SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Proszę o pomoc, jaki plan po roku

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 149

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 20 Wiek 18 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 352
Cześć, Mateusz lat 17, ćwiczę od zeszłego roku od 10lipca. Zaczynałem z wagą 53kg przy wzroście 178, dzisiaj ważę 76kg oraz 185cm wzrostu przy 13% BF.
Chciałbym zmienić plan na jakiś super fajny pod masę mięśniową gdyż interesuję się kulturystyką. Myślałem o split (każda partia 1x w tygodniu) aczkolwiek dużo ludzi na Internecie odradzało to gdyż klatka już była zregenerowana i można było ją znów w czwartek robić. Nie chcę Upper/Lower gdyż jestem wyczerpany tym. Polecacie coś typu Pon: Klata, plecy i czwartek: klata plecy a pomiędzy tym resztę partii wcisnąć? Bardzo proszę was w ułożeniu tego gdyż
już nie wiem co wybrać, męczy mnie to. Pozdro!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6514 Napisanych postów 62308 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 777723

Nie ma super fajnych planów treningowych. Plan musi być po prostu dopasowany do Ciebie i Twoich możliwości. Nie napisałeś nawet jak trenowałeś wcześniej.

Spory progres zrobiłeś przez ten rok, ale 23kg w rok to nie będzie sama masa mięśniowa, nie jesteś w stanie tak szybko budować masy mięśniowej, ale pomijam już Twój progres.
Początkujący najczęściej najlepsze wyniki uzyskują przy większej częstotliwości treningowej niż raz w tygodniu partia, ale to nie znaczy, że split z partią raz w tygodniu jest zły. Po prostu na pewnym etapie warto sprawdzić różne wersje treningowe dla siebie i zobaczyć co na Ciebie działa najlepiej.