SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta przy dużej otyłości

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1254

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 85
Witam wszystkich Forumowiczów!
Mam w rodzinie osobę otyłą - kobieta, 27 lat, 165cm, 110kg, zdrowa (bez cukrzycy, niedoczynności etc). Konsultacja z dietetykiem kosztuje ok. 400 zł, na co nie ma funduszy a i myślę, że z Waszą pomocą lepiej byłoby wydać takie pieniądze na nową zawartość lodówki:)
Jest to kobieta zmotywowana, sama zgłosiła się po pomoc, więc wierzę, że się uda. Słabości - w ciągu dnia jedyne płyny to cola + podjadanie po dzieciach + nieregularne jedzenie.

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne - 1937 kcal.
Przygotowany przeze mnie wstępnie jadłospis:

posiłek I - 7:00 - jajecznica z 3 jajek + pomidory + kromka ciemnego pieczywa
posiłek II - 9:30 - 250ml jogurtu naturalnego + banan
posiłek III - 12:30 - sałatka z warzyw (sałata, pomidor, ogórek, papryka itp.) i tuńczyka
posiłek IV - 15:00 - 250g piersi z kurczaka, brokuły, buraczki
posiłek V - 17:30 - serek wiejski + wkrojone do niego warzywa + kromka ciemnego chleba
posiłek VI - 19:30 - kostka twarogu półtłustego

Nie lubi pić kawy ani herbaty, tylko woda w ciągu dnia. (postaramy się wyeliminować tę nieszczęsną colę...)

Jakie wskazówki w tej sytuacji? Jakie zmiany i jakie konkretne propozycje posiłków? Będę wdzięczna za wszystkie porady, pozdrawiam.
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 10 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 69241
Witaj,
proszę wstawić dietę - wskazówki w temacie:
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_Z_POTRENINGU__INFO_JAK_TO_ZROBIĆ.-t922822.html

Zachęcam do skorzystania z indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków .

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-kobiety

Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 1373 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 27568
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 286 Wiek 40 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4434
Po mojemu ta zerówka wyszła za wysoka. Dieta 1500kcal i więcej ruchu. Zero pustych kalorii i podjadania, bo to jest nawet kilka tysięcy kcal tygodniowo. Zapewne przy takiej wadze nie ma za wiele ruchu.

Nie masz perspektyw? Stwórz je sam!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 107 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1071
Tak po krótce, to podstawowe zasady na początek:

- kalorie obciąć na początku o ok.500 od podstawowego zapotrzebowania;
- przyjmować ok 500g warzyw dziennie (z czego dobrze by było, by ok. połowa była w stanie surowym);
- można przyjmować ok. 150-200g owoców o niskim indeksie glikemicznym dziennie, należy unikać soków owocowych;
- wypijać co najmniej 1- 1,5l wody i napojó niesłodzonych lub słodzonych słodzikami;
spożycie jajek ograniczyć do 2-3 sztuk tygodniowo (można też używac samych białek jaj poza tą ilością);
-gotować w wodzie lub na parze albo piec, nie smażyć posiłków;
-białka powinny pokrywać ok. 20-25% zapotrzebowania kalorycznego; połowa białek powinna być pochodzenia zwierzęcego;
-węglowodany powinny być przyjmowane w ilości ok 100-120g na dobę, w tym powinny znajdować się również węglowodany złożone;
-nalezy przyjmować ok.25-30g błonnika dziennie (głownie z produktów takich, jak: pieczywo razowe,pełnoziarnistke, graham, pumpernikiel, warzywa, płatki owsiane);
-udział energii z tłuzczów powinien pokrywać ok. 25-30% zapotrzebowania kalorycznego; połowa z tłuszczów powinna być pochodzenia roślinnego, a reszta- zwierzęcego.



"posiłek I - 7:00 - jajecznica z 3 jajek + pomidory + kromka ciemnego pieczywa"-
pieczywo powinno być razowe, pełnoziarniste; pytać sprzedawcę o skład lub czytać nalepki, gdyż kolor pieczywa niewiele mówi o jego rzeczywistym składzie- często pieczywo ciemne jest barwione karmelem, który może powodować alergie, a przy tym samo pieczywo może mieć w składzie tylko lub głównie mogę pzenną, a takie produkty należy wykluczyć z diety; ponadto, jaecznica odpada, jajka lepiej jeść gotowane;

"posiłek II - 9:30 - 250ml jogurtu naturalnego + banan"

banany w diecie odchdzającej nalezy wykluczyć (wysoki indeks glikemiczny i kaloryczność);

"posiłek III - 12:30 - sałatka z warzyw (sałata, pomidor, ogórek, papryka itp.) i tuńczyka"

tu jest okej, moim zdaniem;

"posiłek IV - 15:00 - 250g piersi z kurczaka, brokuły, buraczki"

tu jest okej, ale należy uważać na ilość buraków, ich spożycie nalezy ograniczyć w diecie odchudzającej;

"posiłek V - 17:30 - serek wiejski + wkrojone do niego warzywa + kromka ciemnego chleba
posiłek VI - 19:30 - kostka twarogu półtłustego"

tu jest okej

"Nie lubi pić kawy ani herbaty, tylko woda w ciągu dnia. (postaramy się wyeliminować tę nieszczęsną colę...)"

colę można na początku zastąpić tą słodzoną aspartamem (cola zero), ale ponieważ cola sama z siebie jest niezdrowa, należy stopniowo zmniejszać jej ilość w ciągu dnia.

Dla ułatwienia podaję Ci sugerowane porcje pokarmów, które można spożyć w ciągu dnia:

pieczywo- 120g
płatki, otręby zbożowe- 30g
ziemniaki 140g lub mleko albo napoje mleczne niskotłuszczowe- 500g
chudy biały ser- 80g
mięso (cielęcina, chuda wołowina,kurczak, indyk, ryba)- 150g
masło lub margaryna- 5g
olej roślinny- 10g

No i oczywiście wskazany jest codzienny ruch. Można zacząć od spacerów, a w miarę możliwości przejść do lekkich ćwiczeń aż do coraz bardziej intensywnych.

Zmieniony przez - Mermaidix w dniu 2014-03-01 20:27:57
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta układanie diety

Następny temat

Dieta na mase 2500 kcal, 83kg...?

Water