SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

wtórny brak miesiączki

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5289

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 146
Cześć dziewczyny

Mam taką nietypową sprawę, zależy mi głownie na odezwie osób które też borykają bądź borykały się z tym problemem i są w jakikolwiek sposób mi pomóc. Ale może od początku.

Moja przygoda z odchudzaniem i sportem zaczęła się półtora roku temu, wcześnie nie ruszałam się wcale, jadłam wszystko co popadnie i ogólnie nie dbałam o siebie. Nigdy nie byłam gruba ale zapragnęłam być "fit" i od tego czasu zaczęły się moje problemy. Zaczęłam biegać - początkowo nie dużo ale bardzo regularnie 3 razy w tygodniu (obecnie ze względu na kontuzję nie biegam, zastąpiłam rowerem stacjonarnym) do tego doszedł rower (mtb bardzo intensywne, często na progu tlenowym i w beztlenie). Od tego roku również treningi siłowe (3 razy w ty. trening dzielony - klatka/biceps, barki/triceps i osobno nogi i plecy). Kaloryczność oszacowałam na 1700 kcal i od tego czasu tego się trzymam (bywa więcej, bywa mniej ale w tygodniowym bilansie wychodzi tyle mniej więcej).
Ważyłam 53kg i miałam 23% tłuszczu. Miesiączkę straciłam po jakiś 2 miesiącach od rozpoczęcia "odchudzania" i tak nie mam jej do dziś. Obecnie ważę 46-48 kg i waga wskazuje 15-17% fatu. Wiem, że jem za mało ale przez tak długi okres czasu mój organizm przyzwyczaił się do funkcjonowania na takim trybie. Stopniowo dodawać więcej? Ale ile czego? Daje zrzut przykładowej diety, czasem zjem rano jeszcze kromkę pumpernikla i zdarza mi się ominąć kolację jeśli obiad jem bardzo późno.

Miałam szereg badań, 2 razy w szpitalu, po pobudzeniu moje hormony reagują prawidłowo, więc faszerują mnie żeby sztucznie miesiączkę wywołać. Mam za niski estradiol, fsh i lh więc ogólnie wszystkie hormony żeńskie i lekko podwyższony kortyzol. Zaburzenia mam w podwzgórzu - przysadka i jajniki są w porządku.

Czy jest w ogóle możliwość wyglądać i czuć się dobrze będąc jednocześnie zdrową? Czy mój organizm się buntuje przy takiej sylwetce i jestem skazana na bycie pulpecikiem?

Wiek : 27
Waga : 47
Wzrost : 158
Obwód w biuście(1) : 75
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 56
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder (3): 81
Obwód uda w najszerszym miejscu: 45
Obwód łydki : 32
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch
W którym miejscu najszybciej chudniesz : biust
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: zimą rower stacjonarny (1 godz-1,5 godz. 3 razy w tyg.) plus siłownia 3 razy w tyg. (trening dzielony)
Co lubisz jeść na śniadanie: owsiankę
Co lubisz jeść na obiad : makaron/ryż z kurczakiem
Co jako przekąskę : warzywo
Co jako deser : owoc
Ograniczenia żywieniowe :
Stan zdrowia:
czy regularnie miesiączkujesz: nie
czy bierzesz tabletki hormonalne: tak (femoston na brak miesiączki)
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: tak
czy rodziłaś: nie
Preferowane formy aktywności fizycznej
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : BCAA
Stosowane wcześniej diety :


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49711 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Czesc, pomoc moze nie pomoge, ale mam ten sam problem. Nie mam juz 8m. Nadmienie tylko, ze bylam diagnozowana o nic. Jestem w kropce. No i czekam.
Bede sledzila Twoj watek, bo moze czegos sie dowiem
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 8582 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 74835
Jesz bardzo mało tłuszczu, czy w Twojej diecie jest jakiekolwiek źródło tłuszczu zwierzęcego? 100 g kurczaka to całe mięso, jakie zjadasz dziennie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49711 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Czytałaś o athlet's triade? http://www.tlustezycie.pl/2013/10/syndrom-atletki-female-athlete-triad.html

Spełniasz większość kryteriów.

https://www.facebook.com/martaokuniewskatrenerpersonalny/posts/1575083069444970:0

Tu sobie jeszcze poczytaj, jak fitnessowy "zdrowy" styl życia potrafi kompletnie rozwalić hormony w momencie kiedy ciśniesz ciało wbrew swojej genetyce.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 218 Napisanych postów 8941 Wiek 25 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 84012
Ja tam znawcą nie jestem, ale u mnie też nie było okresu i to przez rok.

