SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja czy rekompozycja?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4548

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 773
Hej!
Czy ktos moglby podpowiedziec od czego powinnam zaczac? Rekompozycja czy redukcja?

Waga: 61,5- 62 kg
Wzrost: 170 cm
Wiek: 27 lat
Spontaniczna aktywnosc: Praca siedzaca, dojezdzam do pracy rowerem ( 3,5 km w jedna strone)

Przez ostatatnie 2-3 miesiace( z przerwami na urlop) chodzilam 3-6 razy w tyg na zajecia zorganizowane ( Crossfit, Spinning, skakanie na trampolinach, Tbc etc). Postanowilam przeprosic sie z silowni bo choc waga spadla o 2 kg to zamieniam sie w nalesnika.
Wyliczlam swoje zapotrzebowanie z kalkulatora Mifflin-St Jeor. Wyszlo ze trenujac silowo 4 razy w tygodniu powinnam jesc okolo 1900 kcal.
Prosze serdecznie o wzjasnienie - jesli redukcja mam obciac z tych 1900kcal jakies 200-300 kcal?
Jesli rekompozycja mam jesc 1900 kcal? Z gory dziekuje za pomoc !

Ania











Zmieniony przez - Anna0591 w dniu 2018-06-22 08:37:38
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1718 Napisanych postów 27216 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 516400
Rób swoje, a wyjdzie to w tzw. praniu. Z pewnością poprawisz jakość sylwetki bowiem nie da się oszacować w jaki sposób poprawią się proporcje tkanki mięśniowej do tłuszczowej. Tak jak Domer wspomniał, rób sobie pomiary na czczo, najlepiej o tej samej porze co 2 tyg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3421 Napisanych postów 8469 Wiek 46 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 407864
Zaczęłabym od 1900 i porządnego treningu siłowego, z opcją dokładania kalorii.

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24077 Napisanych postów 22126 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 363077
wylicz swoje zapotrzebowanie dokladnie wg tego wzoru i napisz ile Ci wyszło
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7830 Napisanych postów 80293 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678908
Myśle ze powinnaś ruszyc od swojego zera kalorycznego i oczywiście zaprzestać skakania na trampolinie a trzeba wdrożyć porządny trening sikowy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 773
Dzieki chlopaki!:) Hmm, wedlug wzoru z Twojego linku wyszlo mi okolo 2380 kcal ale nie bedac pewna jakie wartosci % przyjmowac w poszczegolnych etapach, po prostu je usrednialam. Czy w takim razie moje 0 na ktorym wedlug Was powinnam cwiczyc teraz silowo to 1900 kcal czy mam zaczynac wyzej?


Zmieniony przez - Anna0591 w dniu 2018-06-22 10:29:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3421 Napisanych postów 8469 Wiek 46 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 407864
Nie ma znaczenia czy zaczniesz od 1900 czy od 2000. Po prostu trzeba od czegoś zacząć i obserwować. Wyliczenia z wzoru to jedno, a praktyka, to drugie. Diete kalibrujemy na podstawie progresu, a wyliczenia z nawet najdokładniejszych wzorów, to tylko punkt odniesienia, który trzeba zweryfikować.
1

Reaktywacja czy falstart? http://www.sfd.pl/[BLOG]deja_vu-t1099661-s119.html#post-18195840

"Jeszcze nie jest ze mną tak żle, żeby robaki zaczynały mlaskać na mój widok, kiedy jadę wózkiem po łące..." nie moje tylko Sebastiana Fitzka z "Pasażera 23", ale sobie pożyczyłam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4978 Napisanych postów 69089 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710654
1900kcal przy Twojej aktywność i sylwetce to bardzo niewiele i myślę, że wyliczenie zera bliskiego 2300kcal będzie prawidłowe. Zacząłbym od około 2100kcal i obserwował reakcję obwodów ciała. Startujesz z dobrego poziomu, więc spokojnie można zarów o budować, jak i trochę redukować.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16377 Napisanych postów 127867 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438713
Bardziej prawdopodobny jest drugi wynik i od tego bym zaczał z 1900 raz drugi utniesz i będzie już 1600 a to zdecydowanie za mało

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 773
Ok zatem zacznę od 2100 i będę się obserwowała! Mam nadzieje ze wrócę za jakichś czas z efektami wprowadzonych zmian ;) bardzo Wam dziękuje!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1718 Napisanych postów 27216 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 516400
Generalnie sylwetka wygląda dobrze. Tak jak wyżej poprzednicy nadmienili, podaż energii bliska 2100 może okazać się dobrym rozwiązaniem. Niemniej, pamiętaj, że wzór to tylko oszacowanie, dopiero na podstawie zmiany kompozycji sylwetki należy kalibrować dietę w odpowiedni sposób.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 30 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 773
Jeszcze jedna sprawa: z jaka częstotliwością i jak najlepiej sprawdzać progress na rekompozycji? Co dwa tyg? Miesiąc? Tylko poprzez sprawdzanie wymiarów? I wówczas pomiary powinny spadać? Czy tylko poprzez progres siłowy?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Porada w diecie lub prośbą o ulozenie

nutloveb