SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dobór odpowiedniego treningu przy dużej otyłości

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 821

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 349
Witam!

Chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych kolegów lub koleżanek jak powinien (a raczej jaki) wyglądać trening w stosunki do mojej wagi.

Wiek: 22
Wzrost: 183 cm
Waga: 100kg

-brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej do tej pory
-siedzący tryb życia (długogodzinna praca teog wymaga)
-kiepska kondycja

Jestem w trakcie układania odpowedniej diety. Od jakiegoś czasu staram się odżywaić juz w inny, bardziej zdrowy sposób.

Ale mam masę wątpliwości. Dużo czytałem i wiele osób pisze, że najlepszy jest trening niedługi, lecz intensywny. Część mówi, że najważniejsze są aeroby, jeszcze inni, że siłowy.

Przy mojej sprwaności fizycznej i wadze ciężko (dosłownie:P) o jakiś intensywny trening. Siłownia niestety odpada z powodu braku czasu na regularny trening.

Może napiszę jak w tej chwili staram się rozruszać:

-5 dni w tygodniu stosuję "8 minute abs" (rano i wieczór)
Ze względu na to, że nie dam rady wykonywać wszystkich ćwiczeń na raz, stosuję 15 powtórzeń na każdym etapie. -4 dni w tygodniu wykonuję marsz (ok 1h)

Nie wiem czy to jest odpowiedni trening dla mnie, skoro zależy mi tylko na spaleniu tłuszczu. Na mięśniach mi nie zależy bo do tej pory w ogóle nie ćwiczyłem. Na to jeszcze przyjdzie czas.

Muszę spalić ten tłuszcz (nawet kosztem sylwetki) bo to jest priorytet bo już mam dość :)

Prosiłybym o jakieś sugestie typowo skierowane do mojej osoby. Od czego powiniem zacząć, jakie obiciążenia, jak długo i czy mój dotychczasowy trening jest sensowny?

Z góry dzięki i pozdrawiam ;)


Zmieniony przez - Kubiak20 w dniu 2011-05-27 20:19:20
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10247 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
ABS nie jest na spaleni tłuszczu, z twoją wagą polecam rower aby zbytnio stawów nie obciążać, mozesz spróbować hiita lub interwałów na początek 15 min starczy.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 349
Dzięki za odpowiedź.
Czytałem dość dużo o tych treningach, ale uznałem, że jak na razie nie są dla mnie ze względu na moją sprawność, a raczej jej brak.

Rower zamierzam kupić jak odłożę trochę kasy, bo chce mieć jakiś dobry sprzęt.

Jest może jakaś wersja tych treningów dla takich osób jak ja?
Np. 2 min. marsz, 1 min trucht lub coś w tym stylu.

Chciałbym wiedzieć jak długo taki trening by musiał potrwać, żeby był sens jego stosowania.

Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1512
ja proponuje marsz, jako formę treningu aerobowego. dobrze byłoby robić także trening siłowy. poczytaj w treningach dla początkujących, prześledź dzienniki osób, które zredukowały sporo kilogramów. z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że bardzo ważna jest odpowiednia dieta ( chyba najważniejsza).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10247 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
Jest coś takiego jak interwały minuta szybkiego biegu i minuta marszu i tak na zmianę, ale ma stawy trzeba uważać. Na razie staraj się robić marsze jw.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 349
Ok, dzięki Panowie za opinie ;)
SOG-i rozdane.

Podsumowując - powoli zacząć kłaść nacisk na aeroby (typu marsze z poczatku, póżniej marszobiegi) a abs odpuścić na spalanie fatu?

I jeszcze jedno pytanko - czy przy jeździe na rowerze jest możliwe zastosowanie treningu interwałowego ? I jak mniej więcej on ma wyglądać?

Znalazłem gdzieś informację ale niepodparte żadnym konkretnym rezultatem.
Wolałym się nastawić na rower właśnie, niż biegi z oczywistych względów ;)

Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10247 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
http://www.sfd.pl/_INTERWAŁY_-t55900.html
http://www.sfd.pl/Trening_Interwałowy_HIIT_Upgrade-t383862.html
jedziesz na maksa ok 30 se potem odpoczynek i tak ok 15-20 minut na poczatek starczy.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 89
Najlepszym sposobem na utratę tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy o małej lub średniej intensywności w twoim przypadku zacznij od małej z czasem ją zwiększając, trwający od 30 do 60 min. Taki trening aerobowy najlepiej jest połączyć z treningiem siłowym, który ma za zadanie utrzymanie masy mięśniowej na stałym poziomie bądź ją zwiększyć co powoduje że spalamy więcej kalorii nic nie robiąc gdyż tkanka mięśniowa jest tkanką aktywną w przeciwieństwie do tłuszczowej.
Do tego oczywiście dieta z ujemnym bilansem kalorycznym.
Mówisz że 4 razy w tygodniu spacerujesz po 1h. Ja proponuje Ci zapisać się na siłownie i zamiast tego spacerowania trenować w taki sposób
30 min treningu siłowego np. obwodowy i 30 minut aerobów może to być rowerek na siłowni czy też rower na świeżym powietrzu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 68 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1352
Jak poprzednik- bardzo dobrze napisałeś o aerobach i wzroście masy mięśniowej. Niestety jak zaczynamy się odchudzać, bez dbania o mięśnie, to w pierwszej kolejności spada nam masa, ale właśnie mięśniowa. Zadbaj o przyrost masy mięśniowej, a jak dorzucisz do tego aeroby, to tłuszczyk zacznie się spalać ;)

-Dlaczego masz na sztandze 8x po 5 kg, a nie 2x20kg? - Bo tak wygląda bardziej kozacko. :o

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta na mase do poprawy

Następny temat

dieta dla osoby aktywnej fizycznie

Zestaw 1