SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

redukcja, kilka pytan

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2119

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 450
Witam wszystkich. Od jakiegos czasu regularnie przegladam forum w poszukiwaniu roznych informacji na temat poprawienia kondycji i sposobu odzywiania, ale dopiero teraz postanowilem cos napisac. Mam kilka pytan odnosnie diety redukcyjnej.
Jakis tydzien temu zaczalem redukcje wg planu ulozonego przy wykorzystaniu postow z tego dzialu i poprawianych diet ludzi ktore tu znalazlem. Do tej pory jadlem po pierwsze nieregularnie, po drugie jadlem "co bylo pod reka", i do tego rozna liczbe posilkow (2-5)
Zapotrzebowanie kcal obliczylem ze wzoru:
masa_ciala * 24 * 1,2 i odjalem od tego jakies 400 kcal, wyszlo ok 2100 (moja waga to 86 kg). BTW: 172/77/198 (B:2g/kg, T: 0,9g/kg, W: 2,3g/kg)

a teraz pytania:
1) czy to normalne na diecie redukcyjnej ze jestem "przejedzony"? tzn. ze to co mam w planie na te 5 posilkow musze wrzucac w siebie "na sile", bo nie jestem glodny. A moze jeszcze za duzo kcal w siebie pakuje? Moze powinienem ograniczyc jeszcze spozycie kcal?Boje sie zeby redukcja nie dala odwrotnego efektu.
2) ukladajac jadlospis zawsze mam problem z wypelnieniem normy bialka - wegle i tluszcze jakos daje rade, czy cos mam nie tak z proporcjami? czy powinienem zaopatrzyc sie w odzywke bialkowa, jesli tak to jaka?
3) czy posilkiem czysto bialkowym i zarazem ostatnim moze byc kolacja ok godz 19-20 (przy okazji 1-1,5 godz po posilku potreningowym), zakladajac ze ide spac w okolicach godz 24 lub 1?

z gory dzieki za odpowiedzi.

zdrv, resolver
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 450
No i witam ponownie. Oto moja najnowsza tworczosc, rzuccie na to okiem, prosze. Moje dane 86kg wagi, 168cm wzrostu, trening 3x tyg ACT na silowni, bieganie rano ok 30 min (z przerwami na razie). Zapotrzebowanie wyliczone zgodnie z radami ellisa (dzieki), BTW: 1,7 / 2,9 / 2,4. W sumie wyszlo jakies 2100 - 2150 kcal (jak to wrzuce w siebie to mam dosyc).
No wiec oto moje dzielo:


08:00
-----
Mleko zaw. 2,o% tłuszczu (200g)
Płatki owsiane (40g)
Musli z rodzynkami i orzechami (10g)
Ser twarogowy chudy (70g)
Orzechy włoskie (10g)

BTW: 28/15/48


11:00
------
Chleb mieszany ze słonecznikiem (50g)
Twarog wiejski (100g)
Marchew (100g)
Polędwica Sopocka (20g) albo inna padlinka yyy znaczy wedlinka :)

BTW: 27/14/36


13:30
------
Chleb mieszany ze słonecznikiem (50g)
Twarog wiejski (100g)
Polędwica Sopocka (20g) albo inna padlinka yyy znaczy wedlinka :)
Słonecznik nasiona (20g)

BTW: 31/23/32


16:00 (przed treningiem)
------
Ryż biały lub parboiled (50g)
Mięso z piersi kurczaka b/skóry (100g) albo inne (wieprzowina/wolowina)
Marchew (30g)
Jabłko (30g)
Oliwa z oliwek (15g)

BTW: 25/17/46


17:00-18:30
-------------
trening, silownia (ACT)


19:00
------
Maślanka 2% tłuszczu (200g)
Kasza gryczana (50g)

