SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Siła - ogólnikowo

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 992

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Witam.
Mam problem...
Od kilku lat rywalizuje z kolegą ...ogólnie w sporcie.
Różnica między nami jest jedna : wzrost (i co za tym idzie - waga)
Ja niestety jestem niższy - 16 lat i 165 cm wzrostu mając 68 kg, on pół głowy wyższy mając 78 kg i pół roku młodszy...(ale ten sam rocznik)

Główną rywalizacją są sztuki walki...ale do rzeczy : zaczynam odbiegać od niego siłą : siłą ucisku, siłą uderzenia, siłą w podnoszeniu ciężarów...po prostu siłą.

Jak ćwiczyć, żeby iść tylko w kierunku właśnie siły?
Kiedyś była na tym forum taka tabela...nie moge jej jednak znaleźć.
Chodzi o to, aby z dużymi ciężarami, powoli i małą ilością powtórzeń ćwiczyć ? Może całkiem inaczej ?
Jakie ćwiczenia na siłę... ? Nie chodzi mi o plan treningowy, lecz o konkretne ćwiczenia.


I jakie ćwiczenia właśnie pomogą :
1) w sile uderzenia
2) w sile uścisku (chwytów)
3) siłowaniu sie na ręce


Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 499
Szukasz po prostu planu na siłę dynamiczną. Jeżeli nie ćwiczyłeś jeszcze poważnie na siłce, to bierz się za jakies delikatne fbw na początek, po miesiącu gdy już przyzwyczaisz mięśnie do treningu, to jedziesz ogólną masówkę kładąc nacisk na dynamike (jedziesz na mase, nie tracąc przy tym wogóle szybkości). Dzięki temu twoja siła uderzenia znacznie się zwiększy, bo jak wiesz na uderzenie składa się pęd, czyli siła masa i prędkość. Broń boże nie łap się za plan na siłę z ogromnymi ciężarami i małą ilością powtórzeń bo bardziej sobie zaszkodzisz niż pomożesz. Także przewertuj forum, kupuj karnecik na siłke i jedziesz.

www.kulturystyka.pl/atlas/ - to ci się może przydać. :)

tutaj masz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 404
witam dzięki siłowni możesz wypracować sobie siłę statyczną bardzo ważną w sztukach walk ale możesz też ćwiczyć pod kątem dynamicznym

czyli
- ciężary niech będą cięższe 1-6 powturzeń tak około
-powtórzenia szybkie dynamiczne
-przerwy do 5min pomiędzy seriami/ćwiczeniami
-pamiętaj o diecie jest bardzo ważna

odpowiednie ćwiczenia to:
-martwy ciąg
-przysiady (nogi są bardzo ważne w walkach)
-wyciskanie na płaskiej
- wiosłowanie w opadzie
-wyciskanie sztangielek do góry
-podciąganie na drążku

to tak w wielkim skrócie






Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 15:34:22

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 15:35:46

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 15:37:03

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 15:37:51

"ludzi słuchaj a swój rozum miej"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
"cięższe" ciężary ?
Ile serii ? I po nich mam "paść" czy czuć sie jak po lekkim treningu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 404
zajmij się trenowaniem siły dynamicznej a co do ciężkich treningów siłowych przyjdzie pora tobie bardziej się przyda dynamika, siły również powinno ci przyjść po tym czytaj i czerp wiedze

świetny artykuł czerp z niego wiedzę tam maż dokładnie opisane co i jak jakby było za mało potrzebnej wiedzy to pisz a jeszcze parę dobrych art. się znajdzie

a bym zapomniał jeśli jescze nie miałeś styczności z ciężarami to poczytaj najpierw o ACT tak jak każe ten pan co podałem w linku potem zajmij się treningiem dynamicznym zresztą wszystko jest w tym linku

[http://www.sfd.pl/[ART]Dynamika_by_Marcin_VB-t452639.html]

a tu wklejam ACT [jeżeli nie miałeś styczności z siłownią] to zacznij od niego
[http://www.sfd.pl/[art]_ACT,_czyli_trening_dla_początkujących_by_georgu!-t350762.html]

a i poczytaj o diecie jeżeli jeszcze się z nią nie zapoznałeś tyle że to nie ten dzial
jak by co to pytaj



Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 22:05:34

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 22:06:44

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 22:53:16

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 22:59:12

Zmieniony przez - Draciel w dniu 2009-05-02 23:01:06

"ludzi słuchaj a swój rozum miej"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Wszystkie te ćwiczenia wykonywane są na stojąco...w moim przypadku to odpada : nie ten wiek i nie ten wzrost niestety :/ Pogorszyć sytuacji nie chce.

No cóż, zostaje przy ławce ze sztangę i hantelkami, drabinką, worku treningowym, pompkach różnego rodzaju i "gumie".


Dzięki Draciel za pomoc, ale u mnie to jest nie do zrealizowania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 7892 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 36265
"Wszystkie te ćwiczenia wykonywane są na stojąco...w moim przypadku to odpada : nie ten wiek i nie ten wzrost niestety :/ Pogorszyć sytuacji nie chce. "

Co z tego że na stojąco ? mit o hamowaniu wzrostu przez ćwiczenia siłowe już dawno został obalony.

Zmieniony przez - VooDa w dniu 2009-05-03 15:47:37

treningopolon + michadrol + regenestanol + wheymadren + kreatynabol

Trening, micha, kreatyna - zrobią z ciebie sk****syna

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 499
"- ciężary niech będą cięższe 1-6 powturzeń tak około"

Nie słuchaj go i w żadnym wypadku na początku nie bierz się za taką liczbę "powturzeń". Teraz zajmij się przyzwyczajaniem mięśni do ciężkiego wysiłku siłowego, a po 2 miesiącach możesz się zabrać już za jakieś poważniejsze fbw. Do tego ułóż sobie dietę z odpowiednim do wysiłku bilansem kalorii.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Spoko Moocarz, osobiście cały czas ćwiczę "z ciężarami", ale chodziło mi o sposoby pozyskania czegoś takiego - teraz sie dowiedziałem - jak "siły dynamicznej".


VooDa - cały czas są różne zdania na ten temat : ja nie dość, że nie chce, to nie moge ryzykować.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 7892 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 36265
nie jesteś w stanie używać takich ciężarów, żeby zahamować wzrost
ale Twój wybór

treningopolon + michadrol + regenestanol + wheymadren + kreatynabol

Trening, micha, kreatyna - zrobią z ciebie sk****syna

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Każdy ciężar w ćwiczeniach na stojąco przeszkadza.
Ja to musze do góry nogami wisieć na drabince i tam jakąś ćwiczyć, żeby w jakikolwiek sposób sie porozciągać...


No cóż - masz racje VooDa; mój wybór.
W każdym bądź razie i tak dzięki.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening dla początkującego - kto moze ułozyć?

Następny temat

Jak urosnac w gore w bicepsie ?

nutlove nowy