SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

przerwa miedzy seriami

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2712

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 48 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 386
czytałm conieco na forum i doszedłem z tego wszystkiego do wnoisku ze przerwy miedzy seriami powinny byc jak najkrótsze, tj jesli po kilku sekundach juz czuje ze mógłbym zaczac klejna serie to powinienem tak zrobic nie czekajac powiedzmy tych 60 czy 100s MAM RACJE CZY NIE?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 5553 Napisanych postów 44081 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 352168
masz racje. ale jezeli robisz wszystkie serie po 20s przerw i nie jestes zmeczony tzn ze cwiczysz za malym ciezarem

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 3446 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 54716
to zalezy ... jesli robisz np. trening masowy to przerwy miedzy kolejnym cwiczeniem powinny wynosic ok. 3 min. !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 50 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126369
i masz i nie masz racji, przerwa zależy także od rodzaju treningu, od wytrenowania, zdolności indywidualnych do regeneracji itp.
ogólnie jaką przerwę stosujesz np. w treningu na masę wyznacza to czy już ustabilizował sie oddech, tętno.
wtedy trzeba jeszcze chwilke poczekać i można wchodzic pod cieżar.
można to także sprawdzić w ten sposób, że gdy wykonujemy serie a mamy dziwnie juz mało siły to może oznaczać że przerwa była za krótka...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 48 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 386
mam na myśli trening masowy, zwykle robie przerwy po ok 30- 60 sekund staram sie raczej szybko robic dalej puki miesien mocno napiety. dziwi mnie te 3 min w treningu na mase. po 3 min zwykle trace powera
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 3446 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 54716
Trening na masę-oparty powinien być na ćwiczeniach podstawowych(przysiady, wyciskania, uginania i wyprosty ramion, itp.)z wolnymi ciężarami(sztanga, sztangielki)-ilość serii kształtować się powinna następująco: na duże grupy mięśniowe(np. klatka, grzbiet, uda) ok.12-16 serii, na mniejsze(np. łydki, bicepsy, tricepsy) ok. 9-12 serii(ponadto 1-3 serii rozgrzewkowych w obu przypadkach),ilość powtórzeń 6-12,przerwy pomiędzy seriami ok.2-3 minut. Każda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Czas trwania:4-8 tygodni. Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce.

zrodło: atlas cwiczen !

Zmieniony przez - sooo w dniu 2006-09-23 17:40:54
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1422 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 11303
Kiedyś czytałem, że Arnold mówił o tym aby robić długie przerwy aby do każdej seri podejść z bardzo dużą siła aby podnosić duży ciężar. Lecz jednak ostatnio czytałem jakiś tekst mawashiego na temat bicepsu i tam na początku przerwy są bardzo krótkie. Ja już dokładnie sam teraz nie wiem czy robić te przerwy krótkie czy długie. Mógłby ktoś to wyjaśnić dokładnie, tzn. przydałby się osobny artykuł odnośnie przerw między seriami. Mnie wydaje się, że przy takich ćwiczeniach jak martwy ciąg czy przysiady przydająsie 2-3minutowe przerwy, ponieważ te ćwiczenie maksymalnie wyczerpują organizm. Ale np. w ćwiczeniach na biceps wydaję mi się, że 1 minutka starczy. Ale jak mówie dokładnie jestem w kropce odnośnie tych przerw. Z chęcia poczekam na czyjąś fachową odpowiedź. Może krzych666 coś skrobnie? :]

Szczyt siły - wyprostować gryf łamany.

Faceci rodzą się piekni, kobiety muszą się malować .

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 48 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 386
trening na mase. robie przerwy po 30- 60 sek tak zeby zaczac kiedy bic jeszcze spiety mocno, ale po 3min odpoczynku trace power wiec unikam takich przerw. ostatnio jednak mam pewien zastój [dlatego pisze] SERIO 3 MINUTY PRZERWY?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 3446 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 54716
ja tam zawsze robie przerwy ok. 3 min.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 1537 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 10309
Ludzie którzy są bardzo wytrzymali powinni dołozyć sobie ze 2 serie i skrócic przerwy pomiędzy nimi wtedy przychodzi najlepszy efekt i z tego co piszesz to mozesz zaliczać się do tego typu wytrzymałościowców!

..........:::::::::W Życiu Spotyka Nas Jedynie Tylko To Co Jesteśmy W Stanie Znieść!!::::::::.........
[ON]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 48 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 386
no i słyszałem tez ze nie najlepiej na mase jest robic powtórzenia z łokciem opartym o kolano, prawda to?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ktore miesnie odpowiadaja za ...

Następny temat

Trening tricepsow

Fruzelina