SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan treningowy dla początkującej

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 363

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 220 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1915
Cześć Dziewczyny!
Chciałbym Was prosić o pomoc w ułożeniu planu treningowego dla mojej Kobiety.
Nie ma za bardzo doświadczenia w treningach, kiedyś chodziła przez 2-3 miesiące na trampoliny, później jeszcze trochę w domu ćwiczyła, ale od dłuższego czasu nic zupełnie.
Ogólnie chciałaby przytyć (dietę ma, lekki dodatni bilans kaloryczny, ale dopiero od tygodnia, więc nie oceniajmy efektów jeszcze).
Chciałbym Jej ułożyć jakiś pierwszy plan treningowy, żeby się troche wdrożyła w ćwiczenia, nie wiem czy od razu powinna ruszać na siłownie (trochę się wstydzi), czy mogłaby zacząć w domu (mamy drążek i 2 hantle z regulowanym obciążeniem do 20kg na każdy)
wiek 23 lata, wzrost 153cm, waga 37kg
Myślałem o planie FBW z kilkoma podstawowymi ćwiczeniami wielostawowymi rozpisanymi na 2 dni w tygodniu, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł na początek i dla Kobiety, więc prosiłbym Was bardzo o pomoc i wyrozumiałość :)
Z góry bardzo dziękuję za każdą radę

" W poglądach różnica, każdy świat widzi inaczej ... "

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3484 Napisanych postów 29563 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 640070
Zajrzyj do tematów podwieszonych w naszym dziale z biblioteczką działu. Znajdziesz tam sporo różnych treningów. Któryś sobie wybierzecie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 25 dni Przeczytanych tematów 26
ja nie uderzałam od razu na siłke, najpierw ćwiczyłam w domu, ale miałam zerową kondycję i mi po porostu było wstyd ;) też polecam sprawdzić sobie te poprzypinane plany, sama z kilku korzystałam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3484 Napisanych postów 29563 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 640070
w domu z pomocą sztangielek też można zrobić świetny trening. Do tego przydałaby się ławeczka lub przynajmniej duża piłka na której można robić np wyciskania.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3343 Napisanych postów 9427 Wiek 49 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 541256
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 220 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1915
Jak najbardziej zachęcam Ją, żeby iść razem, ale twierdzi, że wolałaby zacząć juz w domu i iść znając ćwiczenia i mając jakiś plan.
Poczytam podwieszone posty, ułożę coś samodzielnie i najwyżej wrzuce do oceny jesli nie macie nic przeciwko :)
O dziwo piłka gumowa by sie znalazła, więc pewnie pomyślę o uwzględnieniu jej w treningu :)
Dzięki za pomoc! Napiszę wkrótce

" W poglądach różnica, każdy świat widzi inaczej ... "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3484 Napisanych postów 29563 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 640070
Jak coś wybierzesz/ułożysz to wrzuć - zawsze da się coś podpowiedzieć.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 220 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1915
Rzućcie proszę okiem, oceńcie, poprawcie, zmieńcie ćwiczenia na bardziej "damskie" jeśli jest taka możliwość

A:

uda przysiady pełne (4 serie 10-15 powtórzeń)
posladki hip thrust z obciazeniem (4 serie 10-15 powtórzeń)
plecy martwy ciąg (4 serie 10-15 powtórzeń)
klatka pompki damskie (4 serie 10-15 powtórzeń)
barki unoszenie ramion bok-przód-bok-dół (4 serie 10-15 powtórzeń)
triceps wyciskanie hantla zza głowy (3 serie 10-15 powtórzeń)
brzuch plank 3x 1min



B:

uda wykroki przednie (4 serie 10-15 powtórzeń)
posladki odwodzenie nogi do tylu (4 serie 10-15 powtórzeń)
plecy wiosłowanie hantlem (4 serie 10-15 powtórzeń)
klatka wyciskanie (4 serie 10-15 powtórzeń)
biceps uginanie przedramion z hantlem podchwyt (3 serie 10-15 powtórzeń)
lydki wspięcia na palce (3 serie 10-15 powtórzeń)
brzuch spięcia (3 serie 10-15 powtórzeń)

" W poglądach różnica, każdy świat widzi inaczej ... "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3484 Napisanych postów 29563 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 640070
ja bym na barki w jednym treningu dał wyciskanie sztangielek siedząc, a w drugim jakieś wznosy właśnie z większym akcentem na tył naramiennych o ile technicznie będzie to wychodziło sensownie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3343 Napisanych postów 9427 Wiek 49 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 541256
Ja jak pamiętam początkującą siebie (no może wyjątkowa blondynka jestem do tego sportu) - ale nie idzie sie nauczyć od razu i przysiadu i martwego i pompek (nawet damskich) etc. IMO - to co ułożyłeś nie jest planem dla osoby która nie ćwiczyła siłowo dotychczas. Chyba, ze bedzie miała obok siebie wspierającego partnera-trenera, który się zna i będzie cierpliwie uczył..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3484 Napisanych postów 29563 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 640070
Od czegoś trzeba zacząć - jak jakieś ćwiczenie nie będzie szło - to można je zastąpić czymś innym dobranym indywidualnie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z mięśniem dwugłowym

aerofull