No na pewno musisz jeść tłuszczu więcej i to takiego zwierzęcego, potrzebujesz cholesterolu. Dużo nabiału masz w miscie, jogurty 0% i twarogi chude Ci na pewno nie pomagają.

Nie tyraj teraz na treningach, zapomnij o redukcji (tym bardziej, że jesteś baaardzo szczuplutka), zdrowie jest najważniejsze. Jak ono się naprawi to i sylwetka Ci odpłaci, wierz mi.

"Optymista to ktoś, kto wie, że zrobienie kroku do tyłu zaraz po tym, jak się zrobiło krok do przodu to nie katastrofa tylko cza-cza."

http://www.sfd.pl/Zrozumieć_kobietę_;_czyli_Female_Phase_Training_by_Ejpi-t1087093.html# 

"Ludzi z nadmiarem teścia sie tylko ogląda"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49711 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Dziewczyny przy wtornym braku @ nie chodzi tylko o niskie tluszcze, ale rowniez weglowodany.
Na swoim przykladzie moge powiedziec ze moje zaburzenia nie maja nic wspolnego z dieta czy masa ciala. A szkoda .... problem byly rozwiazany
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 243 Napisanych postów 23792 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 81252
Azaliana, prosze cie... u ciebie brak okresu na pewno zwiazany jest z twoja dieta i niskimi tliszczami, bo 30-40 g t, to noe dobry poziom.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49711 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
A tak w ogóle, to mnie potrafił cykl paść na durnej diecie 1300-1400 i 5-6 treningach tygodniowo przy wadze powyżej 60 kg. Zajechałam się w 2 miesiące. Odzyskiwałam kolejne pół roku.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 203 Napisanych postów 8582 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 74835
Węglowodany też nie są bez znaczenia, ale z nimi o coś innego chodzi.
Ja jestem przypadkiem, który potrafi nie mieć miesiączki nawet i 15 miesięcy, więc jestem mocno w temacie. Jestem też dowodem na to, że mądrze wprowadzony tłuszcz w diecie jest kluczem do sukcesu. Miejsce jogurtu 0% jest wyłącznie w koszu na śmieci :)

Mam Twój wzrost, Twój wiek i podobną wagę (aktualnie wyższą od Twojej), kaloryczność około 1700 kcal i problemy z miesiączką, więc… jeśli miałabym radzić na podstawie własnych doświadczeń: nie idź tą drogą i zainteresuj się tłuszczami zwierzęcymi oraz mniejszą ilością treningów cardio na rzecz treningów siłowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10873 Napisanych postów 49711 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
PUSHhard
Azaliana, prosze cie... u ciebie brak okresu na pewno zwiazany jest z twoja dieta i niskimi tliszczami, bo 30-40 g t, to noe dobry poziom.


Push, widzę, że Ty to wiesz wszystko, a przynajmniej tak Ci się wydaje.... no normalnie uderz w stół .....
ważąc 62kg/163cm też miałam problemy z okresem, ważąc 48kg nie miałam, ważąc 50kg miałam itp .... żadnych sensownych wniosków tutaj nie wysupłasz. Poza tym, co jest dziwne nie miałam problemów z zajściem i samą ciążą .... ergo?
co ostatnio usłyszałam "taka moja uroda"
no ale to off top
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 243 Napisanych postów 23792 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 81252
Azalianna, ja z zajsciem w ciążę też nie miałam problemu
ale nie pisz bzdur, że dobrze jesz i że jesz na zerowym bilansie, bo niedawno jeszcze jadłaś tak:

wczoraj 38T/150W/91B
1. wasa żytnie (40g), twaróg (75g), miód (1/2 łyżki), pestki dyni (20g)
2. kasza jaglana (50g), kurczak pierś (150g), marchew (300g), pestki dyni (20g)
3. żytni razowy (80g), krakowska sucha z indyka (50g), majonez (1 łyżeczka), pomidory (3szt.), ogórek zielony (300g)
kawa x3 plus mleko (120ml)

dziś 43T/150W/117B
1. żytni razowy (80gr), twaróg (200g), miód (1/2 łyżki)
2. kasza jaglana 100g, kurczak pierś 250g, surówka z kwaszonej kapusty, marchewki, ogórka (ok. 300g), oliwa z oliwek (1 łyżka)
3. żytni razowy (80gr), ser żółty (40gr), pomidor (3 szt), majonez (1/2 łyżki)

więc proszę, nie odgrywaj się zepsuta piłeczką.


Zmieniony przez - PUSHhard w dniu 2015-03-03 22:13:55
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Następny temat

DT Kessika Trening biegowy, trening siłowy i jak to pogodzić pods str 5

Nutlove-choco