SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

aerobik -intensywnosc,wyszczuplenie itd:)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8108

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 71
na wstepie napisze ze jestem raczej zielona w kwestii fitnessu, moja wiedza bazuje tylko na artykolach ktore byly polecone dla zielnoych:)
tak jak jest w tym poradniku napisane najpierw opisze dokaldnie co robie:)

OPIS

przez ostani rok chodzilam raz w tyg. na aerobik-1.5h, bardzo intesywny polaczony z 20 min intensywnych cwiczenie statyczne na dolne partie.
dwa tyg. temu postanowilam cos ze soba zrobic, a dokladniej wyszczuplic troche uda, porpawic kondycje, wiec zapisalam sie na aerobik(najbardziej lubie te forme cwiczen) 4xtyg.
w pon i sr wieczorem chodze na aeropower-powtarzamy ogromna ilosc razy kolanka na stepie biegamy, we wt rano na tbc, a w pta rano na abt. wszystkie cwiczeniea sa naprwde intensywne, trwaja po 50min.

tak jak napislam chaialbym wyszczuplic troche uda, poprawic ko0ndycje. jestem raczej szczupla-168, 56kg, procz aerobiku w raz w tyg chodzilam na basen-czesto robilam sobei tygodnie basenowe-codzienie 30min plywania i 30min sauny. mam chyba dosc dobrze wyrobione miesnie, kiedys intensywnei cwiczylam, -widac je ale bez przesady. problemem jest tylko lekki tluszczyk z tylu ud i po wewnetrznej str ud-cellulit widoczny po silnym scisnieci reka.

jesli chodzi o
diete to dodam ze nie jem tlusto, pije duzo wody, jem duzo jablek,ale tez nie ograniczma specjalnie kalorii tzn. nie stosuje zadenj diety. jem przykladowo:rano kromka ciemego pieczywa z maslem i chudym twarogiem , za 2-3h jablko, potem jakas salatka czy kanapk lub ciastko, obiad-warzywa, kurczak ziemniak, w miedzyczasie pije wode lub soki bez cukru

PYTANIA

1.czy dobrze wybralam-czy aerobik moze mi pomoc w wyszczupleniu, czy moze powinnam urzoamiacic moj trening o inne formy.regularnie moge trenowac do 15 lipca-potem wyjezdzam na tydzien. myslam zeby od lipca dodac do tego schematu w czw abt, ktore jest zawsze bardzo intesywne na uda i posladki.
2. czy nie za malo jem, poczytalam troche artykolow na forum i zastanwiam sie czy nie jem za malo i czy nie spalaja mi sie miesnie?
3. czy nie rozrosna mi sie zbytnio miesnie-boje sie ze zamaist efektu spalnie tluszczyku rozbuduje strasznie miesnie?
4. kiedy beda jakies efakty? planuje w pierwzej serii cwiczyc 5 tyg
5. czy jesli po tych 5tyg przestane tak intesywnie trenowac, to czy nie zniszcze dotychczasowych wysilkow?

dziekuej za pomoc

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 135 Napisanych postów 22600 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 112308
1.czy dobrze wybralam-czy aerobik moze mi pomoc w wyszczupleniu, czy moze powinnam urzoamiacic moj trening o inne formy.regularnie moge trenowac do 15 lipca-potem wyjezdzam na tydzien. myslam zeby od lipca dodac do tego schematu w czw abt, ktore jest zawsze bardzo intesywne na uda i posladki.

spalanie tłooszczu odbywa się przy udziale tlenu, dlatego ważnym jest, aby wysiłek nie był zbyt intensywny; polecam ten temat http://www.sfd.pl/temat134387/ poza tym mooszę cię rozczarować - zbytniego efektu w tak krootkim czasie jak ~2 tygodnie nie zauważysz; soogerowałabym zapisanie się na siłownię i kształtowanie wybranych partii mięśnowych przy wykorzystaniu treningu oporowego

2. czy nie za malo jem, poczytalam troche artykolow na forum i zastanwiam sie czy nie jem za malo i czy nie spalaja mi sie miesnie?
twoja dieta nadaje się do poprawki; mało w niej białka, mało zdrowych tłooszczy, zbyt doożo frooktozy (piszesz, że zapychasz się jakbłakim), zbyt doożo węglowodanoow (i to prostych w połączeniu z tłooszczami - słodycze won! ); kolejna lektoora http://www.sfd.pl/temat89657/ - ułooż dietę i wrzooć ją tootaj do poprawki

3. czy nie rozrosna mi sie zbytnio miesnie-boje sie ze zamaist efektu spalnie tluszczyku rozbuduje strasznie miesnie?
nie rozboodooją - nie martw się o to; organizm kobiety stworzył doskonałą barierę fizjologiczną w postaci m.in. uwaroonkowań hormonalnych; tootaj był porooszany odrobinę temat płci pięknej z zelastwem w ręku http://www.sfd.pl/temat202081/

4. kiedy beda jakies efakty? planuje w pierwzej serii cwiczyc 5 tyg
tego nikt nie jest tobie w stanie określić; imo możesz po miesiącu zauważyć drobne efekty, choć wszystko zależy od wielu czynnikoow; skoop się jednak nie na ilości ćwiczeń, a na ich jakości i diecie

5. czy jesli po tych 5tyg przestane tak intesywnie trenowac, to czy nie zniszcze dotychczasowych wysilkow?
patrz wyżej - nie chodzi o intensywność wysiłkoow foondowaną organizmowi w krootkim czasie (bo moze to mieć opłakane konsekwencje typu przetrenowanie, kontoozja, zniechęcenie, frootstracja etc.), a o systematyczny wysiłek fizyczny, niekoniecznie 5-6 razy w tygodniu; uzyskane rezoolaty pomoże tobie utrzynywać dobrze zbilansowana dieta i regoolarna wysiłek fiz.

Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-06-25 13:11:15

28:06:42:12
That is when the world will end.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 71
dzikeuje)

moze jakos zle sie wyrazilam,ale nie oczekuje szybkich efektow i jestem przygotowana na to ze nawet , nazwijmy to nieduza korekcja, potrzebny jest czas.mam tylko nadzije ze po tych pieciu tygodniach bedzie jakis minimalny efekt bo raczej utraty cm sie nie spodziewam:)

poszperalam jescze i na forum i w google i doszlam do wniosku ze nie zrezygnuje z aerobiku tzn nadal ten sam zestaw cwiczen-tbc, 2Xaeropower i raz atb, bo po prostu sprawia mi to duza przyjemnosc. przeczytalm jednak ze wbrew pozorom aerobik jest nieskuteczna zbtnio forma walki z tlusczykiem, nawet tym nieznaczynym(?) i to troche mnie martwi....hm ciekawe czemu taki popoularny;)
do aerobiku dodam 2x tyg rowerek ze zmiennym tempem pol godziny i tak do 15 lipca.....a potem wyjedzam i bedzie wchodzilo w rachube przez 2tyg tylko bieganie,ale slyszalam ze to pobaga!!!
dieta sie zajm i przedstawie ale to troche potrwa bo w tej kwestii jestem zielona totalnie:)
a jablaka jadlam w takiej ilosci bo slyszlam ze maja duzo blonnika i s a pomocne.
dobra lece czytac o dietach
a jakie jest twoje zdanie jesli chodiz o ten moj niesczesny aerobik??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 71
a i mimo ze zajec jest duzo i czesto to naprwade przykladam sie i sczegolnie na atb i koncowce tbc ktora jest mordega z gumami i ciezarkami na nogach czesto zaciskam zeby i dalej daje z sibei wszystko mimo ze boli:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 6135 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30354
Ćwiczysz więc na beztlenie -> koniec spalania tłuszczu kontroluj oddech i przy najmniejszych objawach zadyszki rób przerwę na H2O. BTW jak masz już opanowane ćwiczenia ABT, to czujesz, które działają na Twoje 'ulubione' okolice i możesz tę wyselekcjonowaną grupę ćwiczeń powtarzać nawet codziennie, oczywiście bezpośrednio po 20-30min rozgrzewce aerobowej, optymalnie rano.

"Wszystko jedno gdzie się żyje,
Raz się chudnie, raz się tyje..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 71
hm czyli nie musze rezygnowac z aerobiku, tylko powinnam kontrolowac ooddech??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 135 Napisanych postów 22600 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 112308
dokładnie - jeśli twoje tętno będzie podczas całej sesji aerobiku w graniacach 65-75% HR max, to wszystko będzie w porządku

28:06:42:12
That is when the world will end.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 71
to super. mimo ze jedne zajecia-aeropower sprawiaja mi ogromna radosc, bo wymeczam sie totalnie, to pod wplywem Waszych rad stwierdzilam ze od lipca bede na nie tylko raz w tyg-zeby wyrobic kondycje, a do tego dorzuce 2 razy tyg TBC , raz tyg ATB, raz silownie aeroby, a ponadto zajmuje sie dieta ale to cholernie trudne:(
wiec poki co tylko wyliczylam i opanowalam pierwsze 3 posilki, za to tzw. obiad sprawia mi wiele trudnosci.
ponadto czy powinnam jesc po trningu jesli koncze go o 21.30??

i dodam tylko ze fajnie jest sie regularnie ruszac czlowiek lepiej sie czuje:) a poza tym w ciagu 2 tyg stracilam 1kg i jakos wszyscy mowia ze tycio wysmuklalam, ale nie wiem czy to mozliwe:)
pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 123 Napisanych postów 6135 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30354
"
jesli koncze go o 21.30??
"
Wg. mnie tylko białko

"Wszystko jedno gdzie się żyje,
Raz się chudnie, raz się tyje..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 112 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1316
hmmm, czy naprawde trzeba czepiac sie az tak jablek? ja podczas redukcji prawie cala pule wegli dostarczalam z warzyw i owocow i musze powiedziec ze byla calkiem efektywna!! poza tym jabluszka to full blonnika i pektyn,o witaminkach i mineralach nie wspomne...

We're just a drop of water in an endless sea... Dust in the wind...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10687 Napisanych postów 45183 Wiek 25 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57795
hmmm, ja popieram właśnie takie odchudzanie - z węglami w postaci warzyw i niewielkiej ilości owoców, w tym i jabłek, z tym że raczej nie więcej niż jedno dziennie i to jedzone od razu po normalnym posiłku
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta dla siatkarza

Następny temat

jak zrobić masę?