SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Spadki w podciąganiu, a progress w reszcie ćwiczeń

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 514

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 318
Hej,
Ćwiczę bez przerw od 2 lat.
186 cm wzrostu, 82.5 kg, Ok. 16% bf
Obecnie 3 razy w tyg:
Plecy, triceps
Klatka, biceps, brzuch
Nogi, barki

Oraz w 2 dni gram w squasha. Ostatnio strasznie podczas treningów pleców skupiłem się na podciąganiach, żeby robić je super technicznie. Zacząłem ustawiać ciało w pozycji hollow body, robić pełne zakresy etc.

Przed wyjazdem na wakacje robiłem trening 4 x 5 powtórzeń. Wyjechałem na 2 tyg. Od powrotu minął miesiąc i po wakacjach 1 trening świetny 8, 6, 5, 4 w technice jak przed wyjazdem a tyle więcej powtórzeń. Od tamtej pory z treningu na trening idzie mi to podciąganie gorzej. Obecnie 4x5 dobrze technicznie stanowi problem, a o DZIWO w każdym innym ćwiczeniu jak martwy ciąg, wyciskanie sztangi, wyciskanie hantli jest progres. Co mogę poradzić ? Ćwiczę plecy raz w tyg.
W załączniku 2 zdjęcia sylwetki




Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 10457 Napisanych postów 117605 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1384113
Jak wczesniej się nie skupiałeś na technice to tak mogło być że robisz więcej, do tego zmiana pozycji i inaczej to już wszytsko wychodzi

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10771 Napisanych postów 47052 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
4 x 5 tygodniowo to jest za mała objętość, żeby progresować na drążku, chyba że dowieszałbyś trzecią część swojej masy.
Jak nie chce chcesz z jakiegokolwiek powodu zmieniać treningu na lepszy (bo partia raz w tygodniu jest pieśnią przeszłości), to po prostu wrzuć drugie tyle w trzeci trening (najlepiej między nogi a barki, wtedy i barki będą lepiej przygotowane do wyciskań)
Hollow body utrudnia ćwiczenie, w którym chcesz zbudować siłę, to jest efektowne a nie efektywne (chyba, że podciąganiem chcesz zastąpić trening brzucha, albo optymalnie ćwiczenia złożone, które pośrednio i tak zań odpowiadają (tj. martwy ciąg, przysiad, wyciskania wykonywane technicznie [tj. z prawidłowym oddychaniem/wykorzystaniem mięśni brzucha])
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 318
Jaki trening byłby według Ciebie lepszy ?
Zainteresowałeś mnie tym podciąganiem, każde źródło z jakiego czerpałem wiedzę faworyzowało podciąganie w pozycji hollow body. Twoim zdaniem powinno to wyglądać poprzez ruch z martwego zwisu z zablokowanymi łokciami inicjując ruch łopatkami ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10771 Napisanych postów 47052 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Każdy inny z częstotliwością większą, niż partia raz na tydzień (nie koniecznie te same ćwiczenia, np plecy dwa razy w tym martwy raz, a podciąganie dwa), a jaki to kwestia preferencji. Ciekawi mnie też split zestawiony z hollow body i innymi puryfikacjami.
Jak powinno wyglądać? Wisisz na dole, po czym podciągasz się do góry. Dam przykłady





...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 34 dni Na forum 34 dni Przeczytanych tematów 234
Sądząc po twojej sylwetce , to ćwiczenie na siłowni marnie ci idzie , przyłóż się bardziej , albo zmień plan. Jeśli nie chcesz ciężko trenować to nie idź na siłownię. Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 318
Nie za bardzo rozumiem czemu zakładasz, że nie trenuje ciężko. Zaczynałem od braku ruchu i prawie 20kg więcej. Przykładam się do każdego treningu na którym jestem i nie opuszczam treningów chyba, że jestem chory. Dziwna sytuacja jest taka ze z treningu na trening mam regres w podciąganiu od kilku treningów a progres w innych ćwiczeniach.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10771 Napisanych postów 47052 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja już Tobie napisałem czemu, a Ty nadal zdziwiony.
Czaisz, że przy Twojej wadze podciąganie bez obciążenia jest zbyt lekkie? Dlaczego nie robisz pompek "na klatę"? Bo są za lekkie
Przy 186 masz plecy na ponad pół metra, ważąc 82 kg jak chcesz je rozciągnąć?
Trening zmień to dobrze Ci napisał jak chcesz 3 / tydzień to FBW dwuzestawowe (w co najmniej jednym podciąganie, najlepiej w obu)
jak 4 / tydzień push pull lub upper lower
Dojdź do tych 8 powtórzeń i dowieszaj
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 318
Dzięki, zabieram się za nowy plan ;)
Jeszcze raz dzięki za pomoc !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1010 Napisanych postów 4666 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 127637








Daszkiewicz i Łuka, podobna technika, podpatrz jak oni to robią.

Może siła Ci spadła bo przytyłeś parę kg na tych wakacjach i teraz Ci ciężko.

Czasami tak bywa że długa przerwa i siła spada w jakimś ćwiczeniu.

Może też rozbij tego splita na 4 dni i plecy rób w osobny dzień? Tylko plecy? I żaden trening przed plecami?

Mace Ci dobrze napisał.

Ja mam jeszcze inny pomysł.

Wal podciąganie w domu, w osobny, wolny dzień.

2 serie na maxa.

Robisz swój split, ale w weekend walisz w domu podciąganie. I tylko podciąganie. I starasz się za każdym razem dać o jedno powt więcej.

W dniu pleców podciąganie jako pierwsze ćwiczenie daj.
I tak przez 2 miesiące.

Powinno coś pójść, nie ma bata.


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2019-08-27 21:35:39

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Wiek 24 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 318
Waga po wakacjach bez zmian, miałem aktywne wakacje. Dużo pływałem, łaziłem po górach, trochę z masa ciała pocwiczylem. Pierwszy trening po wakacjach był super, jak pisałem, lepszy niż przed. A dopiero następne regres. Zastosuje się do wszystkich rad. Obecnie jestem chory, ale korzystając z wolnej chwili układam sobie nowy plan zgodnie z uwagami jakie przedstawiliście i od przyszłego tygodnia lecę z nim.
Wielkie dzięki za pomoc, a pierwszy filmik Łuki to szok, niesamowity wynik.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wielogodzinne treningi

aerofull