SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak działa kreatyna

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 86295

Ankieta

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 240 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 6020
Kreatyna jest naturalnym składnikiem ludzkiego organizmu. Powstaje z ważnych aminokwasów:argininy, glicyny i metioniny. Kreatyna ułatwia produkcję energii(ATP) na poziomie komórkowym; ATP pozwala na szybkie i eksplozywne ruchy mięśni. Większość kreatyny występuje w mięśniach szkieletowych, mniejsze ilości znajdują się w mózgu, sercu i jądrach.

Kreatyna i fosforan kreatyny odgrywają główną rolę w procesie regeneracji ATP . Skurcz mięśni zależy od poziomu ATP jako źródła energii. Jednakże w każdej chwili w mięśniach znajduje się ilość ATP wystarczająca tylko na 8 do 10sekund pracy.Zatem przy dłuższym wysiłku musi zachodzić regeneracja ATP . Dlatego tak korzystne jest podawanie kreatyny. Im większa jest resynteza ATP, tym mniej mięśnie zależne są od glikolizy, a zatem powstanie mniej kwasu mlekowego. Mniej kwasu mlekowego równa się mniejszemu zmęczeniu, wydłużonemu treningowi i lepszemu przyrostowi mięsni.

Podawanie kreatyny ma potencjalne działanie ergogeniczne poprzez wzrost stężenia kreatyni i fosfokreatynyw mięśniach. To z kolei prowadzi do przyśpieszenia tempa resyntezy ATP, opóźnia pojawienie się zmęczenia i ułatwia regenerację podczas powtarzania serii ćwiczeń przy intensywnym treningu.Podawanie kreatyny wpływa korzystnie na przyrost beztłuszczowej masy ciała, obciążenie treningowe i wydolność biegową podczas intensywnego treningu oporowo- sprawnościowego. Kreatyna znacząco zwiększa zdolność do utrzymywania specyficznego poziomu przerywanego treningu o wysokiej intensywności.

ufffffff.....
18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Bull Only One Administrator
Ekspert
Szacuny 898 Napisanych postów 55076 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 334564
Kreatyna jest kwasem β-metyloguanidynooctowym (chem. C4H9N3O2), zawierającym elementy strukturalne guanidyny i kwasu octowego i występuje głównie w mięśniach i ścięgnach.

Dostarczenie kreatyny do organizmu powoduje zwiększenie poziomu fosfokreatyny w mięśniach, jednocześnie zasilając rezerwy energetyczne tkanki mięśniowej. Zwiększa się nasilenie tempa przebiegu syntezy białek poprzez zwiększone uwodnienie komórek i tym samym powoduje przyrost masy mięśniowej. Działanie kreatyny jest wszechstronne - działa anabolicznie i ergogenicznie oraz antykatabolicznie.

Występuje w następujących formach: monohydrat, cytrynian, jabłczan, ester etylowy, chlorowodorek, azotan, glukonian, α-ketoglutaran i orotan, w postaci kapsułek, proszku bądź płynu.
Powyższe formy różnią się między sobą zawartością czystej kreatyny.

Ranking: http://www.sfd.pl/rankingSuplementow.html?category=112

Sklep SFD: http://www.sfd.pl/sklep/Kreatyny-k112.html

Do poczytania:

http://www.sfd.pl/Jaka_kreatyna_najlepsza_-t155324.html
http://www.sfd.pl/KREATYNA__wszystko_chyba_-t181016.html
http://www.sfd.pl/jak_dlugo_mozna_brac_kreatyne_-t12906.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 40 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4175
no niezle,tylko jakby poszukac w archiwum to tez sie cos podobnego znajdzie,ale za prace sog sie nalezy
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 40 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4175
Kurde soga nie naliczylo chyba gdzie indziej Ci go dam
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
miętki JASZCZOMP
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 21724 Wiek 40 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 92660
Mie napisałeś paru rzeczy..W arhiwum jest tego sporo.
Nie napisałes o tym że przyjmując kreatyne w komórkach mięsniowych dochodzi do zmianu składu substancji stałej do płynnej.Kreatyna zmienia proporcje w komórce,i organizm żeby to wyrównac wciąga do komórki wode...i mięśnie puchną..A nawodniona komórka to sygnał dla anabolizmu.Stąd kreatyna to nie tylko woda,to równiez anabolizm niejako wymuszony.Mięsnie mogą przyjąc tylko ograniczone ilości kretki,mniej więcej 8 gram dziennie może sie wchłonąc.zeby zjeść 5 gram kretki z pożywienia trrzeba wcinać po 5 kilo wołowiny na raz.
Ale nie ma sensu pisac bo i tak jest tego pełno na necie i w wyszukiwarce.
Pozdro.


