SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

"METODY UDERZENIOWE"

temat działu:

Z archiwum kulturystyki

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 16176

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
WITAM WSZYSTKICH
Przedstawiam pierwsze dwie z wielu tzw."Metod uderzeniowych"-stosowanych szczególnie chętnie przez kulturystów zaawansowanych:


CO MÓWI O TYCH METODACH NASZ MISTRZ W SWOIM KĄCIKU "ANDRZEJ JASIŃSKI ODPOWIADA" W "SPORCIE DLA WSZYSTKICH" NR 7/1961R. :
"Na oporne mięsnie potrzebna jest mieszanka bardzo wszechstronnych ćwiczen. Te wymogi spełniają metody, które pozwoliły mi obronić tytuł "Mr.Polski" w 1960roku. Zdradzam ich tajemnicę i życzę przede wszystkim ćwiczącym pomyślnych wyników. Przestrzegam jednak przed bezkrytycznym stosowaniem. To są metody uderzeniowe i nadają się wyłącznie dla zaawasnowanych kulturystów (którzy ćwiczą przynajmniej 2 lata). Metodę Coolberta postaram się podać w następnych numerach "SdW"..."

"METODA UDERZENIOWA EALRA MAYNARDA-NA ROZWÓJ KLATKI PIERSIOWEJ"
Ćwiczyć należy 3 razy w tygodniu, co drugi dzień 1-1,5 miesiąca. Ćwiczenia te wykonujemy jako pierwsze, zaraz po rozgrzewce. Składają się z 2 super-serii, zawierających po 4 ćwiczenia, które wykonuje sie bez odpoczynku. Między dwoma super-seriami nastęuje ok 4-5 minutowy odpoczynek czynny. Na treningu nie wolno wykonywać więcej niż 4 serie.

1.Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławeczce w szerokim uchwycie-10 powt.
2.Wymachy ugiętych ramion z dużym obciążeniem w leżeniu-10powt.
3.Wyciskanie sztangi na skośnej ławce-szeroki chwyt-10 powt.
4.Te same wymachy co w ćw.2.

"METODA UDERZENIOWA CHARLESA SIPESA NA ROZWÓJ RAMION"

Sipe zyskał w ciągu 6 tygodni w obwodzie ramienia 2,5cm(z 44,5 na 47vm). Zestaw sklada się z 6 ciężkich ćwiczeń ułożonych parami (biceps-triceps). Odpoczynki sosujemy między poszczególną parą ćwiczeń. Jedną serię stanowią ćwiczenia 1-6. Na treningach nie wolno wykonywać więcej niż 4 serie. W dniu, w którym sosujemy te ćwiczenia wolno ćwiczyć tylko brzuch i nogi.

1.Stojąc, sztanga podchwytem, ugięcia i wpyorsty ramion. Cięzar sztangi taki, by ruch wykonywać nie więcej niż 6 razy.
2.Stojąc, sztanga nachwytem, ugięcia i wyprosty ramion zza głowy. Jest to tzw. "francuskie wyciskanie" () nie mylić z wyciskaniem zza głowy)-8 powtórzeń.
3.Siedząc na skośnej ławce, sztanga podchwytem, ugięcie i wyprosty ramion ze średnim obciążeniem-12-15 powtórzeń. Praca na ugiętych rękach.
4.Leżąc-sztanga podchwytem, ugięcia wi wyprosty ramion-triceps-12-15 powt.
5. Jak ćwiczenie 3-tylko naprzemianstronnie ze sztangielkami-8 powt.
6.Stojąc-"francuskie wyciskanie" jednorącz sztangielką-8 powt.
Metodę uderzeniową wolno stosować nie więcej jak raz na 2 miesiące.


Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail
1

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
Kolejną z Metod Uderzeniowych jet Metoda Weidera:
Metodę uderzeniową wpyróbował na sobie Reg Park, przygotowujac się do kunkursu "Mr.Uniwersum". W ciągu ośmiu tygodni poprawił obwód ramienia o 2 cm, klatki piersiowej o 5 cm, uda o 3 cm. Ale metodę uderzeniową mogą stosować tylko bardzo zaawansowani, ci-którzy mają za sobą co najmniej kilkanaście miesięcy systematycznych ćwiczeń siłowych. Ćwiczący musi być zupełnie zdrów i mieć dośc czasu na wypoczynek. O ile przy stosowaniu metod poprzednich było zalecane uprawianie sportów uzupełniających, o tyle teraz, w okresie stosowania " metody uderzeniowej" nie wolno wydatkować niepotrzebnie ani krzty energii. Podstawę treningu stanowi odżywianie wysokokaloryczne i bogate w proteiny.
Do ćwiczeń wprowadza się maksymalne obciążenie. Pojedynczy trening trwa krócej, niż poprzednio, ale jest bardzo intensywny. Każde ćwiczenie powtarza się w dwóch seriach, ale z ciężarem tak dostowsowanym, że można go podnieść do 6 razy z najwyższym trudem i to przy zastosowaniu cheatingu-"ruchu oszukanego".
Jeśli w pierwszej serii powtórzy się ruch 6 razy z największym trudem, to w drugiej, po dwuminutowym odpoczynku, z początku na pewno nie uda się powtórzyć tej sztuki. Mimo to trzeba próbować. Z chwilą, gdy tylko "wyjdzie" sześciokrotne powtórzenie, trzeba na następnym treningu podnieść ciężar sztangi o dalsze 2,5kg większy.

