SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zbyt szybki spadek masy ciała + prośba o rady odnośnie utraty tkanki tłuszczowej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 241

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

Płeć

Cel

Waga

Wzrost

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Stosowana lub planowana suplementacja

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 23 lat Na forum 132 dni Przeczytanych tematów 43
Hej wszystkim, jest to mój pierwszy post na tym forum więc z góry przepraszam jeżeli nie podam jakiś wystarczających informacji.
To na początek garść statystyk
Cel: Redukcja tkanki tłuszczowej i wyrobienie zdrowej nieprzesadzonej sylwetki (około 10% fat) i najważniejsze zmniejszenie ryzyka chorób takich jak nowotwory czy zawały serca.
Płeć : mężczyzna
Wiek : 23
Waga : Na chwilę obecną 114, wystartowałem od wagi 125 kg
Ostatnie pomiary przy wadze 122 kg
Wzrost : 184
Obwód klatki : 116
Obwód ramienia : 45
Obwód talii : 120
Obwód uda : 70
Obwód łydki : 51
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : 40%
Aktywność w ciągu dnia : praca siedząca przed komputerem, spacery
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 2-3x w tygodniu siłownia - FBW + godzina na bieżni, raz na tydzień lub 2 basen
Odżywianie : po rozpoczęciu diety dużo warzyw na surowo, trochę owoców i obiady gotowe kupowane w żabce lub innym sumpermarkecie (około 400-500 kcal) lub proste danie np. kurczak z warzywami/ryżem
Cel : redukcja rozłożona w czasie. Planowany spadek masy ciała 125 kg -> 80 w okresie 9-12 miesiecy
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : o dziwo dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia + basen + spacery + bieżnia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : brak
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : podczas ćwiczenia używam tylko kreatyny i białka. Myślę, że reszty nie potrzebuje
Stosowane wcześniej diety : zbilansowana dieta polegająca na 5 posiłkach dziennie w małych ilościach z wyliczonymi kaloriami. Zrezygnowałem z powodu siedzenia codziennie 2h w kuchni których nie miałem. Teraz odżywiam się zdrowo, nie piję słodkich napoi i poglądowo szacuje kalorie. Jak na razie działa :)

A teraz do rzeczy.
Wystartowałem z wagi około 125 kg. Na początku robiłem trening siłowy + jadłem około 2000-2300 kcal. Pozwoliło mi to na średni spadek 1.2 kg/tydzień. Nie męczyłem się, nie chodziłem głodny i starałem się zapotrzebowanie wypełnić.Siła i samopoczucie wzrosły a waga spadała. Teraz pojawił się problem. Przez tydzień byłem chory i przeleżałem w łóżku. Miałem też dużo problemów emocjonalnych związanych z moim życiem prywatnym. Na 2 tygodnie musiałem odpuścić sobie siłownie (przedłużenie karty multisport w mojej firmie). Starałem się jeść tak, bym był najedzony. Nie jadłem za mało ani za dużo. Jak byłem głodny to jadłem pomidorka albo dwa, na obiad coś bardziej sytego i też nie chodziłem głodny. Wczoraj jak stanąłem na wadze to się przeraziłem. z 119 kg zbiło mi do 115. Dzisiejszego dnia to już 114.4. Boje się efektu jojo i obwisłej skóry. To tempo jest zdecydowanie zbyt szybkie (tak przynajmniej myślę). Jednak czuje się dobrze, nie spadła mi wydajność w pracy i nie chodzę głodny. Myślę że to może wynikać z gorszego nawodnienia (na siłowni pije średnio o litr wody dziennie więcej) no i obcięcia kalorii. Jak myślicie, jeść więcej nawet się przymuszając czy olać to i skoro czuje się dobrze to wrócić na siłownie i samo się unormuje. Dodam, że na chwilę obecną mój cel to spadek poniżej 100 kg. Potem skupie się bardziej na kształtowaniu sylwetki. Muskulatura schodzi na drugi plan, więc nie boję się znacznego spadku siły czy tkanki mięśniowej. Głównym celem odchudzania jest zmniejszenie ryzyka zawału i innych chorób.
No i druga sprawa, macie może jakieś rady co mógłbym poprawić?


Zmieniony przez - Ventu w dniu 2020-09-09 11:24:46
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19453 Napisanych postów 18090 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 346275
przede wszystkim kaloryka wydaje się za mała ta co stosowałeś jak liczyłeś. Spadki wagi mogą być przez to, że przy przerwie od treningu trochę wody z mięśni zeszło. Bardzo ważna sprawa kontroluj obwody ciała. Z wagi 122 na 80 to niestety muszę Cię zmartwić, że jest bardzo duża szansa, że skóra może nie być napięta, kwestia tylko w jakim stopniu, bo być może po redukcji wystarcyz trochę nadbuwoać mięśni i wypełnisz "luz" ale tego dowiemy się jak osiągniesz cel.
czyli najprościej teraz:
liczysz zpaotrzebowanie https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne__jak_je_wyliczyć-t276436.html
odejmujesz 200-300kcal
przyjmujesz 2g białka, choć w Twoim przypadku może być to mniej, także trzymać możesz na razie na 200g, 1-1,5g tłuszczu na kg masy ciała i reszta z węgli
układasz dietę, pilnujesz się i mierzysz obwody i zostaje tylko trzymać kciuki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 23 lat Na forum 132 dni Przeczytanych tematów 43
Miałem nadzieje uniknąć chociaż tego nadmiaru skóry ponieważ wygląda to strasznie. Czy masz może informację jak sobie z tym w przyszłości poradzić? Tylko to mnie zniechęcia do odchudzania. Są inne metody oprócz zabiegu usunięcia nadmiaru i zbudowania mięśni w to miejsce?Skóra sama się zregeneruje w np. rok? Po ilu w moim przypadku skóra nabrałaby znośny wygląd? Bardzo mało informacji jest na ten temat.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19453 Napisanych postów 18090 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 346275
jeżeli nie doszło w jej strukturze do nieodwracalnych zmian to nie zauważysz nawet że było jej więcej, ale jeżeli do tego doszło, to możesz próbować zmniejszyć skutki https://www.sfd.pl/art/Fitwoman_uroda_/Nadmiar_skóry:_Co_ze_skórą_po_odchudzaniu_Jak_uelastycznić_skórę_-a3178.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 23 lat Na forum 132 dni Przeczytanych tematów 43
Może nie będzie tak źle. Z otyłością borykam się dopiero 1.5 i rozstępów na brzuchu nie widzę. Zwiększe liczbę treningów siłowych + jakieś maści i może będzie git. Najwyżej będę się martwić bo skończonej redukcji. Dzięki za rzetelną odpowiedź i wsparcie :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19453 Napisanych postów 18090 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 346275
powodzenia, możesz dla motywacji własnej raportować tutaj progres
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak to jest z tym BMI i jakie jest zapotrzebowanie kaloryczne w moim przypadku?

Shaker