MIĘTKI To co najlepsze w kulturystyce jest niewidoczne dla oczu..Respect for all!
6

"nie znam sie na niczym co czytałem na temat ćwiczeń"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 240 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 6020
Miętki napisałeś :
"To co najlepsze w kulturystyce jest niewidoczne dla oczu"
czyli co?????
co jest najlepsze? bo mi zawsze się wydawało że ćwiczy się dla zdrowia i ładnej sylwetki!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 132 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3953
Miętkiemu chodzi zapewne o wytrwałość, ćwiczenie swojego charakteru. To tak, jak biegniesz, masz jeszcze 2 kółka przed sobą, a jednak pomimo braku sił (wydaje Ci się) biegniesz dalej. To jest właśnie piękne w sporcie ! Przezwyciężanie własnych słabości !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 240 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 6020
Po prostu trzeba dać sobie szansę!
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
miętki JASZCZOMP
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 21724 Wiek 40 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 92660
Dokładnie tak...
Mięśnie to efekt uboczny w tym sporcie,kto to zrozumie będzie potrafił się tym cieszyć i naprawdę odczuc istote tego sportu.Kształcenie charakteru,walka z własnym ciałem,bólem,genami..To kształtuje wolę,uczy pokory wobec siebie samego.Nie chodzi o to by dzwigac cięzary i faszerowac sie specyfikami żeby pokazywac małolatom swoje muły..Reżim dietetyczny uczy poświęcenia żeby osiągnąc cel,czasem bardzo odległy.Kulturystyka uczy cierpliwości,pozwala wyładowac agresje i frustracje..odpręża.Uczy szacunku do własnej pracy,pomaga zrozumiec sens wkładanego wysiłku w każde przedsięwzięcie..Dzięki temu trybowi życia(w odpowiednim rozumieniu tego zwrotu) mozesz zyskac spokój,nabrać nieco dystansu,zwolnic tempo w tym szaleńczym pędzie ówczesnego swiata..Kształtując charakter,pobocznie kształtujesz ciało,pracujesz więc kompleksowo nad swoją osobowością.A doskonalenie się to pewna miara człowieczeństwa przecież..człowiek zawsze chce lepiej,dalej,szybciej,skuteczniej..Kulturystyka to spokojniejsza alternatywa dla zaspokojenia tych odwiecznych potrzeb..daje (powinna moim zdaniem) tak potrzebna wewnętrzną równowagę..po treningu wracasz sobie spokojny,odpręzony i wyluzowany..

tak ja rozumiem ten sport.
To co napisałem nie odnosi sie do wynaturzonych pakerów sięgających po koks i tym samym przekreślających cała niewidoczną stronę kulturystyki..Zostaje im tylko zaspakajanie pierwotnych instynktów w formie pozbawionej niematerialnej treści..mniej niż połowa.
Dlatego między innymi tak nie trawie koksów..I dlatego nigdy tego gówna nie dotknę.
Pozdro.


MIĘTKI To co najlepsze w kulturystyce jest niewidoczne dla oczu..Respect for all!
6

"nie znam sie na niczym co czytałem na temat ćwiczeń"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 240 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 6020
Kteatynę należy podawać w wodzie na pół godziny przed treningiem.Ćwiczenia pobudzą transport kreatyny do mięśni, co pozwala na szybkie uzupełnianie kreatyny zużywanej podczas treningu. Natomiast w jedną do dwóch godzin po treningu powinno się przyjąć znowu kreatynę z sokiem owocowym. Teraz organizm wykorzysta węglowodany pochodzące z potreningowego posiłku do przetransportowania kreatyny do mięsni.
W dni beztreningowe raz dziennie :)

tak wyczytałem we FLEXie

co o tym sądzicie??
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 249 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 21740
Sie ma troche wiadomości z innej beczki:
1. Przyjmuje się średnią, że kilogram ludzkich mięśni posiada 3,5 do 4g kreatyny
2. "Jakieś tam" badania pokazały, że w wyniku suplementacji można zwiększyć ten poziom do 5g/kg
3. Każda cząsteczka monohydratu kreatyny zawiera 88% kreatyny i 12% wody czyli 1g zawiera 880mg kretki- a 5g- 4,40g
4. Fosforan kreatyny ma 62,3% kretki i 37,7% fosforanu, czyli 1g ma 623mg kretki- 5g ma 3,12g
5. Cytrynian kreatyny posiada 40% kreatyny czyli 400mg na gram- 5g ma 2g kretki
6. Kretka ma mnóstwo pozytywnych aspektów, ale nie wszystko jest jeszcze zbadane
7. Nie hamuje wzrostu i nie wpływa na gospodarkę hormonalną

Dobra czasu dużo nie miałem więc nie chwytajcie mnie za słowa. Pozdro nie wiem kiedy tu znów wpadne;-(

"Niech nienawidzą byleby się bali"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10771 Napisanych postów 47047 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
a co jeśli chodzi o kreatynę, mam 16 lat i nie wiem czy nie jest czaem za wcześnie. chociaż znam ludzi w moim wieku stosujących kreatynę. I jeszcze co do kreatyny to po jakim czasie odniosę jakiś skutki?? Cz poodstawienu kreatyne masa spadnie czy nadal będzie utrzymywał się ten sam poziom, przy treningach, ale już beż żadnych suplementów? Z gory dzięki!!!

HCWD za nieprzemyślane słowa!!!
2
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Tania odzywka

Następny temat

Zell Volume Plus

aerofull