SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening barków 2 razy w tygodniu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11953

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 195 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1044
Witam. Mam problem z rozwojem obręczy barkowej i zastanawiam sie czy jest sens ćwiczyć tą partie 2 razy w tygodniu dla lepszych efektów?

Dodam, że trenuje od ponad roku i słobo mi rosną te barki.
Robie 3 cwiczenia po 4 serie po 12-8 powt.

Słyszałem także, że barki lubią jednak większą liczbę powtórzeń. Czy to prawda i czy jest sens trenować 2 x tyg?

Dzięki pozdro
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 52 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 16915
Jeżeli przyrosty masz zerowe - to dwa razy zero w dalszym ciągu da zero. Najpierw trzeba znaleźć przyczynę braku postępów.

Barki pracują cały czas dlatego lubią większe ilości powtórzeń - choć jest to kwestia osobnicza. Mnie dobrze wchodzi 12-22 powtórzenia, ale nie znaczy to, że inni nie mogą zrobić masy wykonując 6 powtórzeń.

Jak często zmieniasz trening i jakie ćwiczenia wykonujesz na barki?

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 195 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1044
Moim podstawowym podejrzewam błędem jest to, że prawie wogóle nie zmieniam ćwiczeń tylko sporadycznie pare razy to zrobiłem.
Ćwicze tak:
-wyciskanie sztangi zza głowy
-unoszenie sztangielek bokiem
-unoszenie sztangielek w opadzie tułowia
czasami zrobie szrugsy i podnoszenie sztangi wzdłuż tułowia.

Jakie miałbyś dla mnie rady na początek, od czego zacząć coś zmieniać?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 52 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 16915
Zestaw dobry - ale sam już odkryłeś swój bład i przyczynę niepowodzeń. W tym sporcie im więcej zmian tym lepiej. Plan wykonywany dłużej niż 6-8 tygodni przestaje działać.

Zmieniaj ćwiczenia, ilość powtózeń, szerokość chwytu, długość przerw i co tylko się da.

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 195 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1044
A co byś mi polecił jako zamienniki do tych ćwiczeń? Czy wyciskanie zza głowy można zastąpić wyciskaniem sprzed? Unosy bokiem i w opadzie czym można zastąpić?
No od tego tygodnia zaczne robić plan 8 tygodniowy i później go zamienie bo w sumie na wszystkie partie jade praktycznie tym samym planem od prawie pół roku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 52 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 16915
Wyciskanie zza karku, sprzed głowy, wyciskanie sztangielkami, arnoldki to zamienniki. Jako, że wyciskania wchodzą głównie na przód - możesz okresowo dać jako zamiennik unoszenie w przód ze sztangielkami.

Unoszenia trudno zastąpić - możesz zamienić sztangielki na linki wyciągu, możesz robić oburącz, jednorącz, możesz dać najpierw 5 serii jedną ręką - potem 5 serii drugą, możesz zmieniać tempo ruchu, ilość powtórzeń, długość przerw. Możesz przód barku robić po klatce a tył po najszerszym. Kombinacji jest sporo - ale ćwiczenia jako takie muszą niestety zostać.
2

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126393
mn ie się wydaje, ze z tym zaawansowniem wszystkie grupy warto byłoby treniowac wlśnie po 2x w tygodniu...

może zaproponuję karkołomny program[rozkład] ale mnie przez długie lata nie zaszkodził;
klatka, plecy, nogi[tył], łydki
barki, rece, nogi[przód]

barki i triceps a także bicepsy sa zaangazowane niemalże na okrąglo ale pomimo tego jesli z gruntu intensywnośc nie bedzie przesadnie wielka to można zywic nadzieję na dobry skutek- i czesto tych wlaśnie partii.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 195 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1044
Acha już powoli zaczynam kumać. Kolejność ćwiczeń też można zamieniać a długość przerw jak zmieniać? Ogólnie próbuje troche więcej masy przybrać i opoczywam po 2min między seriami.

mam pytanie jeszcze z innej beczki. Przy wadze 95kg spożywam węgli ok 460g (4,8/kgmc), a białka ok 200g (2,1), czy zwiększenie któregoś da lepsze efekty? Od ponad 3 miechów waga stoi mi w miejscu
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126393
...jeszcze tłuszcze- minimum 1g. n akg. mc
zwiekszenie bialka nbiekoniecznie musi skutkowac w kierunku wzrostu masy bo raczej zapewniasz potrzebną ilość, a węgl. probowac możesz delikatnie podwyższać.

natomiast kolejnośc ćw. jak i ilość serii czy powt. oczywiście rowneż należą do metod ktore pozwalają wnieśc nową jakość do bodźców zmuszających mięśnie do zmiany "taktyki" wygodnego trwania w okreslonej przez nie wielkości
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 310 Napisanych postów 5572 Wiek 52 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 16915
"wygodnego trwania w okreslonej przez nie wielkości"

Przeważnie urągająco małej wielkości

Rekin rośnie przez całe życie...
Bądź jak rekin, k***a!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126393
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plecy + nogi - czy jest sens?

Następny temat

brak wytrzymalosci??

nutloveb