5. ilość powtórzeń?
6. progres?
7. czy warto ćwiczyć tą metodą że np: przy wyciskaniu na klate - szybki wyrzut sztangi przed klate, wolne jej opuszczanie?

II)
1. jakie jest odpowiednie zapotrzebowanie KCAL dla mojej osoby / ile (%) węgli, białka a ile tłuszczów (zauważ że chcę jednocześnie zrzucić oponkę, czy to sie to tak w ogole da jednoczesnie?)
2) ile posiłków dziennie, ile czasu przerwy między posiłkami
3) co warto zjesć na pierwszy posiłek, na posiłek po treningu, na ostatni posiłek

III)
1. czy takie ćwiczenia jak bieganie, pływanie, skakanka wystarcza?
2. ile czasu dziennie pracować zeby uzyskac juz dobre wyniki po miesiącu
3. czy warto przy tym robić rownież brzuszki
4. czy dieta przy robieniu masy bedzie sie gryzła ze spalaniem faldy na brzuchu?

IV) posiadam już: gainer mass xxl, shock therapy, xtreme creatine
1. co warto dokupić jeszcze / czy carbo bedzie mi potrzebne
2. jak najlepiej tego użyc, co i kiedy
3. jak uzywac w dzien nie treningowy
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 4533 Wiek 25 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 34420
W sprawie diety,na podstawie tych 3 linków powinieneś zdołać ją ułożyć


[https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html] -tu policzysz zapotrzebowanie

A w dwóch kolejnych dowiesz się jak rozłożyc proporcje makroskładników i z jakich źródeł je czerpać

[http://www.sfd.pl/Podstawy_układania_diety_cz.2-t821284.html] 

[http://www.sfd.pl/PODSTAWY_UKŁADANIA_DIETY.-t527693.html]

Ilość posiłków jest bez znaczenia,jedz ich ile Ci wygodnie

Z odżywek możesz zostawić na razie jedynie gainera,na resztę przyjdzie jeszcze czas.

Wybierz trening FBW,3 razy w tyg,czas trwania treningu?-45-90min będzie optymalnie

Zmieniony przez - Szprota94 w dniu 2012-07-04 11:46:02

Nie ma takich zmian,których my nie możemy wnieść!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 7 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam.
Jeśli szukasz indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków oraz treningu przygotowanego przez naszych trenerów personalnych to skorzystaj z tej oferty.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Brak postępów redukcji, co dalej?

Następny temat

Problem z przybraniem wagi

WPC