SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problemy ze stabilizacją

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 117

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 20 lat Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 56
Witam
Ćwicze fbw 5x5 od jakiegoś czasu, mam problemy z paroma ćwiczeniami.

*Przy wyciskaniu leżąc na szerokim chwycie pomimo mostka i spiętych łopatek nie potrafię prowadzić prosto sztangi - ręce mi się trzęsą oraz kij idzie krzywo

*Podciąganie wąsko - w ostatniej fazie ruchu koncentrycznego ręka zaczyna mnie "piec" w łokciu

*Wyciskanie żołnierskie ohp - co do tego ćwiczenia chciałbym jakiś patent na stabilizacje i tipy odnośnie techniki (łopatki, szerokość chwytu)

Dodam że problemy występują nie tylko przy "dużych" obciążeniach oraz to że mam podejrzenie łokcia golfisty (jedna ręka jest jakby trochę dłuższa w łokciu, genetycznie słabe stawy)
Poza tymi ćwiczeniami nie mam problemów z techniką. Cała sprawa mnie strasznie demotywuje, liczę na waszą pomoc :)

Waga: 84kg Wzrost: 180cm Wiek: 20lat

Wl: 5x5 65 kg Martwy: 5x5 90 kg Przysiad 5x5 85 kg

Plan:





Zmieniony przez - Adriam23 w dniu 2019-08-08 20:25:03
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
w wyciskaniu sztanga nigdy prosto nie idzie, jedynie na suwnicy smitha.
ohp stabilizacja czego ramion, odcinka lędźwiowego, zbyt ogólnie wszystko napisane

Jaki masz staż treningowy ?

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Ja bym się nie szarpał na Twoim miejscu z jakimiś planami typu 5x5 po tym co piszesz może Ci brakować wytrzymałości siłowej. Ale po co się brać za 5x5 przy takich wynikach to nie rozumiem.
W wyciskaniu leżąc pobaw się chwytem może nieco węższy chwyt sprawdzi się lepiej jednak tak aby przedramiona były prostopadłe do podłoża.
W żołnierskim musisz wyczuć pozycję dla siebie tutaj główną robotę w wyciskaniu stojąc robi stabilizacja rdzenia czyli brak pogłębienia lordozy lędźwiowej i najczęściej dobrze sprawdza się chwyt nieco szerszy od szerokości barków.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 20 lat Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 56
anubis84
w wyciskaniu sztanga nigdy prosto nie idzie, jedynie na suwnicy smitha.
ohp stabilizacja czego ramion, odcinka lędźwiowego, zbyt ogólnie wszystko napisane

Jaki masz staż treningowy ?


Staż: Jakieś 1.5-2 lata ale z dużymi przerwami, efektywny jakieś 6miechów

Nie mówie o wyciskaniu od linijki wiem ze nigdy nie idzie prosto, chodzi mi o to że jedną reką wyciskam troche wyżej i nie moge tego skorygować.

A co do ohp to bujam sie przód/tył i na 90% chodzi o odc. lędźwiowy


Zmieniony przez - Adriam23 w dniu 2019-08-10 19:03:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 20 lat Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 56
rion10
Ja bym się nie szarpał na Twoim miejscu z jakimiś planami typu 5x5 po tym co piszesz może Ci brakować wytrzymałości siłowej. Ale po co się brać za 5x5 przy takich wynikach to nie rozumiem.
W wyciskaniu leżąc pobaw się chwytem może nieco węższy chwyt sprawdzi się lepiej jednak tak aby przedramiona były prostopadłe do podłoża.
W żołnierskim musisz wyczuć pozycję dla siebie tutaj główną robotę w wyciskaniu stojąc robi stabilizacja rdzenia czyli brak pogłębienia lordozy lędźwiowej i najczęściej dobrze sprawdza się chwyt nieco szerszy od szerokości barków.


Polecono mi ten plan jako najlepszy dla początkujących na polepszenie siły, ale jestem otwarty na popro

Tak zrobię :D

Odcinek lędźwiowy to moja pięta achillesa, tam gdzie moge nadrabiam brzuchem ale w tym wypadku musze nad tym popracować, tylko nie bardzo wiem jak sie za to zabrać
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
Co do wyciskania może masz wadę budowy, jedna łopatka cofnięta, czy jakieś inne skrzywienie.

Co do ohp, to jak w tym odcinku Cię buja to wzmacnaianie gorsetu, martwy planki

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 20 lat Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 56
Da sie to sprawdzić w jakiś prosty sposób ? Do lekarza sportowego chce iść tylko w ostateczności. Mogę nagrać kilka powtórzeń z tych ćwiczeń jeśli powie ci to coś więcej :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Ja wychodzę z założenia po co wchodzić na plany 5x5 czyli na siłowy zakres powtórzeń skoro początkujący jest w stanie budować siłę na 8 powtórzeniach przy jednoczesnym poprawianiu wytrzymałości siłowej.
Wszystkie podstawowe ćwiczenia dajesz na 8 powtórzeń, oczywiście przy ustalonych przerwach między ćwiczeniami i seriami, a także tempem.
Plan generalnie może zostać tylko bym zwiększył zakres powtórzeń. W jednym treningu zostaw sobie łydki, a w drugim daj brzuch.
Do tego brak upadku mięśniowego tylko upadek techniczny.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 20 lat Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 56
Masz na myśli z 5x5 zrobić 5x8 czy 3x8 ?
Jeśli chodzi o tempo to raczej intuicyjne ale gównie szybko podnoszę wolno opuszczam
Gdybym ćwiczył na tym planie do upadku mięśniowego to nie dotrwałbym nawet do połowy :D


Zmieniony przez - Adriam23 w dniu 2019-08-12 19:30:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Zmiana jest konieczna ale gdzieś w połowie będzie najlepiej się spotkać. Dałbym 4x8 powtórzeń będzie optymalnie.
Co do tempa to jest to podstawowy parametr treningowy i warto go mieć pod kontrolom bo co innego podnieść 100kg z tempem 4010 a co innego z 3010. Niby mała różnica a jednak robi robotę.
Z tym upadkiem mięśniowym trzeba być ostrożnym bo nadużywany niepotrzebnie przeciąża układ nerwowy, a początkujący bardziej się powinien trzymać upadku technicznego niż mięśniowego. Popróbuj na sobie i sam wyciągnij wnioski.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW Sakera od 6 miesiecy, chyba potrzebuje zmian, trening zaczął sie nudzić.

Zestaw 1