SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dziennik małego kolarza

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1408

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
Witam wszystkich

Już prawie połowę życia śledzę to forum, więc stwierdziłem, że najwyższa pora założyć swój dziennik. Wybór padł na ten dział co wyjaśnie poniżej.

O mnie
Mam na imię Remik i mam 31 lat. Na forum trafiłem jakieś 15-16 lat temu rozpoczynając swoją przygodę z siłownią. Przygoda ta trwała 2-3 lata po czy rozpocząłem treningi bokserskie, które wciągnęły mnie na maxa. Moja "kariera" trwała +/- 8-9 lat. Po zakończeniu treningów bokserskich szukałem swojego "sportowego" miejsca, próbująć innych sztuk walki (bjj, mma), wtedy też kupiłem mój pierwszy i aktualny rower szosowy, początkowo traktując go jako alternatywne dla biegania. Z czasem zauważyłem, że jazda podoba mi się co raz bardziej, jednak z racji, że nie miałem pojęcia o treningu, tylko skupiałem się na nabijaniu kilometrów, dlatego po kilku miesiącach pojawiło się zniechęcenie i dalsze poszukiwanie swojej drogi na sportowej emeryturze. Ponownie wróciłem do sportów walki i siłowni jednak koniec końców zdałem sobie sprawę, że coś się we mnie wypaliło i muszę obrać inną ścieżkę. Dlatego też postanowiłem wrócić to roweru szosowego, z tym, że nie chciałem robić ponownie wszystkiego na własną rękę, tylko zdecydowałem się na współpracę z trenerem. Współpraca trwała 6 miesięcy i byłem z niej bardzo zadowolony, jednak w międzyczasie doszedłem do wniosku, że trenowanie ściśle nakreślonym planem nie sprawia mi już tej przyjemności co kiedyś dlatego postanowiłem działać na własną rękę, w oparciu o to czego nauczyłem się współpracując z trenerem, oraz wiedzę, która pozyskałem wcześniej i którą nadal staram się rozwijać.

Trening
Przedewszystkim skupiam się na tym aby czerpać przyjemność z treningów. Z drugiej strony staram się trenować według następującego rozkładu:
- Trening rowerowy 3 razy w tygodniu
- Jeden trening siłowo-wytrzymałościowy, głównie z wykorzystaniem kettli.
Aktualne FTP wynosi 275 W przy wadze 90-91 kg. Po powrocie do regularnych treningów w Październiku 2020 moje FTP wynosiło 200 W przy wadze 94-95. Cel na ten sezon jest przede wszystkim zwiększenie FTP do 300 W i redukcja wagi na 85-86 kg, oraz start przynajmniej w 1-2 zawodach. Ostatni cel raczej planuje raczej na przełom sierpnia/ września. Z drugiej strony na tyle spodobało mi się ściganie na Zwifcie, że jeżeli nie uda się wystartować to nie będę płakał z tego powodu.

Dieta
Tutaj nie mam jakiegoś stałego schematu. Z racji redukcji staram się jeść około 2300-2500 kcal dziennie, gdzie w dzień nietreningowy obcinam węgle na rzecz większej ilości tłuszczu.

Suplementacja
Aktualnie suplementacja wygląda następująco:
Rano: witamina d, maślan sodu, tran,
Przed treningiem: kreatyna + cytrulina
Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6

*dodatkowo do kolacji dorzucam sobie tabletkę probiotyku LabOne, a jako uzupełnienie białka w diecie stosuje odżywkę białkową.


Pozdrawiam
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
12.05

Trening

Trening niestety musiałem zrobić na trenażerze co przy tej pogodzie i mojej potliwości jest udręką. Na samym treningu postanowiłem porobić trochę szybkości. Poszło 3x5 10/20. W każdej serii po 2 sprincie nogi miały już dość i dosyć mocno czułem, że brakuje im świeżości. Z około treningowych ciekawostek to udało mi się jakimś cudem załapać na rower, który chciałem kupić wcześniej, ale zbyt późno się zebrałem i byłem pewien, że już nic z tego nie wyjdzie.



Dieta
1. Kanapki z szynką i humusem
2. Naleśniki białkowe, jabłko
3. Tortilla z kurczakiem
4. Spaghetti z makaronem

Suplementacja
Rano: witamina d, maślan sodu

Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6,

Po treningu cytrulina








Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-05-13 21:08:51
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21357 Napisanych postów 22038 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1001258
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7792 Napisanych postów 15124 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 557192
Kolejny miłośnik roweru w dziale, witamy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
06.04.2021

Trening
Pierwszy trening po krótkiej przerwie świątecznej, z jednej strony potrzebowałem kilku dni odpoczynku z drugiej jednak kilka dni luzu z jedzeniem sprawiły, że nogi puchły mocniej niż zwykle.

