SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wątpliwości treningowe - porady

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 127

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 129
Witam mam pare pytań , dziękuje za odpowiedzi


1. Czy po treningu kalisteniki warto się jeszcze rozciągnąć na zakończenie ?
2. Czy po treningu warto wziąć zimny czy ciepły prysznic, oraz czy np. kompanie się i mycie standardowe warto robić w zimnej wodzie dla efektów zdrowotnych ?
3. Trenując kalistenikę i ogl warto coś ćwiczyć w dni wolne od treningu czy nie trzeba ?
4. Podczas treningu wystarczy pić wodę czy lepiej jakieś oshee albo cos?
5. Wiadomo trzeba pić wodę dla zdrowia ale żeby ciągle nie pić jej to jest coś co można też pić i jest w miarę zdrowe ?
6. Czy dużo chodzenia w pracy ma jakiś wpływn na trening kalisteniki bądź trzeba coś ograniczyć ?
7. Czy taki trening na słońcu i zarazem opalanie ma jakiś wplływ na efekty treningu czy jest to nieszkodliwe ?
8. Polecacie jakies fajne uniwersalne pojemniczki na jedzonko ?
9. Jakie gumy wybrać do rozgrzewki ?


Zmieniony przez - Minio333 w dniu 2024-05-07 17:17:03
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6536 Napisanych postów 62342 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 778106

Ad1. Jeśli czujesz taką potrzebę to jak najbardziej możesz rozciągnąć trenowane mięśnie to poprawi ich elastyczność, ale także wpłynie pozytywnie na regenerację powysiłkową.

Ad2. Tutaj nie ma to znaczenia dużego, są techniki chłodzenia po treningu czy naprzemiennych prysznicy, ale to raczej jako dodatek niż metoda, która daje spektakularne efekty.

Ad3. Zależy od intensywności treningu. Jeśli trenujesz ciężko i masz jakieś konkretne cele treningowe to daj normalny luz aby zapewnić ciału czas na regenerację. Ale to nie oznacza leżenia na kanapie, normalne funkcjonowanie i tzw. aktywny wypoczynek na pewno nie zaszkodzą.

Ad4. Może być woda czy nawet domowe izotoniki woda+miód+ szczypta soli. Ale napoje gotowe też się nadadzą byle nie w nadmiarze.

Ad5.Tutaj jest szerokie pole bo można pić herbaty zielone, napary z ziół itd Kwestia co lubisz. Woda jednak jest najbardziej uniwersalna.

Ad6. Musisz sam wyczuć bo dużo to pojecie względne. Dla jednego 5 tysięcy kroków to dużo, a innym machnie 20 tysięcy bez problemu. Raczej nie powinno być problemu z normalnym treningiem chyba, że odczuwasz zmęczenie.

Ad7. Jak takich nie ma o ile odpowiednio się nawadniasz, ale uważałbym na treningu w tych najbardziej nasłonecznionych miejscach i najwyższej temperatury. Bo jednak udar cieplny nie jest zbyt fajną opcją czy poparzenie słoneczne.

Ad8. Najlepiej szklane, najbardziej uniwersalne i najdłużej posłużą. Problem jest w ciężarze i logistyce.

Ad.9 Dowolny zestaw gum o różnym oporze. Choć komfort jest lepszy na gumach materiałowych niż gumowych.




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2024-05-13 16:59:08

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17701 Napisanych postów 132171 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1460727
1 jak masz czas to ok, jak nie to rozciąganie mozeszx w inny dzien robić
2 jak już lubisz, na pewno zimnego przysznica na rozgrzane ciało bym nie brał jak już to z ciepłego schodznie na chłodny
3 dzien wolny to wolny, oczywiscnie można mieć też inne aktywnosci jak lubisz np w piłkę pograć czy na rower się wybrać, czy j/w wspomniałem, rozciągnie czy mobilizacje jakieś
4 woda starczy, jak będą upały możesz postawic na wodę wysokozmineralizowaną
5 nie musisz na siłę w siebie ładować wody jak nie oczuwasz sporego pragnienia, możesz dać mięte, cyytrynę miód i sol
6 nie ma wpływu
7 nie ma wpływu, jedynie w upał na słońcu musisz zadbać o nawodnienie
8 najlepiej szklane one są obojętne dla pożywienia, lub z dobrego tworzywa bpa free itp
9 jak chodzi o firmę bez znaczenia, bo to jest to samo tylko sobie firma zamawia z własnym logiem przeważnie

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6291 Napisanych postów 76141 Wiek 39 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 755474
1. Raczej bym sugerował przeznaczyć jeden dzień w tygodniu na to, aby solidnie się rolować i rozciągać. Po treningu niekoniecznie będzie to dobre rozwiązanie, z uwagi na stany zapalne i osłabienie mięśni wysiłkiem. Byłoby to ryzykowne pod kątem kontuzji/urazów. Polecam poczytać więcej informacji na ten temat:

https://www.sfd.pl/art/Trening/Rozciąganie_po_treningu__czy_jest_konieczne_-a1404.html

https://www.sfd.pl/art/Trening/Co_daje_rolowanie_mięśni,_czy_warto_rolować_się_-a5020.html 

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening siłowy przy nadciśnieniu

Następny temat

Czy można trenować 6 razy w tygodniu?

forma lato