SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - newsy

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 29183

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3130 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 18793
W tym temacie możemy zamieszczać nowinki ze świata F1
Jeżeli sie nie będzie podobać to proszę o usunięcie
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
"Inżynierowie zespołu BMW Sauber mają pełne ręce roboty i zajmują się równolegle dwoma kosztownymi programami technicznymi - czytamy w "Przeglądzie Sportowym". Czy wprowadzane zmiany pozwolą Robertowi Kubicy walczyć o mistrzostwo świata?

Pierwszym zadaniem inżynierów z Hinwill jest zredukowanie wagi bolidu Polaka. Dzięki temu nasz zawodnik będzie mógł zacząć stosować system KERS. Jak na razie jest to niemożliwe, ponieważ korzyści płynące z zamontowania ciężkiego urządzenia nie rekompensują strat wynikających ze złego wyważenia maszyny.

Drugim, znacznie ważniejszym, zadaniem jest skonstruowanie podwójnego dyfuzora. Mimo, że FIA nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji co do kontrowersyjnego elementu, zespoły od dłuższego czasu pracują nad jego skonstruowaniem. - Wszyscy już na tym pracują. Nie możemy czekać z założonymi rękami- mówi szef ekipy Mario Theissen. Wszystko będzie jasne 14. kwietnia - wtedy swój wyrok ogłosi FIA.

Aby nowy dyfuzor spełniał swoją rolę, zespół BMW Sauber musi zmienić całą techniczną charakterystykę bolidu. Jeśli okaże się, że dyfuzor może być większy, bolid będzie musiał być gruntowanie przebudowany, aby dostarczyć pod podłogę więcej powietrza. A to kolei zależy od kształtu większości elementów znajdujących się przed dyfuzorem, czyli... w zasadzie całego bolidu.

Według "Przeglądu Sportowego" Robert Kubica ma szanse otrzymać nowy dyfuzor najwcześniej na 7. wyścig sezonu, zaplanowane na 7. czerwca Grand Prix Turcji. Wtedy o walkę o mistrzostwo świata może być już jednak za późno."

Źródło: http://f1.wp.pl/ 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
FIA skontroluje Donington Park

Inspektorzy FIA skontrolują postępy przygotowań toru Donington Park do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 2010.

Zarządca toru Simon Gillett jest przekonany, że wyniki kontroli prac wypadną pozytywnie.

"Pracujemy z najlepszymi w tej branży" - mówił Gillett. "Kiedy pracujesz z takimi osobami jak Tilke, starasz się wykonywać wszystko jak najlepiej."

Gillett liczy też na to, iż wkrótce pojawią się obligacje, które mają pokryć koszty przebudowy toru. Pierwotnie miały się one ukazać na początku marca, jednak termin ich wyjścia został przesunięty na kolejny miesiąc.

http://www.f1.v10.pl/galeria/donington,park,2010,artykul,30244,0,JPG.html

Źródło: http://www.f1.v10.pl

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-04-10 13:33:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Lewis Hamilton w prywatnej rozmowie z dyrektorem wyścigów F1 Charliem Whitingiem w Malezji przeprosił za to, że okłamał sędziów F1 w sprawie incydentu z Melbourne - ujawnia serwis Autosport.com.
Whiting był obecny na obu posiedzeniach komisji, która rozstrzygała, czy Hamilton powinien przepuścić Trullego w Australii czy też nie, gdy jechali za samochodem bezpieczeństwa. Dyrektor wyścigów F1 powiedział, że zauważył zmianę w zachowaniu mistrza świata. - Postawa Lewisa podczas dwóch pierwszych posiedzeń wskazywała, że on mówił, to co mu kazali. W niedzielę było już jasne, że kłamał - powiedział Whiting.

- Fakt, że przyszedł do mnie i przeprosił, tylko to potwierdza. Powiedział, że przeprasza za wszystko, co zrobił i że to już się więcej nie powtórzy - dodał.

Whiting mówi, że podczas posiedzeń komisji było jasne, że przedstawiciele McLarena coś ukrywają. - Starali się bardzo mocno zejść z głównego wątku debaty i odwrócić uwagę sędziów - mówił.

McLaren ma stawić się przed Radą ds. Sportów Motorowych FIA, żeby wyjaśnić swoje zachowanie. Najprawdopodobniej zespół zostanie jeszcze dodatkowo ukarany.