Co do samego treningu to założeniem było jechać 2 serie po 9 minut na 80-85% FTP, robiąc przy tym 8-10 sekundowe sprinty co 3 minuty. Na rozgrzewce czułem, że pojadę bez problemu według tych założeń, jednak po drugim sprincie poczułem, że nogi są wyjątkowo ociężale, i kolejne sprinty wyszły już bez rewelacji.

Dieta
1. Bułki pszenne, szynka, ogórek zielony
2. Schab duszony z pieczarkami i papryką, pół woreczka ryzu, kapusta kiszona
3. Płatki owsiane, masło orzechowe, odżywka białkowa.
4. Wafle ryżowe, orzechy nerkowca

Suplementacja
Rano: witamina d, maślan sodu, tran,
Przed treningiem: kreatyna + cytrulina
Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6

Pozdrawiam










Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-06 21:51:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę wrzucać z telefonu zdjęcia w środku posta a nie na samym dole ?? Próbowałem wrzucić na zewnętrzny serwer, jednak linki do zdjęć po dodaniu posta nie wczytywały się.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21357 Napisanych postów 22038 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1001258
Wystarczy, że będziesz edytował posta i przekleisz link do srodka posta.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
07.04.2021
Wczoraj po treningu ważyłem 92.4 kg, dzisiaj rano na czczo 91.8 także sytuacja powoli wraca do stanu przed świątecznego co odczułem również na treningu.

Trening
Dzisiaj robiłem godzinna jazdę w 2 strefie z elementami szybkości pod koniec treningu. Spodziewałem się słabszej dyspozycji patrząc na wczorajszy trening jednak sprinty weszły lepiej niż myślałem






Dieta
1.Tosty z humusem
2. Stek z warzywami
3. Płatki owsiane z masłem orzechowym oraz odżywka białkowa
4. To na co będę miał ochotę z automatu w pracy i będzie miało +/- 500 kcal

Suplementacja
Rano: witamina d, maślan sodu, tran,
Przed treningiem: kreatyna + cytrulina
Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6





Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-07 20:48:40

Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-07 20:49:38

Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-07 20:50:40

Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-07 20:56:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
08.04.2021
Dzisiaj odpoczynek od roweru, zrobiłem za to troche zabawy z kettlami, plus rolowanie i parę ćwiczeń na core/stabilizację.

Trening
-Rozgrzewka
- Clean & Press 3x 1,3,5
- Rwanie kettla 3x 1,3,1
- Swing kettlem 25/20/15/10/5

Każde ćwiczenia robiłem jednorącz z 24 kg kettlem. Ostatnie ćwiczenie zrobiłem w formie lekkiego interwału, jednak z racji dłuższej przerwy od tego typu treningu skupiałem się głównie na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń.

Dieta
1.Tosty z humusem i tofu
2. Mięso mielone z warzywami oraz sosem paprykowym
3. "Fit" leczo węgierskie z kaszą jaglaną
4. 2 batoniki owsiane

Suplementacja
Suplementacja
Rano: witamina d, maślan sodu, tran,
Przed treningiem: kreatyna + cytrulina
Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21357 Napisanych postów 22038 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1001258
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
Tak
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 157 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 61265
09-10.04
Wolne

11.04.2021

Trening
Miało być wyścigowo a wyszło bardziej treningowo, ponieważ miałem problemy ze zwiftem i jak już odmulil to miałem 35 sekund straty. Wcześniej też nie dałem rady się rozgrzać, więc stwierdziłem, że zrobię krótka rozgrzewkę i płaskie etapy wyścigu pojadę na 2.5-2.7 W/kg a podjazdy na maxa. Ostatecznie z 80 miejsca udało mi się awansować na 58, może byłoby trochę lepiej ale ostatnie 7 km jechałem już z mega skurczami łydek także mam nauczkę, żeby więcej pić przed jak i w trakcie.






Dieta
1. Tofu, humus, wafle ryżowe
2. Łosoś, bataty, warzywa
3. Schab w cieście francuskim
4. Kanapki z szynką, wędzonym serem i pomidorem

Suplementacja
Rano: witamina d, maślan sodu, tran,
Przed treningiem: kreatyna + cytrulina
Przed snem: Zma plus magnez z witaminą b6





Zmieniony przez - remik_16 w dniu 2021-04-11 20:37:53
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zalany Potem Poniedziałek 2021!

Whole01