SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

? .:. Pytanie o trening Marka Rippetoe .:. ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2589

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4594
Czesc. Pytanie krotkie i tresciwe - czy ktos z Was przerabial trening Rippetoe? Jakie efekty masowe i silowe?
Zastanawiam sie nad 3 miesiecznym cyklem tego treningu.
Moj staz - 5 miesiecy,
cel - masa,
Dieta - jest,
Aktualny progres - 1kg na m-c (zalezy mi tylko na stalym wzroscie miesniowym a nie tluszczowym)


Zmieniony przez - szymon13 w dniu 2015-11-10 09:59:52
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 195 Napisanych postów 5637 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 43870
plan nie dla ciebie

Doradca w dziale Alternatywna Droga
Instruktor Sportów Siłowych
Dietetyk

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 524 Napisanych postów 21399 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 141207
canecorso

Niby dlaczego? Jakiś argument?

szymon13

Wklej ankietę uzupełnioną.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4063 Napisanych postów 45434 Wiek 4 lata Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 347476
Wklej ten program tutaj, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.

„I would like to be the first man in the gym business to throw out my scale. If you don't like what you see in the mirror, what difference does it make what the scale says?„

Pilny student Vincea.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4594
canecorso
plan nie dla ciebie


Plan nie dla mnie , bo...? Uargumentuj jakoś bo "nie bo nie" nie wnosi żadnej merytorycznej treści.
Mark Rippetoe opracował 4 programy dla początkujących więc czemu uważasz że trening nie jest dla mnie?

Płeć : M
Wiek : 38
Waga : 75 (comiesięczny wzrost wagi o 1 kg)
Wzrost : 192
Cel treningowy : masa
Staż treningowy na siłowni : zaczynam 5 m-c
Uprawiane inne sporty : 3x w tygodniu bieganie po 1-2 kilometry
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full siłownia
Dieta : tak, od 5 miesięcy
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje) : chyba brak
Zażywane suplementy : bcca, oraz uzupełniająco białko i gainer tylko wtedy kiedy jest brak w diecie
Ostatnio przerabiany plan : fbw 3 x tydzień ,(MC,Przysiady, Wyciskanie leżąc, Podciąganie) + dodatek izolacyjne biceps i triceps
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4594
ronie220
Wklej ten program tutaj, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.


Tak jak napisałem w poście chodzi mi o to czy ktoś przerabiał z Was ten program i jakie sa jego subiektywne odczucia z tego treningu.
Trening wygląda tak:
3x w tygodniu oparty na ćw. wielostylowych 3 serie po 5 powtórzeń poprzedzonych rozgrzewką. 3x5 to serie robocze z 90% maxa
Progresja co trening ok. 2,5% wagi z serii roboczej


% - to % ciężaru roboczego

Plan A
1. Przysiady 3x5 Rozgrzewka 2x5 gryf, 1x5 40% , 1x3 60%, 1x2 80%
2. Wyciskanie 3x5 Rozgrzewka 2x5 gryf, 1x5 50% , 1x3 70%, 1x2 85%
3. Martwy ciąg 1x5 Rozgrzewka 2x5 40%, 1x5 60% , 1x3 70%, 1x2 85%
4. Biceps 2x10 Rozgrzewka 1x10 gryf, 1x5 50% , 1x5 75%,
5. Triceps 2x10 Rozgrzewka 1x10 gryf, 1x5 50% , 1x5 75%,

Plan B
1. Przysiady 3x5 Rozgrzewka 2x5 gryf, 1x5 40% , 1x3 60%, 1x2 80%
2. Żołnierskie3x5 Rozgrzewka 2x5 gryf, 1x5 50% , 1x3 70%, 1x2 85%
3. Wiosłowanie sztanga 3x5 Rozgrzewka 2x5 gryf, 1x5 40% , 1x3 60%, 1x2 80%
4. Brzuch






Zmieniony przez - szymon13 w dniu 2015-11-10 20:00:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4063 Napisanych postów 45434 Wiek 4 lata Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 347476
Plan jest dobry.

Myślę, że możesz go z powodzeniem stosować.

„I would like to be the first man in the gym business to throw out my scale. If you don't like what you see in the mirror, what difference does it make what the scale says?„

Pilny student Vincea.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 195 Napisanych postów 5637 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 43870
wg mnie powinienes pracowac na wyzszych powtózeniach
plan jest ok, ale jak wypracujesz juz pewne fundamenty

Doradca w dziale Alternatywna Droga
Instruktor Sportów Siłowych
Dietetyk

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4594
ronie220
Plan jest dobry.

Myślę, że możesz go z powodzeniem stosować.


Dzieki za odpowiedź


canecorso
wg mnie powinienes pracowac na wyzszych powtózeniach
plan jest ok, ale jak wypracujesz juz pewne fundamenty


Co rozumiesz przez fundament? według Rippetoe program ma dawać duży przyrost siły i masy. Wiem że z mała ilością powtórzeń nie będzie wytrzymałości, ale w pierwszych 4 miesiącach leciałem z powtórzeniami +/- 12. Jestem w stanie zrzec się wytrzymałości na rzecz przyrostu siły i masy , ponieważ przy moim 192 cm wzroście 75 kilo to trochę ... mało :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4594
szymon13
ronie220
Plan jest dobry.

Myślę, że możesz go z powodzeniem stosować.


Dzieki roni :)


canecorso
wg mnie powinienes pracowac na wyzszych powtózeniach
plan jest ok, ale jak wypracujesz juz pewne fundamenty


Co rozumiesz przez fundament? według Rippetoe program ma dawać duży przyrost siły i masy. Wiem że z mała ilością powtórzeń nie będzie wytrzymałości, ale w pierwszych 4 miesiącach leciałem z powtórzeniami +/- 12. Jestem w stanie zrzec się wytrzymałości na rzecz przyrostu siły i masy , ponieważ przy moim 192 cm wzroście 75 kilo to trochę ... mało :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 195 Napisanych postów 5637 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 43870
chodzi mi o fundamenty w postacie odpowiedniej siły aby rozliczac procentowo plan, progresje
bo jak moze ci wyjsc w % ze progres bedzie + 1kg w siadach czy wiosle

Doradca w dziale Alternatywna Droga
Instruktor Sportów Siłowych
Dietetyk

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zaczęcie na siłowni, masa czy redukcja?

Następny temat

Pomoc Push & Pull

WHEY premium