BTW: 13/6/44


22:00 (przed snem)
------
Tuńczyk w wodzie (60g) zamiennie serek wiejski

BTW: 12/0/0


Prosze o ocene, z gory dziekuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 862 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 13850
a teraz pytania:
1) czy to normalne na diecie redukcyjnej ze jestem "przejedzony"? tzn. ze to co mam w planie na te 5 posilkow musze wrzucac w siebie "na sile", bo nie jestem glodny. A moze jeszcze za duzo kcal w siebie pakuje? Moze powinienem ograniczyc jeszcze spozycie kcal?Boje sie zeby redukcja nie dala odwrotnego efektu. /jedz dokladnie tyle ile wyliczyles. To normalne ze jezeli przestawiles sie z gownianego jedzenia na produkty bardziej naturalne o niskim IG to sa one wieksze objetosciowe. Jednakze dla pewnosci moze wartoby bylo wkleic tutaj diete na pewno ktos rzuci na nia okiem. Jezeli dodajasz jeszcze jakis spalacz na kofie i synferynie to dodatkowo on hamuje twoj apetyt.
2) ukladajac jadlospis zawsze mam problem z wypelnieniem normy bialka - wegle i tluszcze jakos daje rade, czy cos mam nie tak z proporcjami? czy powinienem zaopatrzyc sie w odzywke bialkowa, jesli tak to jaka? /odzywka bialkowa to rzeczywiscie latwy sposob na dostarczenie dodatkowych porcji tego makroskladnika w ciagu dnia. Jezeli masz kase to warto kuipic bialko uniwersalne do stosowania o roznych porach dnia. Polecam z tych co jadlem prolongatum biogenixa, perfect whey protein treca. Jako najtansza alternatywa ostrowia albo mozesz sprobowac kupic w promocji Lacme ze sklepu power zone jezeli jeszcze jest
3) czy posilkiem czysto bialkowym i zarazem ostatnim moze byc kolacja ok godz 19-20 (przy okazji 1-1,5 godz po posilku potreningowym), zakladajac ze ide spac w okolicach godz 24 lub 1? <zjedz ten posilek do pol godziny przed snem

----Ręce które leczą----

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 248
ile masz wzrostu ile lat?? 86kg i tylko 2100 kcal?? nie za malo??
ja mam 18 lat 175cm 78kg i 2500kcal!!

a

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 3246 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 14357
To normalne ze czujesz sie pelny bo na redukcji Twoj metabolizm jest wolniejszy

misiek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 55 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 766
spox

próbuje coś ze sobą zrobić ... :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 450
muzyk88: mam 170cm i 24 lata, myslisz ze za malo kcal jak na mnie? powinienem jeszcze zwiekszyc?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 248
no specjalista to nei jestem ale mysle ze kolo 2300-2004 tak mi sie wydaje!! albo to ja mam za dużo:)

a

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 450
Luki:
czegos nie rozumiem chyba troche, piszesz ze na redukcji moj metabolizm jest wolniejszym natomiast Tyka w swoim poscie na temat samodzielnego ukladania diety pisze ze metabolizm zwalnia w momencie gdy sie przesadzi z odjeciem kalorii, natomiast przy prawidlowej redukcji metabolizm powinien sie "rozpedzac", wiec jak to dokladnie jest?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 691 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 23619
A więc sprawa wygląda tak.
1-5 posiłków w diecie redukcyjnej to za mało , jedz od 6 do 8 posiłków dziennie , tym sposobem podkręcisz bardziej metabolizm a węglowodany czerp głównie z warzyw i opychaj się nimi do woli kiedy jesteś głodny.Białka daj od 2,5 do 3 gram na kilo wagi a tłuszczy od 1 do 1,5 grama.
2- a ile musisz tego białka przyjmować ze nie dajesz rady?
3-Ostatni posiłek powinien być białkowo-tłuszczowy np: twaróg z oliwą lub siemieniem lnianym.Pozdro!!!

Ból przemija, chwała jest wieczna!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 4616 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 53303
Na redukcji organizm bardziej szanuje kalorie, w skrajnych przypadkach liczy je podwójnie po pewnym czasie utrata wagi nie jest proporcjonalna do odjętych kalorii... dlatego trzeba go oszukiwać, np: małym deficytem, przerwami od diety.

To normalne, że jesteś pełny, kaloryczność produktów nie jest jednoznaczna z objętością. Obserwuj organizm, za jakiś czas prawdopodobnie nie będziesz musiał wmuszać w siebie jedzenia.

lewylife proszę o badania odnośnie ilości posiłków i szybkości metabolizmu? pomijające ekstremalne sytuacje

Zmieniony przez - ellis w dniu 2006-03-27 12:01:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 450
ellis a moze ty sie wypowiesz w kwestii proporcji BTW ktore sobie wyliczylem?
Zapotrzebowanie kcal obliczylem ze wzoru:
masa_ciala * 24 * 1,2 i odjalem od tego jakies 400 kcal, wyszlo ok 2100 (moja waga to 86 kg, wzrost 169-170, wiek 24 lata).
BTW: 172/77/198 (B:2g/kg, T: 0,9g/kg, W: 2,3g/kg)

Liczylem z kilku kalkulatorow, wiem ze to orientacyjne dane ale nie wiem czy nie przegialem np z weglami.


A co do mojego glownego pytania o to ze jestem "pelny", to tak sobie mysle, ze wczesniej jadlem co sie dalo (i byly to glownie wegle i tluszcze) i faktycznie czulem tak samo przepelniony zoladek jak teraz, a "zarlem" kilka razy wiecej kalorii. Zastanawialem sie poprostu czy to ze konczac jedzenie czuje sie mocno najedzony, a za regulaminowe 3h przed nastepnym posilkiem wcale nie jestem glodny, nie jest wynikiem jakiegos bledu i nie da odwrotnego efektu.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na mase (do oceny)

Następny temat

Aeroby naczczo a TErrmo speed extreme

Black weekend