Źródło: www.sport.pl 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Ile lat pracuje w BMW doktor Mario Theissen? Ile par okularów ma Nick Heidfeld? Kto jest pilotem Sebastiana Loeba i kto jest aktualnie mistrzem świata w kartingu? - odpowiedzi na te wszystkie pytania bardzo dobrze zna Robert Kubica.

Kubica wziął udział w zabawie oficjalnej strony internetowej Formuły 1 "Zapytaj Eksperta". Był trzecim kierowcą przepytanym przez www.f1.com. Wcześniej z szeregiem pytań z różnych dziedzin zmierzyli się Sebastian Vettel i Nick Heidfeld. Ale Kubica jest jak na razie najlepszy. Wypadł naprawdę znakomicie.

Oto pytania, na które odpowiadał polski kierowca BMW Sauber:

W przybliżeniu ile osób ogląda w Polsce wyścigu Formuły 1?
Kubica: Więcej niż trzy miliony? Tak bym stawiał, ale nie wiem, jakie są wyniki oglądalności F1 w Polsce.
Źle, ponad 4 miliony osób.

Polski reporter telewizyjny Tomasz Lorek umieścił cię na czwartym miejscu na liście najsłynniejszych Polaków wszech czasów. Jak myślisz, kto cię wyprzedził?

Kubica: Na pewno papież Jan Paweł II i Lech Wałęsa i, jako że ten reporter uwielbia żużel, pewnie ktoś z tego środowiska.
Dwie z trzech osób wytypowane dobrze. Trzecia to Maria Curie-Skłodowska.

Od ilu lat twój szef doktor Mario Theissen pracuje dla BMW?
Kubica: Już bardzo długo. Ile ma teraz lat? 56. Jeśli zaczął, gdy miał 25 to pracuje już jakieś 31 lat.
Bardzo blisko, 32. Pół punktu dla Roberta.

Co w pokerowej terminologii oznacza określenie "kaczki"?
Kubica: parę dwójek! To bardzo łatwe.
Dobrze

Jesteś fanem gry w kręgle. Który z nich jest nazywany "kingpin" czyli "kręglem królewskim".
Kubica: Kręgiel środkowy. Znów łatwe.
Dobrze

Ile par okularów przeciwsłonecznych ma twój kolega z zespołu Nick Heidfeld?
Kubica: Tylko w ubiegłym tygodniu nosił ich siedem. Musi ich mieć ze 30.
Idealnie. Heidfeld ma dokładnie 30 par takich okularów.

Jeśli wpiszesz swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki Google, jak myślisz, ile wyników się wyświetli?

Kubica: Nie mam pojęcia!
2,780,000 wyników

W 2005 roku wygrałeś World Series by Renault. Ile zwycięstw wówczas odniosłeś?
Kubica: Cztery.
Dobrze

Kiedy, gdzie i w jakiej serii wyścigowej wygrałeś swój pierwszy wyścig?
Kubica: w Formule Renault w kwietniu 2002 roku w Vallelunga.
Dobrze.

Ile kosztuje oficjalna czapeczka Roberta Kubicy w sklepie internetowym na stronie BMW Sauber?
Kubica: Za drogo! 20 Euro.
Źle. Nawet drożej - 25 Euro.

Jak nazywają się dzieci Nicka Heidfelda?
Kubica: Juni i Joda.
Dobrze.

Jesteś wielkim fanem rajdów samochodowych i Sebastiana Loeba. Kto jest pilotem Francuza?
Kubica: Daniel Elena, obywatel księstwa Monako.
Dobrze.

Christian Klien jest trzecim, testowym kierowcą BMW Sauber, ale kiedyś startował w Formule 1. W ilu wyścigach brał udział?

Kubica: Christian? Coś około 48?
Pół punktu, bo było bardzo blisko. W 46 wyścigach

Kiedy BMW zbudowało swój pierwszy samochód?
Kubica: Jakieś 80 lat temu?
Blisko, pół punktu. Pierwszy samochód zbudowało w 1923 roku, ale taśmową produkcję rozpoczęło w 1928.

BMW buduje okazałą kwaterę główną w Monachium. Na czym jest wzorowany ten budynek?

Kubica: na cylindrach w silniku.
Dobrze - na czterech cylindrach.

Jesteś miłośnikiem snookerzysty Ronniego "Rakiety" O'Sullivana, który najszybciej na świecie wbił maksymalnego breaka (147 punktów). Jak długo mu to zajęło?

