SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening FBW - porady

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 247

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez rion10 z działu Plany treningowe.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 10 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 468
Kalistenika raz w tygodniu sobota/niedziela

Wykroki 4x12 z kamizelką10kg
Podciaganie nachwytem 4x6
Pompki 4x12
Dipy 4x8
Wznosy nóg 4x 8-10

Silownia raz w tygodniu środa/czwartek

1.Przysiady 4x12
2.Wioslowanie oburącz 4x10
3.Wyciskanie hantli na klate 4x12
4.Wznosy na barki 4x12
5.Triceps za głową 4x12
6.Biceps Uginanie klasyczne 4x12

Robię redukcje bo myślę że mnie trochę zalało
Kalorie ucinam tylko minimalnie z węglowodanów bo była tylko sama siłka 3x w tygodniu a teraz dojdzie boks i bieganie

Do tego 3 razy boks lub bieganie jeśli nie będę mógł iść na boks (obowiązki)

Pytanie jakie przerwy miedzy seriami i cwiczeniami ?
Jakie obciążenie ?
Czy może robic wszystkie ćwiczenia i wtedy przerwa
Doradźcie konkretnie pozdrowienia dla grupy

(Robię redukcje bo myślę że mnie trochę zalało
Kalorie ucinam tylko minimalnie z węglowodanów bo była tylko sama siłka 3x w tygodniu a teraz dojdzie boks i bieganie)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6536 Napisanych postów 62342 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 778106

Wiesz co trudno Ci jakoś konkretne odpowiedzieć bo nie napisałeś za wiele o sobie.

W planie kalistenicznym najczęściej intensywność treningowa nie jest bardzo duża więc tutaj możesz zastosować przerwy według potrzeb. Chwila na złapanie oddechu i zebranie sił na kolejną serię wystarczy myślę, że minuta będzie tutaj wystarczająca.

W przypadku treningu siłowego w złożonych ćwiczeniach 2-2,5 minuty powinno być wystarczająco, a w ćwiczeniach izolowanych 1,5 minuty.
Przy czym w tym planie siłowym można by było zmienić trochę ćwiczenia i dać 4-5 ćwiczeń złożonych i nic więcej. Przysiad, martwy ciąg, podciąganie na drążku, wyciskanie leżąc, wyciskanie stojąc i może jakaś super seria na ramiona powinny wystarczyć.

Co do ciężaru to musisz podejść na wyczucie bo nie da się dobrać obciążenia treningowego dla osoby, o której nic nie wiemy. Jeden zrobi przysiady z samym gryfem i będzie wystarczająco, a drugi da 50kg i nie będzie problemu. Więc tutaj musisz sam dojść na podstawie prób i błędów.

Możesz wykonywać serie zarówno w formie obwodowej jak i seryjnej to zależy od Ciebie.




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2024-05-15 16:11:55

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 33205 Napisanych postów 23294 Wiek 43 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 278346
Pasowałaby ankieta żeby była namiastka informacji o tobie https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6291 Napisanych postów 76141 Wiek 39 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 755474
Przerwy między seriami, o które pytasz uzależnione są od tego jaką partię mięśniową trenujemy i jakie jest to ćwiczenie. Z reguły określa się to w ten sposób, że im większa jest dana partia mięśniowa, a ćwiczenia bardziej wielostawowe/złożone, tym robimy dłuższe przerwy między seriami. Wynika to z tego, że bardziej angażujemy układ nerwowo-mięśniowy, co wymaga dłuższego czasu na dojście do siebie. Z reguły jest to od 1 do 4 minut. W zależności od tego jak się czujesz w danej chwili. Tak, aby w kolejnej serii zachować prawidłową technikę i progresować z obciążeniem.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 31 Wiek 31 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 537
trening z kalinsteniki bym zrobił całośc i przerwa 90s - progresowanie zmiejszać czas, użycie kamizelki, dodać serię
trening siłowni - jak masz wszystkie stacje wolne też śmiało giganseria ale trochę zmodyfikoać ćwiczenia trzeba,
albo leć tymi ćwiczeniami co napisałeś i przerwy między seriami 1-2 minuty tylko zmniejsz liczbę powtórzeń do maks 8 ale w tedy ciężary muszą być cięższe , a na ręce wystarczą 2 serie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy na redukcje do oceny i poprawy

Następny temat

Co dalej po ponad pół roku na FBW?

forma lato