Proces redukcji tkanki tłuszczowej nie jest łatwy. Wymaga od osoby trenującej opanowania wiedzy z zakresu odżywiania, treningu, jak i wsparcia suplementacyjnego. O ile podczas okresu budowania masy mięśniowej można było sobie pozwolić na pewne odstępstwa, o tyle podczas okresu odchudzania trzeba wyliczyć bilans dobowy, jak i trzymać się dietetycznych zaleceń, które pozwolą na pozbycie się tłuszczu. 

Zanim przejdziemy do meritum należy wspomnieć, że bez odpowiednio zbilansowanej diety, która ukierunkowana jest na redukcję tłuszczu, czyli posiadającej ujemny bilans kaloryczny dobowy, nie jesteśmy w stanie zredukować tłuszczu. Musimy odpowiednio zająć się tego typu zagadnieniem, aby w pełni cieszyć się z efektywnego odchudzania. Co więcej, redukcja wiąże się z dodatkowymi, specyficznymi aktywnościami, których celem jest podtrzymanie aktywności metabolizmu, tak aby nie dochodziło do sytuacji jego spowolnienia i zahamowania efektów. Bazę powinien stanowić trening siłowy, a jego uzupełnieniem powinny być interwały, treningi metaboliczne czy też cardio.

Co z suplementacją?

Wykorzystanie spalaczy tłuszczu daje wymierne korzyści. Jednak tak jak zostało wspomniane wyżej, musi być on elementem układanki, która zostanie odpowiednio poustawiana, żeby termogenik mógł wykazać się działaniem. Główne działanie spalaczy polega na promowaniu efektu termogenezy, czyli podniesienia ciepłoty ciała, co z kolei sprzyja działaniu lipolitycznemu. Oznacza to, że produkt tego typu będzie wspomagał efekt utraty tkanki tłuszczowej poprzez nasilone uwalnianie wolnych kwasów tłuszczowych, które będziemy w stanie spożytkować podczas aktywności fizycznej.

Spalacz tłuszczu to nie tylko działanie stricte ukierunkowane na podniesienie termogenezy czy nasilenie procesów powiązanych bezpośrednio z lipolizą. To również działanie wspomagające wysiłek fizyczny poprzez wzrost koncentracji, pobudzenia i dodania energii do działania. Dodatkowo spalacz poprzez zawartość swoistych składników przyczynia się do poprawy wrażliwości insulinowej, która jest odpowiedzialna za to, jak wykorzystane zostaną substraty energetyczne w naszym ciele, aby ograniczyć skoki cukru we krwi i odkładanie tkanki tłuszczowej. 

Czy jest to dobra opcja dla początkujących?

Tak, jednak wybierając suplement nie kierujmy się opiniami, aby wybrać środek mocny, bazujący na efedrynie, geranium czy różnego rodzaju mieszankach DMBA, kofeiny i synefryny, jak i johimbiny. Na tego typu “zabawki” przyjdzie jeszcze pora, a poziom tkanki tłuszczowej nie potrzebuje użycia aż tak drastycznych metod tuż na starcie.

Wybierając suplement niech jego główną bazą będzie kofeina, tyrozyna, ekstrakty z zielonej kawy, gorzkiej pomarańczy czy dodatek usprawniający wrażliwość na insulinę, jak ekstrakt z cynamonu, morwa, gymnema, ALA czy też pieprz. Jak zostało wspomniane w akapicie wyżej, na tym etapie skupiamy się bardziej na działaniu prozdrowotnym, które będzie dążyło do poprawy wrażliwości insulinowej. 

Co więcej, efekt psychologiczny, związany z przyjmowaniem suplementu, sam w sobie przynosi czasem wymierne rezultaty, które doskonale sprawdzają się jako sposób na zmotywowanie do treningu.

Czy spalacze są bezpieczne?

Jeżeli kupujesz suplement diety w sklepie, który działa legalnie i nie mija przepisów prawa polskiego np. poprzez sprzedaż internetową, aukcyjną, to powinieneś mieć pewność, że zakupiony przez Ciebie produkt jest bezpieczny. Co więcej, korzystaj z polskich firm suplementacyjnych, które nie wykorzystują substancji pół-legalnych lub zabronionych do obrotu na terenie RP. Większość suplementów bazuje na ekstraktach roślinnych lub substancjach z długą historią zastosowania, co sprawia, że ich bezpieczeństwo jest dość wysokie. 

Uważać powinny natomiast osoby mające problemy z układem sercowo-naczyniowym, problemy natury psychologicznej, jak i neurologicznej. Mając wątpliwości, suplementacje skonsultuj z lekarzem prowadzącym.

Jak stosować termogenik

Główne działanie spalaczy opiera się na poprawie jakości treningu. Oznacza to, że zazwyczaj stosujemy tego typu suplementację na 30-40 minut przed aktywnością. Po około 30 minutach od przyjęcia (w zależności od składu suplementu) powinniśmy czuć pobudzenie, jak i zwiększoną ciepłotę ciała.

Aby suplement działał efektywnie zachowaj około 2h odstępu od posiłku przedtreningowego. 

Podsumowanie

Spalacz tłuszczu dla osób początkujących nie jest koniecznością. Jednak jak możesz pozwolić sobie na dodatek tego typu, jego wykorzystanie może przyczynić się do poprawy efektów odchudzania. Termogenik podniesie temperaturę ciała, nasili procesy uwalniania wolnych kwasów tłuszczowych, doda energii, pobudzi i zmotywuje do wysiłku. Czasem może okazać się, że jest to idealna opcja do tego, aby rozpocząć przygodę z treningiem-ze względu na silne bodźcowanie psychologiczne. W końcu wydałem kasę na spalacz, to trzeba ruszyć tyłek na trening.