Kubica: Łatwe - 5 minut i 20 sekund.
Dobrze - miało to miejsce na mistrzostwach świata w 1997 roku.

Wracając do tematu kręgli, kto w filmie "Big Lebowski" gra Jeffa Lebowskiego, znanego powszechnie jako "Koleś"?
Kubica: Nie wiem.
Jeff Bridges.

Wciąż kochasz karting, powiedz w takim razie, który z Włochów jest teraz mistrzem świata?

Kubica: Marco Ardigo.
Dobrze, był mistrzem w 2007 i 2008 roku.

Co łączy BMW z filmem "Włoska robota"?
Kubica: Nie mam pojęcia.
Trzy nowe Mini grają tam główne role w scenie pościgu. Mini jest produkowane przez BMW.

Debiutowałeś w 2006 roku na Węgrzech po tym, jak zespół opuścił Jacques Villeneuve. Jak Villeneuve wypadł w swoim debiucie w Australii w 1996 roku?

Kubica: Wiem to, nie wypadł źle. Prawie wygrał! Był drugi.
Dobrze, startował z pole position, ukończył drugi. Jeździł wówczas dla Williamsa.

Finalny wynik: 17,5 na 25 punktów. Nota eksperta: 70 procent.

Kubica jak na razie prowadzi wśród przepytanych kierowców. Drugi jest Sebastian Vettel (64 procent), trzeci Nick Heidfeld (57 procent). Zobaczymy czy znajdzie się ktoś, kto uzyska wynik lepszy od Polaka z BMW Sauber.

Źródło: http://f1.wp.pl/


Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-04-11 09:53:51
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 1805 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17481
Według Davida Coultharda Trybunał Apelacyjny uzna kontrowersyjnie dyfuzory za legalne.

Szkot, który zakończył swoją karierę wyścigową pozostaje w zespole Red Bull jako doradca. To właśnie ten zespół zakwestionował legalność aerodynamiki kilku zespołów.

Coulthard, który jest kierowcą rezerwowym Red Bulla jest pewny, że FIA uzna dyfuzory za zgodne z regulaminem.

"Nie jestem inżynierem, więc muszę polegać na opinii ludzi z FIA zajmujących się takimi sprawami." - mówi David.

"Oni powiedzieli w Melbourne, że ich bolidy były legalne i myślę, że FIA potwierdzi to 14 kwietnia."

"Siedem zespołów prawdopodobnie będzie chciało zmienić swoje bolidy." - dodaje David. Wiele zespołów prowadzi już zaawansowane prace nad dyfuzorami, a pomimo kryzysu, nakład finansowy jest wciąż spory.

Coulthard kontynuuje: "To jest słuszne, ale to nie oznacza, że dyfuzory są nielegalne."

"Nie powinieneś być karany za to, że zinterpretowałeś inaczej przepisy i wyciągasz z tego przewagę. Te 3 zespoły także wydały pieniądze na ulepszanie ich aerodynamiki, więc ta kasa mogłaby być teraz zmarnowana."

"W Formule 1 nie chodzi tylko o oszczędzanie pieniędzy, ale przede wszystkim o mistrzostwo!" - kończy rezerwowy kierowca Red Bulla.

źródło: f1ultra.pl

' Chcemy czegos dokonac, zanim nasi krewni rozstawia pamiatki po nas po zakamarkach mebli'

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 55 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1785
F1: "Gang dyfuzorowy" łamie przepisy

Według jednego z inżynierów Ferrari, Rory'ego Byrne'a, zespoły korzystające z podwójnych dyfuzorów (Toyota, Williams i Brawn GP) zwane "Gangiem dyfuzorowym", łamią przepisy Formuły 1.
We wtorek 14 kwietnia Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny FIA podejmie ostateczną decyzję w sprawie kontrowersyjnych dyfuzorów, które pozwalają na osiąganie znacznie lepszych wyników.
Byrne jest przekonany, że podwójne dyfuzory łamią ustalenia artykułu 3.12.5 regulaminu technicznego Formuły 1.
- Tę zasadę ustalono 14-15 lat temu i nikt nigdy inaczej jej nie interpretował - mówi Byrne. - Jeśli spojrzy się od dołu na bolid Brawn to przez otwory widać zawieszenie, a takie otwory są zabronione.
Byrne jest przekonany, że otwory w podłodze tych bolidów zostały specjalnie zaprojektowanie, tak aby poprawić obieg powietrza wokół dyfuzorów.

zrodlo: onet.pl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 35 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 145
We wtorek 14 kwietnia Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny FIA podejmie ostateczną decyzję w sprawie kontrowersyjnych dyfuzorów, które pozwalają na osiąganie znacznie lepszych wyników.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3130 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 18793
Stewart: Brawn, nie zamieniaj Barrichello Hamiltonem

Sir Jackie Stewart uważa, że zespół Brawn GP nie powinien rezygnować Rubensa Barrichello w celu zwolnienia miejsca dla Mistrza Świata Lewisa Hamiltona.