OTO ĆWICZENIA METODY UDERZENIOWEJ:
1.Wyciskanie sztangi w mostku
2.Wznosy przedramion (z pomocą cheatingu,tzn.lekką współpracą bioder i nóg). Czołowi kulturyści używają ciężaru 70-90kg.
3.Unoszenie sztangi z "krzyża". Wysokość bloków około 20-30 cm. Jedna ręka chwyta sztange podchwytem, druga nachwytem. Nogi w kolanach cały czas wyprostowane.
W krótkim stosunkowo czasie można dojść do podniesienia około 200kg.
4.Wznosy sztangielek bokiem w górę z tyłu poza plecami;przy wykonaniu ruchu można sobie pomóc lekko nogami. Ramiona nie muszą być zupełnie wyprostowane w łokciach.
5.Z cięzką sztangą na karku zejście do siadu na ławeczce, po czym powrót do pozycji wyjściowej. Siadać lekko i natychmiast powstawać.
6.Wyprosty i uginanie przedramion. Ulubione ćwiczenie mistrzów kulturystyki i ciężarowców.("francuskie wyciskanie w staniu")
7.W opadzie (szeroki uchwyt)podciąganie sztangi do klatki piersiowej.
8.Wyciskanie sztangi z podstawek. Ćwiczenie daje szybki przyrost mięsni i siły. Postęp od 100 do 200kg jest tu dość częsty i osiąga się go w stosunkowo krótkim czasie.

AUTOR:STANISŁAW ZAKRZEWSKI
PUBLIKACJA:"SPORT DLA WSZYSTKICH"

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101
niema co to są programy, niestety nie dla wszstkich

Sport jest czymś niesamowitym, jest piękny i niebywale prosty.

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10791 Napisanych postów 47459 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816


treningi są boskie - przeczytałem i zanalizowałem wszystkie ale żadnego nie umiałem dopasować pod siebie choć chyba najbardziej odpowiadał by mi Vaderowski, ale on jest na wszystko a ja mam zastój tylko w bicepsie ;(

Bez anaboliku nie ma wyniku.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090


A oto Autor jednej z metod-Earl Maynard-rok 1960 i 61:

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090


I jeszcze-niezły prawda??:

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090


I:

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
I może jeszcze lista startów Earla:
1958
Universe - NABBA, Tall, 1st

1961
Universe - Pro - NABBA, Tall, 2nd

1963
Universe - Pro - NABBA, Tall, 3rd

1964
Universe - Pro - NABBA, Overall Winner
Universe - Pro - NABBA, Tall, 1st

1965
Olympia - IFBB, 3rd
Universe - IFBB, Overall Winner
Universe - IFBB, Tall, 1st

1977
Masters Mr America - AAU, Tall, 1st
World Cup Pro Universe - PBBA, Masters, 3rd

1978
Masters Mr America - AAU, Overall Winner
Masters Mr America - AAU, Tall, 1st

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Moderator Działów:"Trening" & "Dla zupełnie zielonych" & "Z archiwum kulturystyki"

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090


I jeszcze foto:

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Moderator Działów:"Trening" & "Dla zupełnie zielonych" & "Z archiwum kulturystyki"

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1129 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 4101
a ja mam takie pytanko, cytuje:
"8.Wyciskanie sztangi z podstawek. Ćwiczenie daje szybki przyrost mięsni i siły. Postęp od 100 do 200kg jest tu dość częsty i osiąga się go w stosunkowo krótkim czasie."

Niewiem czy dobrze rozumiem, chodzi oto , że po każdym powtórzeniu odkładam sztange na podstawki, powiedzmy na 2 sekundy, aby miesnie odpoczely i po tych dwóch sekunach podnosze znowu. Zabardzo nierozumiem oco chodzi.


"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

"Nikt nie czepia się silnych ludzi" Charles Atlas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 48745 Wiek 45 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 91090
Nie-kładziesz się na ziemi a sztange na blokach-w efekcie ćwiczenie jest b.podobne do "dociskania ze stojaków" ruch jest około 30-30% całości zakresu wyciskania-tylko górna faza.

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Moderator Działów:"Trening" & "Dla zupełnie zielonych" & "Z archiwum kulturystyki"
http://www.kulturystyka.pl/atlas/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

"NAJLEPIEJ ZBUDOWANI:IRWIN "ZABO" KOSZEWSKI.

Następny temat

WRACAMY DO SPRĘŻYN / EXPANDERÓW

Fruzelina