Wskutek ostatniej afery związanej z kłamstwami McLarena i Hamiltona spekuluje się, że Mistrz Świata może opuścić ekipę z Woking i zasilić dominujący w tej chwili zespół Brawn GP. W ekipie Rossa Brawna Brytyjczyk miałby zastąpić Rubensa Barrichello.

Jackie Stewart, który zatrudniał Brazylijczyka w latach 1997-1999 w swoim własnym zespole uważa jednak, że byłaby to błędna decyzja.

"Rubens jest bardzo doświadczony w ustawianiu samochodu, a Lewis nie. Ross (Brawn) teraz potrzebuje wiedzy, gdyż wprowadzono zakaz testów w trakcie sezonu."

Rubens Barrichello w czasie startów w Stewart Ford zdobył jedno pole position i czterokrotnie meldował się na podium.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Już dziś w Paryżu mogą rozstrzygnąć się losy walki o mistrzostwo świata Formuły 1 w sezonie 2009. Jeśli Światowa Rada Sportów Motorowych FIA uzna, że stosowane przez zespoły Brawn GP, Toyota i Williams dyfuzory są legalne, wówczas trudno będzie komukolwiek pokonać stajnię Rossa Brawna.

Jeśli FIA zabroni stosowania kontrowersyjnego podwójnego dyfuzora, Robert Kubica i trzynastu innych kierowców odzyskają pół sekundy straty na okrążeniu do zespołów, które korzystały z tego rozwiązania. Bolid Polaka z dnia na dzień wjedzie do czołówki, a nasz kierowca zacznie się liczyć w walce o zwycięstwa.


- Od decyzji podjętej w Paryżu będą zależeć losy mistrzostwa świata - mówił w Malezji Fernando Alonso. Trudno nie przyznać mu racji. "Gang dyfuzorów" w dwóch pierwszych wyścigach sezonu był zdecydowanie najszybszy, a już Brawn GP nie miało sobie równych. Rubens Barichello i Jenson Button, którzy w zeszłym sezonie tłukli się w ogonie stawki, teraz są najszybsi.

Jeśli komisja FIA uzna, że rację mają protestujące zespoły BMW, Ferrari, Red Bull i Renault, wówczas układ sił po pierwszych dwóch wyścigach całkowicie się zmieni. Kierowcy Brawn GP, Toyoty i Williamsa zostaną zdyskwalifikowani, a ich bolidy będzie trzeba przeprojektować.

Jeśli z kolei, co chyba bardziej prawdopodobne, "gang dyfuzorów" wyjdzie z tej próby sił zwycięsko, wówczas uważani przed sezonem za faworytów Robert Kubica, Felipe Masssa czy Kimi Raikkonen będą w niezwykle trudnej sytuacji. Obecny lider klasyfikacji generalnej Jenson Button stanie się niemal pewnym kandydatem do mistrzostwa świata.

Kubica będzie musiał długimi miesiącami czekać, aż inżynierowie przeprojektują jego bolid i powielą rozwiązanie Brawn GP, Toyoty i Williamsa. Gdy w końcu im się to udał, tytuł mistrzowski będzie już nieosiągalny.

Asem w talii protestujących ekip może okazać się inżynier Ferrari Rory Byrne, który skonstruował wszystkie mistrzowskie bolidy Michaela Schumachera. Uważa on, że podwójne dyfuzory łamią punkt 3.12.5 regulaminu technicznego. - Ten przepis został ustanowiony 14-15 lat temu i przez ten czas wszyscy interpretowali go w ten sam sposób - tłumaczy znany inżynier.

Źródło:WP.PL/Przegląd Sportowy

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2009-04-14 08:34:19
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sutil: Poprawa wymaga czasu

Następny temat

Jaki rozmiar ramy Author dla 168cm wzrostu

WHEY premium